Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دوشنبه ایرنا، فریدون آرمانفر در جلسه بررسی تهدیدات محیطی سلامت آب در آذربایجان شرقی
با بیان اینکه این استان از استان های بسیار کم آب کشور است، افزود: ناهنجاری های بصری، بستر مناسب برای رشد ناقل های بیماری زا، تمایل برای استفاده از آب های نامطمئن و خشکی هوا از اثرات کمبود آب در این خطه است.
وی اظهار داشت: اغلب رودخانه ها و سفره های زیرزمینی آذربایجان شرقی آلوده و یا در معرض آلودگی هستند و آلودگی مخازن سدهای استان هم در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی کیفیت تولید محصولات کشاورزی استان را نگران کننده خواند و تاکید کرد: کمبود آب سلامت جامعه را به مخاطره انداخته است.
مدیر دفتر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی در عین حال یادآوری کرد: از 175 میلیون متر مکعب فاضلاب تولیدی در استان حدود 100 میلیون متر مکعب تصفیه می شود.
وی ادامه داد : سالانه 42 میلیون متر مکعب فاضلاب صنعتی نیز در استان تولید می شود که 28 میلیون متر مکعب آن به صورت اولیه تصفیه و بقیه در محیط رها می شود.
آرمانفر با اشاره به اهمیت موضوع سلامت آب ، همگرایی دستگاه های دولتی آذربایجان شرقی، برخورد علمی برای حل چال شهای این بخش و مشارکت همگانی را در این زمینه خواستار شد.
وی گفت: حجم آب مصرفی آذربایجان شرقی 2.8 میلیارد مترمکعب در سال است که 87 درصد آن در بخش کشاورزی ، 11 درصد در بخش شرب و بقیه در صنعت مصرف می شود.
518
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آذربایجان شرقی بخش کشاورزی دستگاه های دولتی صنعت محصولات کشاورزی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۴۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رقابت‌های کشتی خردسالان و نونهالان آذربایجان شرقی در شهر تبریز

در رده سنی نونهالان هم ۳۸۴کشتی گیر از سایر شهرستان‌های استان حضور داشتند و رقابت‌های بسیار جذاب و مهیجی را به نمایش گذاشتند.

 در هردو رشته کشتی فرنگی و آزاد تیمی خردسالان ونونهالان:تیم‌های میانه وتبریز اول شدند.

تیم خردسالان منتخب استان در رقابت‌های لیگ منطقه‌ای حضور خواهد داشت؛ و تیم نونهالان هم از ۹تا ۱۶اردیبهشت در رقابت‌های انتخابی تیم ملی نونهالان به میزبانی استان تهران حضور خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • سالانه ۳ هزار و ۵۰۰ تن قارچ‌خوراکی در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود
  • تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • افزایش حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی
  • انسداد یک هزار حلقه چاه و پیشگیری از هدررفت ۶ میلیون متر مکعب آب در البرز
  • دعوت والیبالیست های آذربایجان شرقی به اردوی انتخابی تیم ملی
  • تولید سالانه ۳۵۰۰ تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • برداشت غیرمجاز سالانه ۳۰ میلیون متر مکعب آب در خراسان‌شمالی
  • واکنش فوری پلیس به انتشار یک ویدئوی جنجالی
  • برگزاری رقابت‌های کشتی خردسالان و نونهالان آذربایجان شرقی در شهر تبریز
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه |‌ ویدئو