Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا ایزدی با اعلام این خبر اظهار داشت: حرکت در مسیر توسعه گردشگری، پیش درآمدهایی را می طلبد که قسمتی از آنها مانند تاریخ، جاذبه های کم نظیر و فرهنگ غنی در استان مرکزی موجود است.

وی با اشاره به وجود اقدامات ضد تبلیغ در حوزه مفاخر و مشاهیر استان گفت: سال ها شعار دادیم که این استان زادگاه و خاستگاه مفاخر ایران زمین است، ولی برای این مهم نه تنها برنامه هدف دار ارائه ندادیم بلکه با تکرار این شعار، گردشگران را به استان جذب کردیم اما در سفره میزبان هیچ ندیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی افزود: باید برای هر تبلیغ، شعار یا ایده ای، یک برنامه هدفمند داشته باشیم و طبق مسیر مشخص شده حرکت کنیم. اصرار بی برنامه بر وجود مفاخر متاسفانه در حال تبدیل شدن به یک ضد تبلیغ است. صرف بیان این موضوع که یک شهر یا روستا زادگاه یک فخر تاریخ ایران است، برای یک هدف گردشگری کافی نیست بلکه می بایست خوراک فکری مناسب و داده های اغنایی را به گردشگران ارائه دهیم.

ایزدی داد: تدوین تقویم گردشگری استان یکی از اقدامات کوچک اما مهم در حوزه برندسازی است و در حقیقت به یک برنامه تبدیل می شود که در صورت برخورداری از شاکله استوار، می تواند یک برنامه استانی باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: این اقدام که برای نخستین بار با چنین کیفیتی در حال تهیه است در هر ماه، روزهایی را مشخص می کند که می بایست در آن روزها برنامه هایی را ارائه داد تا بتوان گام در راه برندسازی گذاشت. در حال حاضر ۵۰ روز در این تقویم مشخص شده که امکان کم یا بیشتر شدن را دارد. این روزها مشتمل بر  آیین و رسوم، مشاهیر و مفاخر، جشنواره ها و روزهای خاص با هدف معرفی ایام و همچنین برگزاری مراسم برای تعدادی از آنها در این ایام است.

کد خبر 4519113

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا ایزدی گردشگری میراث فرهنگی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۵۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت مراسم آبگیری آب انبار‌های سرایان در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: گواهینامه مراسم آبگیری آب‌انبار‌های سرایان در تقویم رویداد‌های گردشگری جمهوری اسلامی ایران با شماره ۲۰۲۰۹۳۹۱ به ثبت رسید و به استان ابلاغ شد.

شاه‌وردی افزود: آبگیری آب‌انبار‌ها همه ساله از اوایل دی‌ماه در شب‌های سرد زمستان انجام می‌شود و گروهی از مردم که این سنت حسنه را که از پدرشان به ارث برده‌اند و به میرآب معروف هستند اقدام به انجام آبگیری آب‌انبار‌ها می‌کنند.

وی گفت: در سرایان هنوز بسیاری از آب‌انبار‌های قدیمی بر خلاف آسیاب‌های آبی در گوشه و کنار شهر بر جای مانده‌اند و این سازه‌های هنرمندانه هنوز هم کارکرد خود را در این شهرستان از دست نداده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: آب‌انبار یک مکان مردمی و مورد استفاده همگان است و افراد با همکاری یکدیگر، آبی را که از سال گذشته در آب‌انبار باقی مانده و گل و لایی که کف مخزن آب انبار انباشته شده را تخلیه می‌کنند.

شاه وردی گفت: در سابق مخازن با استفاده از نیروی حیوانات و چرخ و هم‌اکنون به وسیله پمپ تخلیه می‌شود.

وی افزود: پس از تمیز شدن داخل مخازن تمامی آب‌انبارها، مسیر جوی‌های آب تمیز می‌شود و آب سرد و گوارا از دو قنات زابری و تیربری، به مخازن آب‌انبار‌ها هدایت می‌شود تا مردم شهر در تابستان گرم از این آب سرد و گوارا استفاده کنند.

وی گفت: این مراسم با شماره ۱۳۱۵ در فهرست میراث معنوی کشور (ناملموس) به ثبت رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ثبت مراسم آبگیری آب انبار‌های سرایان در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور
  • لزوم توسعه فضای شهری بیجار/رفع مشکلات مردم نیازمند توجه
  • شعار سال چگونه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات محقق می‌شود؟
  • شناخت جامعه هدف برای تولید محتوا اهمیت دارد
  • ‌تدوین برنامه تحول شهرک‌های صنعتی فارس در ۱۱۰ شاخص با رویکرد تحقق شعار سال 
  • رونق توریسم و مبادلات فرهنگی با رویداد‌های ادبی / نسبت نمایشگاه کتاب تهران با گردشگری ادبی چیست؟
  • بانک توسعه تعاون برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ برنامه عملیاتی دارد
  • رشد اقتصادی و ارتقاء بهره‌وری مهمترین اهداف آذربایجان شرقی در۱۴۰۳
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌غربی شناسایی شود
  • ‌ تقویم رویدادهای ملی در استان فارس تدوین شود