Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

تیم ملی فوتبال ایران روز گذشته در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا با گل های «علیرضا جهانبخش» و «اشکان دژاگه» از سد عمان گذشت و به یک چهارم نهایی صعود کرد تا حریف چین شود. این پیروزی بازتاب های زیادی در رسانه های مختلف بویژه رسانه های عربی داشت.

در این زمینه شبکه خبری «العربیه» عربستان نوشت: تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی ارزشمند 2 بر صفر خود در برابر تیم عمان در مرحله حذفی جام ملت های آسیا، پیشتازی قدرتمندانه خود را در جام ملت های آسیا ادامه داد و گام دیگری را برای رسیدن به قهرمانی برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه خبری «المیادین» لبنان نوشت: تیم ملی ایران با پیروزی خود بر عمان و راهیابی به یک چهارم پایانی بازهم به تلاش خود ادامه می دهد. بیرانوند دروازه بان تیم ملی ایران با مهار ضربه پنالتی «احمد مبارک» کاپیتان تیم ملی عمان موفق شد دروازه خود را از ورود توپ در این دوره از بازی ها حفط کند. دروازه بان تیم ملی ایران با مهار ضربه پنالتی و درخشش خود در این بازی، بار دیگر مهار ضربه پنالتی «کریستیانو رونالدو» ستاره فوتبال پرتغال در جام جهانی روسیه را به یاد انداخت. بیرانوند بار دیگر در این بازی ثابت کرد که بهترین دروازه بان قاره آسیا است.

به نوشته روزنامه «القدس العربی» چاپ لندن، تیم ملی فوتبال عمان تاوان از دست دادن پنالتی در رقابت با ایران را پس داد و با شکست 2 بر صفر در برابر این از جام ملت های آسیا خداحافظی کرد. علیرضا جهانبخش از اشتباه خط دفاعی عمان استفاده کرد و در سی و دومین دقیقه توپ را در دروازه عمان جای داد و اشکان دژاگه هم در چهل و یکمین دقیقه دومین گل ایران را به ثمر رساند. تیم ملی ایران تاکنون در این دوره از بازی ها طی چهار مسابقه گذشته دروازه خود را از ورود توپ حفظ کرده است. علیرضا بیرانوند در این زمینه نقش اصلی را داشته است و او در سومین دقیقه بازی با عمان موفق شد ضربه پنالتی احمد مبارک کاپیتان تیم ملی عمان را با قدرت مهار کند.

به نوشته روزنامه «العربی الجدید» چاپ لندن، تیم ملی عمان در نخستین دقایق بازی با ایران موفق شد به ضربه پنالتی دست یابد اما احمد مبارک موفق نشد این پنالتی را در دروازه ایران جای دهد و علیرضا بیرانوند دروازه بان قدرتمند ایران موفق به مهار ضربه پنالتی شد. پنالتی مهارشده نقطه عطفی در روند بازی در نیمه نخست بود و چند دقیقه پس از آن تیم ملی ایران کنترل بازی را به دست گرفت و علی رضا جهانبخش با استفاده از اشتباه «محمد المسلمی» مدافع عمان موفق شد گل نخست ایران را به ثمر رساند. پس از نیز مدافعان عمان در تنگنا قرار گرفتند و با خطای خود بر روی بازیکن ایران یک ضربه پنالتی را برای ایران فراهم کردند تا اشکان دژاگه گل دوم ایران را به ثمر رساند. در نیمه دوم هم بازیکنان ایران با تکیه بر مهارت خود موفق شدند به آسانی بازی را پیش ببرند و در شرایطی که بازیکنان عمان از همان دقایق نخست نیمه دوم از بازی غافل بودند «مهدی طارمی» بازیکن باشگاه «الغرافه» قطر موفق شد دروازه عمان را با تهدید جدی روبرو سازد.

