Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - مدیرعامل شرکت خطوط لوله نفت: روزانه ۴۰۰ میلیون لیترنفت و فرآورده‌های نفتی به سراسر کشور منتقل می‌شود.
عباسعلی جعفری نسب با بیان اینکه حجم فرآورده‌های منتقل شده با خطوط لوله نسبت به قبل از انقلاب ۸۳۰ درصد رشد داشته است افزود: میزان انتقال فرآورده‌های نفتی در ابتدای انقلاب، ​ سالانه شش میلیارد لیتر بوده که این میزان هم اکنون به بیش از ۵۶ میلیارد لیتر در سال رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: در زمینه انتقال نفت خام نیز در حال حاضر ۶۰۰ میلیارد لیتر در سال نفت خام توسط خطوط لوله منتقل می‌شود که این رقم در ابتدای انقلاب ۲۵۰ میلیارد لیتر بوده است.
جعفری نسب­ با بیان اینکه دو وظیفه اصلی انتقال نفت خام به پالایشگاه‌ها و انتقال فرآورده‌ها به مبادی مصرف دو وظیفه اصلی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت است، افزود: در حال حاضر حدود ۱۴ هزار کیلومتر خطوط لوله در سراسر کشور احداث شده که نسبت به قبل از انقلاب رشد چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: در ابتدای انقلاب خطوط لوله انتقال نفت خام ۲۲۵۰ کیلومتر بود که این میزان هم اکنون به ۴۵۰۰ کیلومتر رسیده است.
جعفری نسب درباره خطوط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی هم گفت: قبل از انقلاب فقط ۲۸۰۰ کیلومتر خطوط لوله برای انتقال فرآورده‌های نفتی احداث شده بود که این میزان پس از انقلاب به ۹۵۰۰ کیلومتر رسیده که تقریبا سه برابر شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سراسر کشور بجز سه استان خراسان جنوبی، بوشهر و سیستان و بلوچستان تحت پوشش خطوط انتقال شرکت نفت هستند افزود: هم اکنون روزانه ۴۰۰ میلیون لیتر فرآورده در کشور منتقل می‌شود که اگر همین میزان قرار بود با تانکر و نفت کش منتقل شود به بیش از ۶۰ هزار تانکر نیاز داشتیم.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران­ هزینه‌های انتقال توسط لوله را یک پنجم هزینه حمل با تانکر دانست و گفت: خطوط انتقال نفت و فرآورده‌های نفتی از شریان‌های حیاتی کشورند و امروز در احداث این خطوط و همچنین تولید تجهیزات جانبی آن تقریبا به خودکفایی کامل رسیده ایم.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: نفت خطوط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۶۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب «میدان نفتون، از آغاز تاکنون»

کتاب «میدان نفتون، از آغاز تاکنون» با گذری در تاریخ نفت از کاوش، اکتشاف، بهره‌برداری، انتقال، پالایش و صادرات نفت در ایران به قلم پرویز آریان‌فر و زیر نظر کمیته مطالعات و انتشارات شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در ۶ جلد منتشر شد.

به گزارش شانا به نقل از از مدیریت مرکز اسناد و موزه‌های صنعت نفت، هر جلد کتاب «میدان نفتون از آغاز تاکنون» حدود ۶۰۰ صفحه (در مجموع ۳۵۰۰ صفحه) است که به ۶ فصل کاوش نفت، اکتشاف و تولید نفت، انتقال نفت و فرآورده‌های نفتی، پالایش نفت و توزیع فرآورده‌های نفتی، صادرات نفت و گاز و دیگر فرآورده‌های نفتی و عملیات غیرصنعتی تقسیم شده است.

نویسنده کتاب که بازنشسته سال ۱۳۹۴ صنعت نفت (شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب) است، انگیزه‌اش از نگارش این کتاب را که حدود ۱۵ سال زمان برای نوشتن آن صرف شده، علاقه‌مندی به تاریخ نفت اعلام کرده است.

در نگارش این کتاب از منابع و کتاب‌های خارجی، آرشیو شرکت بی‌پی،  اسناد شرکت نفت انگلیس و ایران، اسناد و تلگراف‌های محرمانه کنسولگری انگلیس در ایران (اهواز، خرمشهر، شیراز، بوشهر، تهران و...) در سامانه کتابخانه مرکز دیجیتال قطر و نشریات عمومی شرکت ملی نفت ایران و دیگر نشریات فنی شرکت‌های عامل نفت ایران استفاده شده و به موازات تحقیقات میدانی در مناطق مختلف نفت‌خیز انجام شده است.

آریانفر در مقدمه فصل یک این کتاب آورده است: به‌درستی مشخص نیست که بشر چه زمانی نخستین‌ بار نفت را مورد استفاده قرار داده، اما مشخص شده است که انسان‌های ماقبل تاریخ، آتش‌های مقدسی را که از تراوش‌های گاز طبیعی از طریق روزنه‌ها و شکستگی‌ها به سطح زمین راه می‌یافتند، روشن و پرستش می‌کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۵ درصدی مصرف بنزین استان قزوین در نوروز ۱۴۰۳
  • افزایش ظرفیت تامین آب شهر و روستا‌های حاشیه بزمان
  • توزیع ۲۹ میلیون لیتری بنزین در جایگاه های گیلان همزمان با تعطیلات نوروزی
  • حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین مصرف شد
  • افزایش یک هزار و ١٧٩ کیلومتری طول خطوط انتقال و فوق توزیع برق
  • افزایش ۴.۶ درصدی مصرف روزانه بنزین نسبت به سال قبل
  • رونمایی از کتاب «میدان نفتون، از آغاز تاکنون»
  • افزایش ۴.۶ درصدی میانگین مصرف روزانه بنزین نسبت به مدت مشابه پارسال
  • افزایش هزار و ١٧٩ کیلومتری طول خطوط انتقال و فوق توزیع
  • فعالیت ۳۵۰ جایگاه توزیع سوخت در اصفهان