Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@06:22:47 GMT

زمینگیر شدن سارقان اشیای تاریخی در تونل ۶۰ متری

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۴۹۴۸

زمینگیر شدن سارقان اشیای تاریخی در تونل ۶۰ متری

خبرگزاری تسنیم: سرهنگ محمدرضا حاجی عزیزی با اعلام این مطلب اظهار داشت: در پیگیری خبری مبنی بر حفاری غیرمجاز، در یکی از روستا‌های شهرستان رزن، عوامل یگان حفاظت پس از رصد اطلاعاتی و اطمینان از صحت خبر، برای برخورد با متهمان وارد عمل شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان ادامه داد: در این خصوص با اخذ مجوز قضایی و با همکاری عوامل نیروی انتظامی، اقدام به بازرسی منزل مظنون کردیم که در پارکینگ او، حفاری به عمق ۳ متر مشاهده و متهمان دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تشریح کرد: انتهای این گودال، تونلی به طول، حدود ۶۰ متر به سمت یک اثر ثبتی که حدود ۳۰۰ متر با پارکینگ متهم فاصله داشت، حفر شده که انتهای آن به صورت حرفه‌ای سیم کشی نوری و روشنایی نصب شده بود که در این رابطه ۳ نفر دستگیر شدند.

سرهنگ حاجی عزیزی افزود: طی دو هفته گذشته ۹ نفر در رابطه با حفاری غیرمجاز و قاچاق اشیاء تاریخی و فلزیاب دستگیر شدند.

وی در ادامه فعالیت‌های این یگان گفت: در بازرسی ازمنزل شخصی در اسدآباد نیز ۳ قلم اشیای تاریخی از جمله یک قطعه مربوط به هزاره اول پیش از میلاد کشف شد.

این مقام انتظامی یادآور شد: در سه عملیات جداگانه نیز در همدان، ملایر و اسدآباد، ۷ نفر در حین حفاری غیرمجاز دستگیر و یک دستگاه فلزیاب نیز کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان خاطرنشان کرد: تمام متهمان برای برخورد قانونی تحویل مرجع قضایی داده شدند.

منبع: فردا

کلیدواژه: سارقان اشیای تاریخی حفاری غیرمجاز متهمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۴۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند چهار نفره منازل مسکونی در لنجان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ فرمانده انتظامی شهرستان لنجان گفت: در پی سرقت‌های متعدد و شکایات مردمی باند سارقان با هوشیاری مردم و اقدام به موقع نیروی انتظامی شهرستان ۲ نفر از سارقان در حین سرقت دستگیر شدند.
سرهنگ اسماعیل پریشانی با اشاره به اینکه کمتر از ۲۴ ساعت باند سارقان دستگیر شدند، گفت: متهمان در بازجویی به ۱۳ فقره سرقت در مناطق مختلف اعتراف کردند و
در مخفیگاه سارقان مقادیر زیادی اموال مسروقه شامل انواع طلاجات، لوازم الکتریکی، لوازم صوتی و تصویری و... کشف و جمع آوری و پرونده سارقان به مراجع قضایی ارسال شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • نمایش توان فنی و مهندسی ایران در سریلانکا
  • دستگیری سارقان موبایل در کهگیلویه
  • کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • کشف یک هزار و ۷۶۰ سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • سارق کالا و بار در محور گچساران- باشت دستگیر شد
  • دستگیری سارق کالا در باشت
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان زرقان دستگیر شدند
  • دستگیری باند چهار نفره منازل مسکونی در لنجان
  • انهدام باند سارقان انبار کالا‌های ملوانی در گناوه
  • سارقان 50 ميلياردی طلاجات دستگیر شدند