به نوشته روزنامه «الاتحاد» امارات، مهار پنالتی تیم ملی عمان در نخستین دقیقه های بازی تیم ملی ایران و عمان جریان بازی را تغییر داد. مهار این پنالتی توسط دروازه بان ایران به بازیکنان تیم ملی ایران انگیزه بالایی داد تا به طور گسترده در دو نیمه بازی را به کنترل خود در آورند. از سوی دیگر با از دست رفتن این فرصت روحیه بازیکنان تیم ملی عمان پایین آمد و آنان نتوانستند در برابر انسجام و دفاع منظم بازیکنان ایران پیش بروند. با وجود اینکه بازیکنان ایران از سمت راست خطرناک ظاهر می شدند علیرضا جهانبخش در دقیقه سی و دوم بازی با استفاده از اشتباه محمد المسلمی دفاع میانی عمان و قاپیدن توپ از وی نخستین گل تیم ایران را به ثمر رساند. این گل بار دیگر روحیه بازیکنان ایران را بالا برد و آنان کنترل امور را به دست گرفتند. پس از آن در ادامه بازی داوره مسابقه در منطقه جریمه عمان با اعلام خطای بازیکن عمانی ضربه پنالتی را برای ایران اعلام کرد و اشکان دژاگه با به ثمر رساندن دومین گل تیم ایران ماموریت بازیکنان عمان را در این رقابت سخت تر کرد. تیم ملی فوتبال ایران نیمه دوم بازی را با تکیه بر دو گل نیمه نخست خود ادامه داد و با وجود اینکه پیش بینی می شود که عمان بتواند در نیمه دوم بر شدت فشارهای هجومی خود بر دروازه ایران بیفزاید، اما این اتفاق رخ نداد و این بازیکنان ایران بودند که عمان را تحت فشار قرار دادند و به دلیل نزدیکی بازیکنان ایران در خط و قدرت آنان در ادامه بازی در کنار هم، فرصت تحرک از بازیکنان عمان گرفته شد و بازیکنان این کشور نتوانند به دلیل شرایط بغرنج خود و انسجام بازیکنان ایران برنامه های خود را پیش ببرند و فشارهای بی امان بازیکنان ایران سبب شد تا خط دفاعی عمان بارها دچار اشتباه شود.

به نوشته تارنمای ورزشی «الکوره» قطر، تیم ملی ایران شایسته پیروزی بر تیم ملی عمان بود. زیرا این تیم در هر دو نیمه بازی تیم بهتر و خطرناکتر میدان بود. نیمه نخست بازی آکنده از هیاهوی ها و شگفتی هایی از جانب هر 2 تیم بود به طوری که فرصت برای محک تیم ها فراهم نشد و تیم ایران موفق شد با برتری 2 بر صفر بر رقیب خود پیشی گیرد. 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال جام ملت های آسیا چین عربستان فوتبال ایران ملت های آسیا لبنان تیم ملی بازی تیم ملی ایران پرتغال جام جهانی رقابت قطر ایران تیم ملی فوتبال ایران دروازه بان رسانه عمان پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۶۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرس فوتسالیست هاباید کنترل شود/ سرعت پیشرفت آسیا ازما بیشتر است

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال ایران موفق شد به دنبال برتری پر گل ۴ بر صفر برابر کویت با کسب ۹ امتیاز از سه دیدار مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا به عنوان صدرنشین گروه D راهی مرحله یک چهارم نهایی شود و خود را برای دیدار با قرقیزستان آماده کند.

مصطفی نظری دروازه بان سابق تیم ملی فوتسال ایران که چندین سابقه قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را در کارنامه دارد در گفت و گو با خبرنگار مهر به بررسی وضعیت تیم ملی در این مسابقات پرداخت و گفت: قبل از هر چیز به همه بچه‌های تیم ملی خسته نباشید می‌گویم. با توجه به اتفاقاتی که در دوره گذشته اتفاق افتاد و قهرمانی را از دست دادیم بازیکنان تیم ملی در این دوره از همان ابتدای کار مصمم ظاهر شدند و تلاش کردند اقتدار فوتسال ایران را به نمایش بگذارند و هر چه در این بازی‌ها جلو تر رفتیم به انسجامی که همه از تیم انتظار دارند رسیدیم.

