Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-20@04:30:55 GMT

نیم نگاه ایران به بازی فوق حساس یک هشتم

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۶۱۱۶

نیم نگاه ایران به بازی فوق حساس یک هشتم

بازی بزرگ جام هجدهم دیدار حساس عربستان - ژاپن خواهد بود. مسابقه‌ای که به جای مرحله یک‌هشتم نهایی می‌توانست حداقل در نیمه نهایی یا حتی فینال همین تورنمنت جام ملت‌ها برگزار شود.

به گزارش ورزش سه ، عربستان قدرت دهه 80 و 90 فوتبال آسیاست که سه بار قهرمان جام ملت‌ها شده و ژاپن تیمی است که تا قبل از شروع دهه 90 جایی در بین بزرگان قاره نداشت اما حالا پرافتخارترین تیم آسیاست و چهار بار قهرمانی در این تورنمنت را طی کمتر از بیست سال به دست آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما بدون شک بازی عربستان‌-‌ژاپن یادآور خاطرات جذابی از دو فینال جام ملت‌های آسیاست. فینال جام ملت‌های 1992 که این تورنمنت 8 تیمی بود و سامورایی‌ها بعد از خیزش فوتبال باشگاهی‌شان و حرفه‌ای شدن جی لیگ نخستین قهرمانی آسیا را به دست آوردند.


8 نوامبر 1992، شصت هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه هیروشیما شاهد پیروزی یک گله تیم‌شان مقابل عربستانی بودند که دنبال سومین جام قهرمانی‌اش بود اما گل دقیقه 36 تاکاگی ژاپن را به آرزویش رساند. در آن مسابقه بازیکنان نامداری مثل ماسامی ایهارا، کازویوشی میورا، روی راموس و ماساهیرو فوکودا برای ژاپن بازی می‌کردند و هانس اوفت هلندی هم هدایتش می‌کرد. در تیم ملی عربستان هم ستاره‌هایی همچون حمزه ادریس، یوسف الثنایان، خالد الموالید و سعید العویران حضور داشتند که یک مربی برزیلی به نام نلسینیو روسا بالای سر این مجموعه بود.


8 سال بعد از آن باز هم عربستان- ژاپن به فینال رسیدند. این بار بیش از 47 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه بزرگ بیروت شاهد شکست سعودی‌ها بودند؛ شکستی که دوباره با یک گل رقم خورد و تیم میلان ماچالا به تیم فیلیپ تروسیه باخت تا عربستان در حسرت جام چهارم بماند اما ژاپن به دومین قهرمانی‌اش در این تورنمنت رسید.


در این بازی موچیزوکی تک گل سامورایی‌ها را به ثمر رساند و عربستان نتوانست گل خورده در نیمه نخست را جبران کند. نائوهیرو تاکاهارا، شونسوکه ناکامورا، یوشیکاتسو کاواگوچی از ستاره‌های داخل زمین بودند و بازیکن شاخصی مثل شینجی اونو دقیقه آخر بازی به میدان رفت.


در تیم ملی عربستان هم سامی جابر، احمد دوخی، حمزه ادریس و طلال مشعل از بهترین‌ها بودند و نواف تمیاط که مرد سال شد هم چهره‌ای درخشان و ستاره به حساب می‌آمد.


حالا بازی ژاپن و عربستان دو غول فوتبال شرق و غرب که روی هم 7 بار قهرمان این تورنمنت شده‌اند، بزرگترین مسابقه مرحله یک‌هشتم نهایی خواهد بود و هر طور بخواهید حساب کنید این مسابقه خیلی زود برگزار می‌شود. در واقع وقتی تصور می‌کنید تیم‌هایی مثل ویتنام و تایلند به مرحله بعد می‌رسند و اینکه یکی از بین ژاپن و عربستان باید حذف شود به اعتبار جام و جذابیت‌هایش لطمه خواهد زد اما از این قرعه گریزی نیست و این بازی اگر چه یک قربانی بزرگ خواهد گرفت اما دیگر مدعیان خوشحالند که یکی از دو تیم قدرتمند این تورنمنت به مراحل بالاتر نخواهد رسید.


شاید بد نباشد بدانید از سال 1984 به بعد و در 9 دوره برگزار شده جام ملت‌ها تا پیش از این فقط در دو دوره یکی از دو تیم ژاپن و عربستان در فینال نبوده‌اند و همین ثابت می‌کند بازی بزرگ یک‌هشتم امسال چیزی کمتر از فینال رقابت‌ها ندارد. این دو غول آسیایی در مرحله مقدماتی جام جهانی به هم خورده بودند که ژاپن در خانه‌اش 2 بر یک برنده شد و سعودی‌ها در خانه با یک گل برنده شدند تا همه چیز به اعتدال پیش برود.


با توجه به اینکه برنده این مسابقه احتمالا حریف ایران در نیمه نهایی خواهد بود، کارلوس کی روش و تیم فنی نیم نگاهی به آن خواهند داشت.

عربستان تیم ملی عربستان جام ملتهای آسیا 2019 تیم ملی ژاپن ژاپن

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: عربستان تیم ملی عربستان جام ملتهای آسیا 2019 تیم ملی ژاپن ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۶۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصیرزاده: سرمربی جدید تا پایان فصل بعد می‌ماند

به گزارش “ورزش سه”، هوشنگ نصیرزاده در خصوص دیدار با نساجی گفت: بازی بیشتر برای نساجی حساس است و برای ما هم از این رو حساس است که تغییر و تحولات زیادی داشتیم.

او با اشاره به شکست به ذوب‌آهن و جدایی پاکو خمس اظهار داشت: قراردادی که با آقای خمس داشتیم، تمام مسئولیت فنی برعهده ایشان بود. بازی با ذوب‌آهن هم یک اتفاق بود و گذشت.

نصیرزاده درباره انتخاب سرمربی جدید عنوان کرد: ما در این ۷ بازی سرمربی جدید خواهیم داشت و قرارداد ایشان برای فصل آینده هم اعتبار خواهد داشت. سعی می‌کنیم باتوجه به اعتبار تراکتور، سعی کنیم از یک سرمربی استفاده کنیم که رزومه خوبی داشته باشد.

او در پاسخ به این سوال که آیا سرمربی جدید خارجی خواهد بود؟ گفت: همانطور که مالک باشگاه اعلام کرده، سرمربی ما قطعا خارجی است.

دیگر خبرها

  • واکنش دقیقی به بازی‌های حساس شمس آذر در هفته‌های اخیر / فیلم
  • نصیرزاده: سرمربی جدید تا پایان فصل بعد می‌ماند
  • ایران منطقی بازی کرد/ سخت‌ترین دوره جام ملت‌ها را در پیش داریم
  • گزینه سابق ایران نزدیک به فتح بهترین لیگ جهان
  • شروع خوب ایران با غلبه‌بر افغانستان / شگفتی‌سازی قرقیزستان با پیروزی مقابل ژاپن
  • قایق دو نفره کانوی مردان ایران به سهمیه المپیک نرسید
  • همیشه بازی اول در تورنمنت‌های رسمی سخت است
  • مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک| صعود مستقیم کانوی ۲نفره مردان به فینال
  • صعود کانوی دونفره مردان و‌ علی آقامیرزایی به فینال مسابقات
  • تغییر قوانین هواداران فوتبال در عربستان