Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - خسرو طالب‌زاده مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، علي اکبر صفي‌پور مديرعامل بنياد رودکي و مديران بخش‌هاي مختلف بنياد رودکي صبح امروز در جلسه اي تحت عنوان جايگاه هوشمند‌سازي در برنامه‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شرکت کردند.
به گزارش خبرگزاري آريا، طالب‌زاده در اين نشست با اشاره به جايگاه هوشمند‌سازي در برنامه‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: دو تلقي از هوشمند‌سازي مي‌توان داشت؛ اول اينکه هر آنچه که هست را مي‌خواهيم الکترونيکي و ديجيتال و هوشمند کنيم؛ يعني آنچه در روابط و مناسباتي که با ارباب رجوع داريم يا با افراد ذينفعان خودمان داريم را مي‌خواهيم به اصطلاح بدون حضور و بدون کاغذ انجام بدهيم که اين تلقي حداقلي است و تنها وضع گذشته را سامان مي‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


* تبديل ميز کار به موبايل
وي ادامه داد: مديريت هوشمند يا هوشمند‌سازي فرآيند‌ها امکاني را فراهم مي‌کند که تا به حال شناخته شده براي خيلي از افراد نبوده است؛ آينده تحولات به سمتي مي‌رود که همه با تلفن همراه کار مي‌کنيم‌. احتمالا کامپيوتر‌هاي شخصي تا چند سال ديگر از دور خارج خواهند شد و ديگر اتکاي ما و ميز کار ما تلفن همراهمان خواهد بود‌. يعني ميز کار و کتابخانه و کار شخصيمان را با تلفن همراه انجام مي دهيم . هر آن چيزي که در زندگي به آن احتياج داريم بايستي به اين ابزار سرکار داشته باشيم؛ سئوال و پرسش اصلي اين است که آيا مي توانيم کاري انجام بدهيم که خودمان را با اين آخرين نسل از ابزارهاي ارتباطي هماهنگ کنيم؟ بايد به سمت فرآيندي برويم که کارهايمان با تلفن همراه انجام شود؛ يعني آنچه خودمان و مخصوصا طرف مقابل انجام مي‌دهد. وي افزود: در موضوع هوشمند‌سازي فرآيند ديگر، نظم دادن به نظام اطلاعاتي خودمان است؛ يعني ما بتوانيم اطلاعات را به شيوه‌اي مديريت کنيم که گرد آوري و پردازش شده و به سيستم برگردانده شود؛ در اين صورت يک سرمايه ارزشمند خواهيم داشت که مي‌توانيم از آن بيش از کارهايي که تا امروزه انجام مي داديم، استفاده کنيم. در اين صورت يک بازار بزرگتر به وجود مي آيد که يکي از برنامه‌هاي وزير هم هست؛ بازاري که اصلا قابل اندازه گيري نيست چون به اندازه تک تک همه افراد مي‌تواند بازاري براي کسب و کار بين‌المللي باشد‌. در اين بازار مي‌توان به اندازه همه افراد کشور کسب و کار فرهنگي هنري داشته باشيم‌.
* بسترسازي نکنيم، عقب مي‌مانيم
طالب زاده افزود‌: ما براي کوچ کردن از فضاي فيزيکي و فضاي سنتي به يک فضاي ديگر بايد خودمان را آماده کنيم؛ شعار ما در بحث هوشمند‌سازي اين بود که هوشمند سازي يا دولت الکترونيک يا مديريت هوشمند انتخاب نيست؛ اين چنين نيست که در اين فرآيند حق انتخاب داشته باشيم بلکه قراين و شواهد نشان مي‌دهد که اين امر دارد تحميل مي‌شود و ما چاره‌اي نداريم جز اينکه به اين سمت برويم؛ اگر زمينه ها را براي خودمان فراهم نکرده و آمادگي را در خودمان ايجاد نکنيم عقب مي‌مانيم. وي ادامه داد: تلاش‌ها در سال گذشته اين بوده که تمام فرآيندهاي ممکن را در وزارتخانه الکترونيکي و هوشمند بکنيم؛ در فاز اول به بحث مجوزها پرداختيم. در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي حدود 114 مجوز صادر مي‌شود که در يک بازخواني به 37 مورد دسته‌بندي شده است. تا به امروز‌، بجز بحث کنسرت‌ها تمامي مجوزهايي که وزارتخانه مي دهد از طريق سايت ممکن شده است.
* پنجره واحد وزارتخانه از دهه فجر
مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: همزمان با دهه فجر موضوع پنجره واحد در وزارتخانه آغاز مي‌شود که هر کس از هر درگاهي وارد شود مي‌تواند همه اطلاعات لازم را ببيند؛ يک پروژه ديگر اين است که ما در کل وزارتخانه يکپارچگي ايجاد کنيم. هر اتفاقي در هر بخش وزارتخانه مي‌افتد در لحظه منعکس مي‌شود و براي همه در دسترس هست و همه بتوانند از آن استفاده کنند‌. پروژه بعدي پروژه پايش رخداد هنري و فرهنگي در شبکه‌هاي اجتماعي است. طالب‌زاده در مورد داده کاوي هم گفت: در داده کاوي، همه ديتا‌ها ذخيره شده و امکان پردازش و تحليل فراهم مي‌شود و در نهايت روند‌ها نشان داده مي‌شود؛ مثلا با توجه به اطلاعاتي که وجود دارد مي توانيم ببينيم که در چند سال آيند‌ه موسيقي ما به کجا مي‌رسد‌. همچنين متناسب با هر منطقه برنامه‌ريزي لازم را انجام داد. وي در مورد بنياد رودکي و بحث هوشمند‌سازي گفت‌: بنياد رودکي به عنوان قطب فرهنگي هنري در سطح جهاني بايد عمل کند؛ اين بنياد براي اينکه پيشتاز بودن خود را حفظ کند بايد به «اي بنياد رودکي» تبديل شود و کارها، فرآيند‌ها و فعاليت‌ها از فضاي فيزيکي خارج شده و به فضاي مجازي برود.
* حرکت بنياد رودکي به سمت برنامه محوري
در اين رويداد، صفي‌پور با تشريح ماموريت‌هاي بنياد رودکي به مهمترين برنامه‌هاي اخير اين بنياد پرداخت و افزود: تلاش کرديم با تفکيک جايگاه بنياد در کنار سازمان‌هاي مشابه به ترسيم جايگاه آن در آينده بپردازيم؛ بر اين اساس با همکاري بخش خصوصي يک مطالعه خوب اتفاق افتاد و نتيجه آن منجر به تدوين سند برنامه استراتژيک بنياد رودکي شد. وي افزود: محور دوم کار ما اين بود که بتوانيم در يک برنامه ريزي مشخص، شان و جايگاه و موقعيتي که بنياد بايد در کنار ساير سازمانهاي فرهنگي به ويژه در نزد هنرمندان داشته باشد را به آن برگردانيم و اين کار رخ نمي‌داد مگر با يک کار شبانه روزي و تغيير نگاه از سالن محوري به برنامه محوري. صفي پور ادامه داد: در فرآيند کاريمان سعي کرديم از توان بخش خصوصي و حمايت اين بخش استفاده کنيم و در اين راه زير ساخت‌هاي مجموعه را توسعه بدهيم.
وي همچنين به جايگاه فعلي ارکستر‌هاي تحت مديريت بنياد رودکي، اشاره کرد و گفت: در اجراي برنامه ها، سياست‌هاي ابلاغي 9 گانه وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي مد نظر ما بوده است. در اين جلسه گزارشي از اقدامات عملي بنياد رودکي در فرآيند هوشمند سازي ارايه شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۴۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانجام برگزاری کنسرت در استان بوشهر به کجا رسید؟

محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره حواشی اخیر اجرا‌های صحنه‌ای در «بوشهر» گفت: فصل الخطاب همه این اتفاقات همین مصوبه ابلاغ شده از سوی سرتیپ سید مجید میراحمدی معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور به همه استان‌ها است که همه موظف هستند آن را اجرا کنند، ما هم پیگیر هستیم تا همان ابلاغیه عملیاتی شود که اگر این اتفاق رخ دهد، مجوز‌های وزارت فرهنگ و ارشاد هم طبق مصوبه و ابلاغیه همه استان‌ها می‌بایست اجرا شود.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر مقاومت‌ها و مشکلاتی در برخی شهر‌ها و استان‌ها، چون بوشهر پیش آمده، اما ما می‌خواهیم به سمتی حرکت کنیم که شرایط پایدار و منسجمی را هم در حوزه معاونت‌های سیاسی امنیتی استان‌ها و هم معاونت هنری و اداره کل ارشاد استان‌ها شاهد باشیم، این اتفاق به تدریج به یک همدلی خواهد رسید.

بالاخره قیمت اجراهای صحنه‌ای چقدر شد؟

سالاری درباره وضعیت قیمت گذاری اجرا‌های صحنه‌ای گفت: بلیت کنسرت‌ها تابعی از متغیر‌های دیگر است، وقتی اجاره سالن‌ها بیشتر می‌شود و تعداد سالن‌ها کم است و ابزار‌هایی که به اجرای یک کنسرت منتهی می‌شود هزینه‌هایش افزایش می‌یابد قیمت کنسرت هم بالا می‌رود، آنچه که ما می‌توانیم انجام دهیم برپایی نشست‌هایی با اصحاب کنسرت‌ها و تهیه کنندگان موسیقی است تا از آنها بخواهیم تا جایی که ممکن است حاشیه سودشان را کم کنند و با قیمت‌هایی که در توان مردم و علاقه‌مندان این هنر است کنسرت‌ها را برگزار کنند.

وی در پایان گفت: واقعیت وقتی قیمت اجاره سالن، بقیه تجهیزات و عوامل و بیلبرد‌ها بالا می‌رود و هنرمند هم شرایط تبلیغ را خیلی مکان‌ها ندارد طبیعتا قیمت کنسرت هم بیشتر می‌شود، ما تمام تلاشمان را می‌کنیم با همکاری تهیه کنندگان حوزه موسیقی تا جایی که می‌شود عدد‌ها را کاهش دهیم و سالن‌های بیشتری را به میدان بیاوریم تا قیمت بلیت‌ها هم افزایش نداشته باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود
  • توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر
  • انجمن های هنری بازوان مشورتی،تخصصی و اجرایی وزارت ارشاد هستند
  • برنامه جلوگیری از انتشار محتوای ضدفرهنگی به مجلس ارائه می‌شود
  • ماجرای لغو کنسرت‌ها در بوشهر چیست؟
  • پشت پرده لغو کنسرت معین زد و آرمان گرشاسبی در بوشهر
  • سرانجام برگزاری کنسرت در استان بوشهر به کجا رسید؟
  • جشنواره فجر معماری به مجموعه جشنواره‌های وزارت فرهنگ اضافه می‌شود
  • وزارت فرهنگ، متولی همه عرصه‌های تبلیغاتی کشور است
  • نهادینه‌سازی جایگاه مشاوره و روانشناسی در جامعه ضروری است