ضعف‌های دفاعی در دیدار سوم پوشش داده شد

مصطفی نظری در خصوص نقاط ضعف تیم ملی ایران در این بازی‌ها گفت: وقتی عملکرد تیم را بررسی می‌کنیم ضعف‌های دفاعی همچنان مشهود است. ما نباید از تیم‌هایی مثل بحرین یا افغانستان گل بخوریم. البته در فوتسال هر اتفاقی ممکن است. در دیدار با بحرین ساختار دفاعی ما مشکل داشت که البته کادر فنی در دیدار با کویت متوجه اشتباهات شد و آنها را پوشش داد.

نقطه قوت ایران تکنیک فردی بازیکنان است

وی در خصوص نقاط قوت تیم ملی گفت: تکنیک فردی بازیکنان مثل دریبلینگ و شوت همواره جزو نقاط قوت تیم ملی بوده است. با توجه به اینکه این دوره از مسابقات در تایلند روی پارکت برگزار می‌شود بازیکنانی مثل مسلم اولاد قباد و سالار آقاپور و مهدی کریمی این فرصت را دارند که به راحتی بازیکنان حریف را دور بزنند و ایجاد خطر کنند. فکر می‌کنم نقطه قوت تیم ملی ایران در فوتسال آسیا همواره حرکت‌های فردی بازیکنان است.

قرقیزستان برای ما خطری ایجاد نمی‌کند

این پیشکسوت فوتسال در خصوص تیم ملی قرقیزستان که حریف ایران در مرحله یک چهارم نهایی است گفت: فوتسال آسیا در حال پیشرفت است و باید این مساله را قبول کنیم. البته حذف ژاپن ربطی به پیشرفت فوتسال در آسیا ندارد. این تیم به دلیل سهل انگاری خودش حذف شد و به خصوص در دیدار آخر برابر تاجیکستان با استرس بالایی بازی کرد. اما در هر صورت باید بپذیریم که فوتسال روز دنیا در حال پیشرفت است و آسیا هم از این قاعده مستثنی نیست. ولی تیم ما سالیان سال از تیم‌های دیگر آسیا بالاتر است و فقط کافی است که مرتکب اشتباه نشویم. قرقیزستان با توجه به بردی که برابر ژاپن به دست آورد ترسش از قدرت‌های آسیایی ریخته است و فکر می‌کنم بازی حساسی داشته باشیم. اولین بازی در مسابقات حذفی بسیار مهم است و ممکن است کمی استرس داشته باشد. اما در هر صورت بازیکنان ما بازیکنان بزرگ و بین المللی هستند و فکر نمی‌کنم قرقیزستان بتواند خطری روی دروازه ایران ایجاد کند.

مسیر پیشرفت تیم‌های آسیایی از ما سریع‌تر است

وی همچنین به پیشرفت تیم‌های آسیایی پرداخت و گفت: همه تیم‌های آسیایی در حال پیشرفت هستند و ما ممکن است از این قافله جا بمانیم. ما در مسائل تاکتیکی درجا می زنیم و اتکای زیادی به تکنیک فردی بازیکنان داریم. باید به لحاظ تاکتیکی و فنی پیشرفت کنیم و به روز شویم تا در بازی‌هایی مثل بحرین اگر با مشکل مواجه شدیم بتوانیم تنوع تاکتیکی داشته باشیم و به سرعت تغییر سیستم بدهیم. البته این مساله به این معنا نیست که بقیه کشورها کار می‌کنند و ما هیچ کاری انجام نمی‌دهیم منتها مسیری که آنها طی می‌کنند سرعت بیشتری نسبت به ما دارد و ممکن است در سال‌های آینده خطرناک شوند.

نظری به حضور مربیان اسپانیایی در فوتسال آسیا هم اشاره کرد: فوتسال اسپانیا همواره در خصوص تاکتیک‌های روز دنیا حرف اول را می‌زند و بزرگترین تئوریسین‌های فوتسال دنیا اسپانیایی هستند و به لطف همین تاکتیک‌ها توانسته اند از فوتسال برزیل پیشی بگیرند و قهرمان جهان شوند. مربیان اسپانیایی به خوبی می‌توانند این تاکتیک‌ها را طراحی و به خوبی به بازیکنان القا کنند.

