Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ کوروش پرویزیان درباره آغاز اجرای دستورالعمل بانک مرکزی در خصوص محاسبه نرخ سود سپرده های کوتاه مدت به شکل ماه شمار و تاثیر آن بر بازارهای مختلف گفت: یکی از مهم ترین اقدامات برای اصلاح نرخ سود سپرده ها تبدیل محاسبه نرخ سود سپرده های کوتاه مدت از روزشمار به ماه شمار بود و تمامی بانک ها موظف هستند که از امروز این اقدام را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل بانک پارسیان ادامه داد: بانک مرکزی تاکید کرده که هیچ بهانه ای از جمله آماده نبودن سیستم ها را برای عدم اجرای این دستورالعمل نمی پذیرد و تمامی بانک ها از امروز باید این موضوع را رعایت کنند.

رییس کانون بانک ها و موسسات خصوصی و غیردولتی درباره اینکه این مسئله تا چه اندازه بر بازار بین بانکی و کاهش هزینه بانک ها موثر است، اظهار داشت: البته اجرای این دستورالعمل باعث می شود تا تعادل بهتری در منابع بانک ها ایجاد شود و شرایط بازار را نسبت به گذشته بهتر خواهد کرد.

شورای پول و اعتبار در یک هزار و دویست و شصت و دومین جلسه خود در روز بیستم آذرماه مصوب کرد که معیار پرداخت سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی از روزشمار به ماه‌شمار تغییر یابد؛ به گونه‌ای که حداقل مانده حساب در ماه مبنای محاسبه سود سپرده‌های مزبور باشد

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 پرویزیان دستورالعمل نرخ سود سپرده های کوتاه مدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۴۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد

تین نیوز

از تاریخ اول خردادماه ۱۴۰۳ وراث متوفیان ۱۳۹۵.۱.۱ و بعد از آن می توانند بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی ذیربط و صرفاً با مراجعه مستقیم به شعبه بانک ذیربط نسبت به پرداخت مالیات سپرده های متوفی و دریافت مابقی سپرده، اقدام کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تابناک اقتصادی؛ سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: "در راستای تسهیل و تسریع بهره مندی مؤدیان مالیات بر ارث از سپرده های متوفیان نزد بانک ها و مؤسسات اعتباری، از تاریخ ۱۴۰۳.۱.۱ وراث متوفیان ۱۳۹۵.۱.۱ و بعد از آن می توانند بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی ذیربط و صرفاً با مراجعه مستقیم به شعبه بانک ذیربط نسبت به پرداخت مالیات سپرده های متوفی و دریافت مابقی سپرده، اقدام کنند.

بر این اساس پس از درخواست وراث با ارائه اسناد و مدارک مربوطه از جمله اسناد هویتی و گواهی حصر وراثت، بانک ذیربط مالیات مربوط به سپرده متوفی و سود متعلق به آن (تا تاریخ پرداخت سپرده به وراث) را محاسبه و از مبلغ سپرده و سود آن کسر کرده و مابقی را به وراث پرداخت می کند."

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی و کمک به جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌ها
  • جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌های تهران پس از اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی
  • بانک مرکزی: سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان
  • مدیریت تمام نوسانات ارزی در اختیار بانک مرکزی نیست
  • رونمایی از پست بانک متحول شده
  • اظهارنامه پیش فرض ثمره اجرای سامانه مودیان
  • انتشار اوراق سپرده خاص به کنترل انتظارات تورمی منجر شد
  • آغاز مرحله سوم طرح انتقال آب سد کمال صالح اراک
  • آغاز عملیات اجرایی فاز ‌سوم طرح آبرسانی رینگ جنوبی اراک