Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@19:34:23 GMT

مصرف "َ شیرخشک" در لبنیات مجاز است؟

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۶۰۰۵

مصرف 'َ شیرخشک' در لبنیات مجاز است؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  سیدمهدی افخمی با اشاره به صحبت‌هایی که درباره مصرف شیرخشک در تولید انواع محصولات لبنی مطرح است، افزود: صنایع لبنی مجازند بخشی از مواد اولیه تولید محصولات لبنی را به شیر خشک اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه شیرخشک هیچ تاثیری در کاهش کیفیت محصولات لبنی ندارد، اظهار کرد: البته برای تولید محصولات لبنی از شیر خشک به تنهایی استفاده نمی‌شود، بلکه شیرخشک به عنوان افزودنی مصرف می‌شود و برای قوام، کیفیت و شکل ظاهری محصول ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه درباره میزان مصرف شیرخشک د. رتولید محصولات لبنی نیز عنوان کرد: درصد مصرف شیرخشک نسبت به شیر معمولی معمولا به قیمت این دو بستگی دارد و در شراط مختلف متفاوت است. البته به سلیقه بازار و خصوصا برای محصولات صادراتی به سلیقه بازار خارجی هم بستگی دارد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه درباره مصرف شیرخشک نگرانی‌هایی ایجاد کرد، مربوط به ورود یک سری شیرخشک‌های چینی بی‌کیفیت به بازار از سمت عراق آن هم در سال‌های ۸۳ و ۸۴ بود که مرغوبیت لازم را نداشت.

رئیس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه با بیان این‌که اکنون چند سال است که این شیرخشک‌های نامرغوب چینی دیگر در بازار دیده نمی‌شود، تاکید کرد: استفاده از شیر خشک‌های برند خارجی هیچ مشکلی برای محصولات لبنی ایجاد نمی‌کند و حتی معتقدم مصرف آن از برخی شیر‌های بی‌کیفیت هم بهتر است.

به گفته افخمی، در کشور‌هایی که دامپروری توسعه یافته دارند و بیشتر از نیاز روزانه مردم شیر تولید می‌شود، مابقی این شیر به شیرخشک تبدیل شده تا امکان نگهداری بلندمدت‌تر آن وجود داشته باشد. این شیرخشک‌ها قابلیت تبدیل شدن مجدد به محصولات لبنی را نیز دارد.

رئیس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه با بیان این‌که در برخی استان‌های کشور نیز که دامپروری آن‌ها گسترش یافته و تولید شیر بیشتر شده واحد‌های تولید شیرخشک داریم، گفت: از جمله این استان‌ها می‌توان به قزوین، البرز، خراسان، اصفهان و ... اشاره کرد.

وی با اشاره به این‌که مردم نباید به شایعات درباره مصرف شیرخشک در صنایع لبنی و کم شدن کیفیت توجه کنند، عنوان کرد: این شایعات هر از گاهی مطرح می‌شود و آرامش را از مردم می‌گیرد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لبنیات اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۶۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷ هزار و ۶۸۶ تن محصولات دامی در خمین تولید شد

احمدرضا جعفری گفت: این محصولات شامل ۳۱ هزار و ۶۳۶ تن شیر خام، سه هزار و ۱۴۳ تن گوشت قرمز و ۱۱ هزار و ۱۰۰تن گوشت سفید است.

وی بیان کرد: یک‌هزار و ۵۶۸ت تن تخم‌مرغ نیز پارسال در خمین تولید و روانه بازار شد.

رئیس جهاد کشاورزی خمین ادامه داد: ۲۳۹ تن عسل از ۲۶ هزار و ۹۹۵ کندو پارسال در این شهرستان تولید شد.

جعفری اظهار کرد: پنج میلیون و ۱۰۴ هزار و ۷۱قطعه جوجه‌ریزی در ۲۲ واحد مرغداری گوشتی این شهرستان در سال گذشته انجام شد.

وی یادآور شد: در این مدت، بر توزیع ۲۸ هزار و ۶۱۰ تن خوراک دام نیز در شهرستان خمین نظارت شد.

خمین در قسمت جنوبی استان مرکزی واقع است و ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟
  • رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات
  • بازدیدمعاون وزیر صمت از ۲ واحد صنعتی درمشهد
  • ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • هشدار درباره مصرف محصولات عرضه شده در فضای مجازی
  • ورامین پیشرو در تولید محصولات گلخانه‌ای
  • کشاورزی زنجان و تلاش برای سازگاری با کم آبی
  • ۴۷ هزار و ۶۸۶ تن محصولات دامی در خمین تولید شد
  • تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز دارد
  • چرا شیرخشک در بازار خوزستان کمیاب شده؟