Web Analytics Made Easy - Statcounter

هند قصد دارد همکاری با کشورهای دیگر از جمله روسیه و فرانسه را در زمینه فضانوردی توسعه دهد.

به گزارش ایسنا؛ دکتر کایلااسادیویو سیوان رئیس سازمان تحقیقات فضایی هند طی یک کنفرانس مطبوعاتی در دهلی نو این خبر را اعلام کرد.

وی گفت: هند تاکنون در زمینه فضانوردی با روسیه و فرانسه همکاری های مختلفی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر، ما در حال کار بر روی موافقتنامه‌های خاص هستیم که نه تنها شامل برنامه مرتبط با آموزش فضانورد برای ناو کیهانی گاگانیان(سفینه سرنشیندار هند) بلکه در زمینه‌های دیگر نیز می‌شود.
در 15 ژانویه، جلسه مذاکره هیئت روسی به ریاست دیمیتری راگوزین، مدیرعامل‌ سازمان فضایی روسیه، روسکاسموس و همکارانش از سازمان تحقیقات فضایی هند در مسکو برگزار شد که نتیجه آن امضای یک پروتکل بود. در این جلسه هر دو طرف بر تصمیم جدی برای توسعه بیشتر همکاری‌ها تاکید کردند.

در این نشست همچنین تصویب شد که در پایان آوریل 2019، مذاکرات در مورد مشخص کردن دقیق و روشن زمینه‌های همکاری برگزار شود و براساس آن، تا پایان نیمه اول سال جاری، نقشه راه اقدامات مشترک برای اجرای توافقنامه همکاری در زمینه‌های برنامه فضایی سرنشین‌دار و سیستم‌های ناوبری که در 5 اکتبر سال 2018 بین روسیه و هند به امضا رسید بطور دقیق مشخص شود.

سیوان در مورد برنامه پروازهای سرنشین‌داری هند گفت که در آینده نزدیک، اطلاعات کاملی درباره برنامه پروازهای سرنشین‌دار که هند در نظر دارد از ماه دسامبر 2021 آغاز کند همچنین معرفی افرادی که قرار است با آن به فضا سفر کنند در اختیار به عموم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسيه فرانسه فضا هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۴۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واشنگتن درحال بررسی ارسال یک میلیارد دلار تسلیحات جدید به اسرائیل است

علیرغم فشارهای بین‌المللی بر واشنگتن در زمینه همکاری با اسرائیل در جنایات این رژیم در غزه، دولت بایدن قصد دارد یک بسته تسلیحاتی جدید به تل آویو ارسال کند.

به گزارش مشرق، درحالیکه فشارها بر دولت جو بایدن در زمینه همکاری با رژیم صهیونیستی در ارتباط با جنایات این رژیم در غزه روز به روز افزایش می یابد، روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که دولت جو بایدن در حال بررسی یک قرارداد تسلیحاتی جدید با اسرائیل به ارزش بیش از یک میلیارد دلار است.

براساس این گزارش، این بسته تسلیحاتی جدید شامل مهمات تانک، خودروهای نظامی و گلوله‌های توپخانه است.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • واشنگتن درحال بررسی ارسال یک میلیارد دلار تسلیحات جدید به اسرائیل است
  • حمله موشکی به اصفهان؟ ؛ واکنش رسمی یک مقام سازمان فضایی کشور
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • روسیه: فوری اسرائیل را تحریم کنید | خشم روس‌ها از اتهام همکاری کارکنان آژانس امداد و کار با جنبش حماس
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام با بندی از برنامه هفتم توسعه مخالفت کرد
  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه
  • واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک
  • بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی فضا در یک قدمی واقعیت
  • گذر نهضت سوادآموزی از وضعیت حاضر به مدل‌های جدید طبق برنامه هفتم
  • انجام تکالیف سازمان فناوری اطلاعات با رفع موانع همکاری بخش خصوصی