Web Analytics Made Easy - Statcounter

نود و نهمین مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی با هدف بررسی پیشنهاد تشکیل کارگروه قرآنی در ماه مبارک رمضان و مناطق محروم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نود و نهمین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی یکشنبه سی ام دی ماه در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد. بنابراین گزارش  دستور اول جلسه به ارائه گزارشی توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد وضعیت کمّی پوشش بیمه ه­ای فعالان قرآنی همراه با بررسی چالش­ها، کمبودها و راه­ حل­های پیشنهادی اختصاص داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بررسی پیشنهاد تشکیل کارگروه فعالیت­های قرآنی در ماه مبارک رمضان و مناطق محروم دستور دوم این جلسه بود که در جلسه چهل و دوم شورای توسعه فرهنگ قرآنی بصورت اجمالی بررسی شده بود.


بررسی و تصویب ضوابط و شرایط اعطای گواهی‌نامه(بدون آزمون) به استادان وقاریان پیشکسوت و برجسته قرآن کریم دستور سوم نود و نهمین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی بود  که از جلسه چهل و دوم شورای توسعه فرهنگ قرآنی به این جلسه ارجاع داده شده بود.

 

بنابرگزارش خبرگزاری شبستان،‌ «رضا سلامت پناه»، دبیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی پیش از این در خصوص گزارش مباحث طرح شده در جلسه نود و هشتمین مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: دستور نخست این جلسه با عنوان «ارائه گزارش یکساله طرح ملی حفظ قرآن کریم به همراه بررسی موانع موجود و راهکارهای بهبود و اجرایی‌سازی آن» مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

وی بابیان اینکه در ابتدا حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی قائم مقام ستاد طرح ملّی حفظ قرآن کریم به بیان نکاتی در این خصوص پرداخت، افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی قائم مقام ستاد طرح ملّی حفظ قرآن کریم اهّم اقدامات، دستاوردها و نتایج، ضعف‌ها و چالش‌ها، و راهکارهای کوتاه و بلندمدت ستاد حفظ قرآن کریم را گزارش داد و عملکرد دستگاه‌ها و نهادها در خصوص اجرایی‌سازی این طرح را نقد و بررسی نمود.

سلامت پناه ادامه داد: بعد از بیان نظرات دیگر اعضای مجمع مشورتی، حجت الاسلام محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به اینکه اقدامات سال ۹۷ تنها پیش درآمد اقدامات وسیع سال ۹۸ خواهد بود، با تاکید بر اینکه مجموعه اقدامات جهت فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی لیست شود تا بتوان در یک فضای آسیب‌شناسانه فضای عملکرد آینده را بهینه کرد و در کنار آن ظرفیت نهادها و مجموعه‌های دیگر را توسعه داد. 

معاون مطالعات و برنامه ریزی دبیرخانه شورا افزود: دستور دوم این جلسه در خصوص «ارائه گزارش فعالیت‌ها و عملکرد کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی در نظام بهداشت و سلامت» بود که دکتر علامه قائم مقام دبیر آن کمیسیون به تفصیل گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد چند ساله کمیسیون ارائه داد.

وی افزود: بعد از ارائه گزارش، طی گفتگویی اعضای جلسه برخی نظرات در مورد جایگاه حقوقی و ضعف اقدامات ستادی کمیسیون بیان و مقرر شد در جلسه دیگر و با اعضای محدودتر، این موضوع مجدداً بررسی و ماحصل آن به شورا ارائه شود.

عدم حضور نمایندگان کمیسیون تبلیغ و ترویج

سلامت‌پناه در ادامه با اشاره به دستور سوم با عنوان «ارائه گزارش توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد وضعیت کمّی پوشش بیمه فعالان قرآنی همراه با چالشها، کمبودها و راه حلهای پیشنهادی» خاطرنشان کرد: متأسفانه علی‌رغم آنکه در جلسه قبل مجمع به درخواست کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی و به علت عدم حضور نماینده کمیسیون، موضوع از دستور خارج شد، ولی مجدداً در این جلسه نیز نمایندگان این کمیسیون حضور نیافتند تا همچنان این دستور مهم بدون بررسی باقی بماند و به عنوان دستور جلسه بعدی در نظر گرفته شد.