دروزاه بان های تیم ملی کیفیت بالایی دارند

مصطفی نظری که یکی از بهترین دروازه بان های تاریخ فوتسال ایران است در خصوص عملکرد دروازه بان های تیم ملی گفت: دروازه بان های تیم ملی ایران در تمام دوره‌ها سرآمد بوده اند. در این دوره از مسابقات هم باقر محمدی و هم سعید مؤمنی آمادگی بالایی دارند و هر دو دروازه بان به خوبی توانستند خودشان را ثابت کنند. البته باقر محمدی در دیدار برابر بحرین از تمرکز کافی برخوردار نبود که دلیل آن هم این بود که کل تیم تمرکز خود را از دست داده بود. مطمئنم که در ادامه مسابقات به خوبی وظیفه خود را انجام خواهند داد. در لیگ برتر هم توانستند آمادگی خود را به خوبی نشان دهند و در کنار آنها هم دروازه بان هایی مثل سینا پرکاس و سجاد بابایی داریم که کیفیت بالایی دارند. فکر نمی‌کنم هیچ وقت در خط دروازه با مشکل مواجه شویم.

مهمترین مساله کنترل استرس است

وی ادامه داد: نکته مهم بازی در مراحل حذفی کنترل استرس است. تیم ما کادر فنی خوبی دارد و قطعاً می‌داند چگونه باید این استرس را از بازیکنان دور کنند. این بازی اولین بازی حذفی است و گام گذاشتن در اولین بازی حذفی مثل گام گذاشتن در اولین بازی تورنمنت است. فکر می‌کنم اگر بچه‌ها بتوانند احساسات خود را کنترل کنند و اجازه ندهند استرس بر آنها غلبه کند قطع به یقین به سلامت از این مرحله عبور خواهیم کرد. ما بهترین تیم آسیا هستیم تیم‌های دیگر برای کم گل خوردن رو در روی ما قرار می‌گیرند. اینکه ما از تیمی مثل بحرین ۳ گل دریافت کنیم اتفاقی نادر است و هر چند سال یک بار اتفاق می‌افتد. بحرین، کویت یا قرقیزستان در دنیای فوتسال ۱۰ گل از ما عقب تر هستند و بازیکنان ما این موضوع را ثابت خواهند کرد.

این کارشناس فوتسال در پایان گفت: آرزوی موفقیت می‌کنم برای تیم ملی فوتسال و امیدوارم همانطور که شایسته قهرمانی در آسیا هستیم به آن برسیم. ما از این تیم قهرمانی آسیا و سکوی جهانی می‌خواهیم چون مردم از تیم ملی ایران انتظار دارند. قهرمان آسیا حق مسلم تیم ملی ایران است و سلطان بلامنازع فوتسال آسیا هستیم. در دوره قبل قهرمانی آسیا را از دست دادیم و در این دوره همه از تیم انتظار قهرمانی دارند.

کد خبر 6087062

دیگر خبرها

  • چالش متفاوت برای گلر پرسپولیس: حذفی و پنالتی!
  • بازگشت امپراتور آسیا به جام‌جهانی/واکنش رسانه‌ها به پنالتی ایران
  • استرس فوتسالیست هاباید کنترل شود/ سرعت پیشرفت آسیا ازما بیشتر است
  • نفس مبارزه، شكوه در شكست و ذلت در پیروزی
  • سرمایه‌گذاری تیم‌های آسیایی خطرناک است/ فوتسال بچه سرراهی نباشد
  • بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد
  • بیرانوند به بازی با سپاهان می رسد
  • وحید شمسایی و تیمش باج نمی‌دهند
  • علیرضا بیرانوند بالاخره با دست بدون گچ (عکس)
  • تیم لیگ برتری دست روی ۴ ستاره نامدار پرسپولیس گذاشت | گزینه غیرممکن برای جلب نظر هواداران