Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@15:46:57 GMT

هنرمندان تئاتر مشکلات جامعه را بیان کنند

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۵۲۷۶

هنرمندان تئاتر مشکلات جامعه را بیان کنند

به گزارش ایرنا، داود گرشاسبی روز دوشنبه در آئین رونمایی از پوستر پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر جوان مرند با بیان اینکه هنر ابزار ساخت انسان است، خاطرنشان کرد: هنر باید از منظر باورهای انسانی فرهنگ ساز بوده و در جهت اصلاح و تعالی انسان باشد.
وی افزود: با توجه به اینکه وجود آسیب های اجتماعی در کنار دیگر عوامل به نوع باورها برمی گردد، هنرمندان باید در تمام سطوح جامعه عمل باورسازی را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار شهرستان ویژه مرند با بیان اینکه مهمترین خروجی باورسازی و رفتارسازی، اصلاح جامعه است، اظهار داشت: هنر هنرمند این است که انسانی را که آفریده شده از طریق هنر به مسیر عقلانی آورده و خدایی کند.
وی خاطرنشان کرد: خلاء ذهنی که تحت عنوان ناتو فرهنگی و شبیخون فرهنگی وجود دارد موجب بی هویتی و دوری از داشته ها و در نهایت روی آوردن جوانان به اعتیاد و سایر آسیب ها می شود.
گرشاسبی ادامه داد: انتظار ما از هنرمندان این است که در حوزه های مرتبط با خود، ضعف ها و خلاء ها را جهت در امان ماندن جوانان از آسیب های اجتماعی مرتفع کنند.
وی با بیان اینکه نقص های موجود را باید با تعامل و همسویی برطرف کنیم ، اظهار داشت: نقد در هنر و تئاتر باید سازنده بوده و در کنار آن پیشنهاد و راهکار ارائه شود و نیز خروجی همه اجراها باید حل بخشی از مشکلات جامعه باشد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند نیز گفت: پانزدهمین جشنواره تئاتر جوان مرند جهت استفاده بهتر از ابزار هنر در کاهش آسیب های اجتماعی و با شرکت گروه های مختلف دانش آموزی و دانشجویی برگزار می شود.
مهران فرجی با اعلام اینکه علاقمندان تا 10 بهمن فرصت دارند متون نمایشی خود را در جهت شرکت در این جشنواره ارسال کنند، افزود: مهلت آمادگی و اجرای گروههای نمایشی نیز تا 10 اردیبهشت است.
وی در خصوص ویژگی های این دوره از جشنواره تئاتر جوان نیز گفت: پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر بیشتر بصورت خیابانی بوده و در جوامع هدف و مدارس محلات آسیب پذیر اجرا خواهد شد.
/3071/9916
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آسیب های اجتماعی اعتیاد تئاتر جامعه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۵۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا طالبی شب گذشته از مرکز اورژانس اجتماعی و مجتمع حمایتی الزهرا (س) و کودکان بی‌سرپرست شیرخوارگاه خاتم الانبیا (ص) این مرکز بازدید کرد و گفت: بیشتر جرایم و آسیب‌های اجتماعی ریشه در اعتیاد و مشکلات معیشتی دارد.

وی با اشاره به خدمات شبانه‌روزی و رایگان اورژانس اجتماعی بهزیستی به افراد آسیب دیده و آسیب‌پذیر جامعه، تصریح کرد: باید با انجام اطلاع رسانی مناسب آشنایی مردم با خدمات اورژانس اجتماعی (۱۲۳) افزایش یابد و خدمات این مراکز به مردم به خوبی معرفی شود.

وی با اشاره به این نکته که ارائه خدمات با گروه‌های آسیب پذیر از طریق مرکز مشاوره تلفنی –تخصصی ۱۴۸۰ افزود: مرکز مشاوره تلفنی همه روزه در حوزه‌های مختلف از جمله مشکلات خانوادگی، تربیت فرزندان، مشاوره ازدواج، مشکلات تحصیلی و انتخاب رشته تحصیلی و … به مردم مشاوره رایگان ارائه می‌شود.

طالبی تصریح کرد: نوزادان تا سن ۶ سالگی در این مرکز شیر خوارگان بهزیستی نگهداری می‌شوند اما تلاش‌ها برای بازگشت آنها به محیط خانواده یا انجام فرزندخواندگی این کودکان است.

معاون استاندار خراسان جنوبی در ادامه این بازدید از نزدیک در جریان روند ارائه خدمات مراکز مورد نظر بهزیستی در بخش کودکان کار و خیابان، خانه امن (محل نگهداری زنان و دختران خشونت دیده) و خانه سلامت (محل نگهداری دختران در معرض آسیب) قرار گرفت و با حضور در شیرخوارگاه خاتم الانبیا (ص) بهزیستی، هدایایی به کودکان این مرکز، اهدا کردند.

شایان ذکر است که یکی از فعالیت‌های مهم این مرکز خط تلفن اورژانس اجتماعی «۱۲۳» و خط مشاوره «۱۴۸۰» است و تماس گیرندگان با این خط به گفته کارشناسان این مرکز، بیشتر افرادی هستند که در معرض آسیب‌های جسمی و روحی قرار دارند.

بیشترین ارتباط با خط ۱۲۳ به ترتیب در زمینه اختلافات حاد خانوادگی، اقدام به خودکشی، کودک آزاری و همسر آزاری است.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی از خدمات شبانه‌روزی خط تلفن ۱۲۳ مرکز استان بهره‌مند هستند و در مجموع بیش از ۳۰ هزار تماس با خط مشاوره اورژانس اجتماعی بهزیستی (۱۴۸۰) در سال گذشته برقرار شده که بیشتر آنها بانوان هستند.

کد خبر 6063377

دیگر خبرها

  • «توسعه» یعنی صدای هنرمندان تئاتر شنیده شود
  • روز ملی هنرهای نمایشی فرصتی برای آسیب‌شناسی باشد
  • درخشش هنرمندان سیرجانی در سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • جشنواره تئاتر دانشگاهی حذف شد؟/ خانه‌ای که روی آب ماند!
  • پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به مناسبت روز جهانی تئاتر
  • پیام تبریک مدیرعامل بنیاد رودکی به مناسبت روز هنرهای نمایشی
  • ضرورت اجرای مداومِ تئاتر خیابانی برای گردشگران
  • سال گذشته چند نفر مورد همسرآزاری قرار گرفتند؟
  • پیام تبریک مدیرعامل بنیاد رودکی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی