Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، احمد ابراهیمی مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان اظهار داشت: تعدادی از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان در حوزه‌های نظیر ساخت مسکن محرومان و یا احداث پل‌های روستایی با مشارکت گروه‌های جهادی در دهه فجر امسال افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان ساخت مسکن محرومان را از اهداف این نهاد انقلابی اعلام کرد و ابراز داشت:‌ بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان امسال نیز همانند سنوات اخیر تفاهم‌نامه‌های مشترکی را با کمیته امداد در راستای ساخت مسکن محرومان منعقد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیمی از احداث هزار و 27 واحد مسکونی محرومان در سراسر استان خبر داد و عنوان کرد: این منازل مسکونی در راستای توافق‌نامه دو جانبه سپاه قدس و کمیته امداد در حال ساخت هستند که 30 واحد آن در ایام‌الله دهه فجر امسال تکمیل و به صاحبان آن تحویل داده می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان در مورد اعتباراتی که برای هرکدام از این واحدها هزینه می‌شود نیز افزود: این واحدها به متراژ 50 مترمربع طراحی شده‌اند و علاوه بر مشارکت گروه‌های جهادی برای ساخت هر کدام از آن‌ها،‌ بالغ بر 30 میلیون تومان هزینه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان در امر ساخت و یا بازسازی پل‌های روستایی که در سیلاب‌های اخیر گیلان تخریب شده‌اند نیز مشارکت دارد گفت: تمام این خدمات و فعالیت‌ها توسط گروه‌های جهادی و با حضور نیروهای داوطلب بسیجی در سراسر گیلان انجام می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان در تشریح جزئیات طرح ساماندهی گروه‌های جهادی نیز تصریح کرد:‌ سپاه قدس گیلان قصد دارد در هر یک از پایگاه‌های مقاومت بسیج سراسر استان یک گروه جهادی را تشکیل و نیروهای مورد نظر را در قالب آن سازماندهی کند.

ابراهیمی با بیان اینکه طرح ساماندهی گروه‌های جهادی در طول امسال و سال آینده انجام خواهد شد اظهار داشت: با پایان اجرای این طرح در سال 98 تمامی پایگاه‌های مقاومت بسیج گیلان دارای یک گروه جهادی می‌شوند تا خدمات مورد نیاز در جهت نیازهای مناطق هدف به مردم ارائه شود.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۵۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی

مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در بازدید از روند ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان گفت: ساخت باغ موزه دفاع مقدس سال‌هاست آغاز شده، اما همچنان شاهد پیشرفت چشمگیری در ساخت این پروژه نیستیم، طبق زمان بندی امیدواریم فاز اول این مجموعه در نیمه اول سال جدید به بهره‌برداری برسد که می‌تواند روند ساخت فاز‌های تکمیلی را هم افزایش بدهد. 

وی ضمن تاکید بر اهمیت هویت‌سازی و ضرورت وجود المان‌های دفاع مقدس در ساخت موزه بیان کرد: باغ موزه دفاع مقدس باید با محوطه‌سازی همراه باشد به طوری که در جای جای آن نماد‌های دفاع مقدس را مشاهده و با حضور در آن احساس کنیم که در دروان دفاع مقدس قدم می‌زنیم، در همین راستا باید محوطه سازی مناسب صورت بگیرد و ادوات مربوطه به دفاع مقدس در سکو‌های طراحی شده به نمایش گذاشته شود. 

این مسئول افزود: حتی در ساختمان اداری که از قبل در این مجموعه ساخته شده نیز می‌شد از نماد‌ها و آثار دفاع مقدس استفاده شود تا با سایر فضا‌های شهری و اداری موجود تفاوت داشته باشد.

رجحانی تاکید کرد: منابع ساخت محدود است بنابراین باید در چنین پروژه‌هایی هویت سازی و پرداختن به ماهیت کار بیش از هر پروژه دیگری مورد توجه قرار گیرد به شکلی که به خصوص نسل جوان با حضور در این مجموعه حال و هوای دفاع مقدس را احساس کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور همزمان با هفته سلامت افتتاح می‌شود
  • کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون در لرستان
  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی
  • بررسی طرح های عمرانی و محرومیت زدایی پیرانشهر
  • غفلت از کار جهادی باعث عقب ماندگی می شود
  • خدمت رسانی هزارو ۵۷۲ گروه جهادی خراسانی