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان اردبیل استان بوشهر انقلاب اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد تشییع مجلس حضرت زهرا س شهید سفر رئیس جمهور به گلستان مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی فرهنگ قرآنی شورای توسعه فرهنگ قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۶۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، «روایت باران» برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مجید پوراحمدی با اشاره به جزئیات برگزاری نمایشگاه " روایت باران" گفت: این نمایشگاه با همکاری و حمایت صندوق اعتباری هنر در راستای تحقق شعار سال و همچنین تأکیدات وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت فراهم نمودن زمینه‌های مشارکت‌های مردمی و حضور مؤسسات فرهنگی و هنری بخش خصوصی برای تقویت کسب و کارهای فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

رییس هیأت مدیره صندوق اعتباری هنر در عین حال توضیح داد: تلاش ما این است که در سال جاری، فعالیت‌های این مجموعه با مشارکت فعالان عرصه فرهنگ و هنر انجام و زمینه‌های جهش تولیدات هنری و فرهنگی در این حوزه را فراهم کنیم.

پور احمدی با اشاره به ارائه ۳۶ نوع خدمت و حمایت صندوق اعتباری هنر از جامعه فرهنگ و هنر کشور، تاکید کرد: در این راستا با عنایت به تعیین شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم" از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، صندوق اعتباری هنر نیز مصمم است مجموعه فعالیت و سیاست‌های خود را بر مبنای تحقق این شعار برنامه ریزی نماید. از این رو یکی از مکان‌هایی که برای تحقق این هدف مدنظر قرار گرفته، فرهنگسرای نیاوران است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه سخنان خود به هتک حرمت به مقام شامخ قرآن کریم در یکی از کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: این اقدام باعث جریحه دار شدن افکار و اندیشه‌های مسلمانان در سراسر جهان شد از این رو تصمیم گرفتیم در جهت توجه جامعه و آحاد مردم به مفاهیم و مضامین قرآن کریم با زبان هنر، برنامه ریزی جامعی داشته باشیم.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر در عین حال تصریح کرد: خوشبختانه هنرمندان کشور عزیزمان در ادوار مختلف همیشه این افتخار را داشته اند که آثار فاخر قرآنی را خلق و تولید کنند.

پور احمدی ادامه داد: در این راستا برگزاری نمایشگاهی از آثار هنری اساتید و هنرمندان برجسته و خبره در حوزه خط و خوشنویسی با موضوع قرآن در فرهنگسرای نیاوران را در دستور کار صندوق قرار دادیم.

وی افزود: این نمایشگاه تحت عنوان "روایت باران" با حمایت و همکاری صندوق هنر و یکی از مؤسسات فعال هنری، در حوزه هنر ایرانی- اسلامی از ۳۱ فروردین تا انتهای اردیبهشت ماه سال جاری با محوریت خط و خوشنویسی آثار قرآنی در عرصه هنرهای تجسمی در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

رییس هیأت مدیره صندوق اعتباری هنر در ادامه دفاع از ساحت قرآن به عنوان کتاب آسمانی مسلمانان با زبان هنر، توسعه و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی با محوریت قرآنی، افزایش تولید آثار هنری قرآنی با حمایت از هنرمندان حوزه قرآن را از جمله اهداف برگزاری این رویداد عنوان کرد.

مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به حضور و ارائه آثار هنری توسط هنرمندان برجسته و پیشکسوت عرصه هنرهای تجسمی به ویژه حوزه خط و خوشنویسی، گفت: تلاش ما این است ضمن تقدیر و تجلیل از هنرمندان مشارکت کننده در این رویداد هنری، بستر تعاملی میان هنرمندان این عرصه را نیز فراهم نمائیم.

پوراحمدی یادآور شد: در این نمایشگاه بیش از ۱۷۰ اثر از هنرمندانی چون یدالله کابلی خوانساری، مهدی فلاح، علی اشرف صندوق‌آبادی، محمدعلی قربانی، حیدر موسوی، احمد شفیعی‌ها و … در معرض دید علاقه مندان و بازدید کنندگان گذاشته خواهد شد.

مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با دعوت از علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه گفت: با توجه به مجموعه آثار برجسته و نفیس خط و خوشنویسی هنرمندان کشور از علاقه‌مندان و دوستداران آثار هنری دعوت می‌شود با حضور در فرهنگسرای نیاوران از این رویداد بزرگ هنری و قرآنی دیدن فرمایند.

نمایشگاه "روایت باران" عصر جمعه ۳۱ فروردین ماه جاری با حضور جمعی از هنرمندان برجسته و پیشکسوت و علاقمندان، در محل در گالری‌های ۱ و ۲ فرهنگسرای نیاوران گشایش می‌یابد.

کد خبر 6081191 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • اظهارات وزیر فرهنگ درباره اکسپو و رشد هنرهای تجسمی / اسماعیلی: بازار هنری ایران را از امسال برگزار می‌کنیم
  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پاکدشت برگزار شد
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • ۴۲ دستور کار برای حفاظت و مرمت از میراث فرهنگی خراسان رضوی
  • ادامه بررسی موارد اختلافی لایحه برنامه هفتم در مجمع تشخیص
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، «روایت باران» برگزار می شود
  • بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان برگزار می‌شود
  • اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه