Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@22:57:51 GMT

آغاز دومین جلسه محاکمه‌ مدیران بانک سرمایه

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۶۰۱۷

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات سه مدیر بانک سرمایه به صورت علنی در دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی آغاز شد. آفتاب‌‌نیوز : دومین جلسه رسیدگی به پرونده اتهامات علی بخشایش مدیرعامل سابق بانک سرمایه، پرویز کاظمی رئیس سابق هیات مدیره بانک سرمایه و وزیر دولت نهم و محمدرضا توسلی عضو سابق حقوقی بانک سرمایه در دادگاه انقلاب آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس کیفرخواست صادره، علی بخشایش فرزند روح الله به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در ۴۶ فقره خیانت در امانت، پرویز کاظمی فرزند درویش به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در ۴۱ فقره خیانت در امانت و محمدرضا توسلی فرزند غلامرضا به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در ۴۰ فقره خیانت در امانت پای میز محاکمه قرار گرفته‌اند.
سه متهم پرونده بانک سرمایه در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد هستند.
منبع: مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: محاکمه بانک سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۶۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری پروژه‌های دولتی یکی از نمودهای مشارکت اقتصادی است

محمدرضا رستمی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه جهش تولید افزایش پرشتاب، مستمر و درون‌زا در سطح تولید کالا و خدمات است، اظهار کرد: این هدف به منظور کاهش عقب ماندگی تاریخی و اقتصادی، از طریق بهره‌گیری کارها از عوامل مؤثر بر تولید چون تقاضا، سرمایه، نیروی انسانی، مواد اولیه، علم و فناوری، زیرساخت، محیط کسب وکار و فرهنگ تولید و یا ایجاد تغییرات بنیادین صورت می‌پذیرد.

وی اولویت دادن به بخش‌های پیشرو، ارتقا بهره وری نیروی انسانی، رفع موانع تولید، اهتمام به سرمایه‌گذاری را از الزامات جهش تولید عنوان کرد و افزود: برای جهش تولید، سرمایه‌گذاری موضوع بسیار مهمی است و تکمیل سرمایه‌گذاری های نیمه کاره و راکد، تشویق به سرمایه‌گذاری و هدایت نقدینگی به سمت تولید از عوامل مهم تأثیرگذار بر سرمایه‌گذاری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان تصریح کرد: یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار بر سرمایه‌گذاری دخیل کردن بخش غیردولتی و غیرعمومی است که با مشارکت مردمی می‌تواند تحقق یابد.

رستمی با تاکید بر اینکه مشارکت اقتصادی لزوماً به معنای خصوصی‌سازی نیست، گفت: مشارکت به معنای حضور و همکاری آگاهانه اقشار مردم در جهت تولید، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری بیش‌تر و مطلوب‌تر، توزیع مناسب و عادلانه‌تر و مصرف بهینه منابع طبیعی و کالاهای موردنیاز زندگی و صرفه‌جویی در استفاده از منابع کمیاب است.

رستمی افزود: یکی از نمودهای مشارکت اقتصادی را می‌توان واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش غیردولتی با روش‌های متداول مشارکت بیان کرد، به گونه‌ای که با نظارت و توسعه دستگاه دولتی همراه باشد.

وی ادامه داد: فراهم کردن قابلیت بیشتر دسترسی به تکنولوژی‌های جدید در شرکت‌ها، تولید و توزیع با هزینه کمتر و کارایی بیشتر در تولید و ارائه خدمات، قادر ساختن بنگاه در جذب سرمایه گذاری‌های خصوصی منطقه‌ای و خارجی، کاهش فشار هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی بر بودجه عمومی کشور را از مزایای مشارکت مردم در تولید کالا و خدمات است.

رستمی تصریح کرد: اجرای سیاست‌های خصوصی‌سازی و دخیل کردن بخش خصوصی در سود و زیان شرکت‌ها می‌تواند سبب افزایش تحرک و انگیزه فعالیت و رشد اقتصاد و به‌تبع آن جهش تولید باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با تأکید بر اینکه، خصوصی‌سازی باید فرایند رقابتی کردن را به وجود آورد و راه هرگونه انحصارطلبی را مسدود سازد، افزود: دولت باید کارگزاران خصوصی را برای رقابت‌پذیری آماده و با ارائه خدمات مشاوره و ایجاد تسهیلات در جهت آزادسازی ساختار، آنها را یاری کنند.

وی گفت: شناسایی، عارضه یابی و احیای واحدهای تعطیل و نیمه فعال، شناسایی و واگذاری پروژه‌های عمرانی با مشارکت مردم، افزایش تعداد و ظرفیت شرکت‌های دانش بینان، اولویت‌بندی و تکمیل پروژه‌های عمرانی، اولویت‌بندی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بخش خصوصی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار، بهبود محیط کسب‌وکار، توسعه صادرات از جمله گام‌های تدوین و اجرای برنامه جهش تولید گیلان با مشارکت مردم استان است.

رستمی همچنین اطلاع‌رسانی و جلب مشارکت مردم و فعالان اقتصادی، تأمین و تجهیز منابع مالی جهش تولید و افزایش بهره‌وری نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی را از جمله دیگر اقدامات و فعالیت‌های لازم برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم عنوان کرد.

کد خبر 6084334

دیگر خبرها

  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • متهم شدن برخی از مدیران سابق سازمان حفظ نباتات به قاچاق
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • گلستان دومین استان امن برای سرمایه گذاری است
  • شغل عجیب پسر معاون اول سابق قوه‌قضائیه از زبان خودش | در خیابان به من دستبند زده‌اند، شانم رعایت نشد!
  • واگذاری پروژه‌های دولتی یکی از نمودهای مشارکت اقتصادی است
  • آغاز دومین پویش نجات طبیعت شیراز
  • کیفرخواست پرونده اخلال در نظام ارزی کشور صادر شد
  • صدور کیفرخواست پرونده اخلال در نظام ارزی کشور در اردبیل