Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، وحید ابراهیم نژاد حمیدی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان گفت: واکسیناسیون طیور علیه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از ابتدای تیرماه امسال در قزوین به عنوان اولین استان کشور در گروه‌های مشخصی از جمعیت طیور هدف شامل مزارع مرغ مادر، تخمگذار صنعتی و پولت تخمگذار آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اراهیم نژاد حمیدی افزود: با گذشت ۸ ماه از شروع برنامه بالغ بر ۷ میلیون دز واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مزارع صنعتی طیور استان بر اساس دستورالعمل‌های مربوط به هر واکسن در ۲ یا ۳ نوبت تلقیح شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت تراکم مزارع مرغ مادر و تخمگذار در کشور، استان قزوین در گروه ۹ استان انفجاری کشور به لحاظ وقوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است که این موضوع اهمیت انجام واکسیناسیون را برای حفظ جمعیت و صنعت طیور کشور، محافظت از بهداشت عمومی از طریق کاهش سرعت گردش و شیوع بیماری و فراهم ساختن امنیت و ایمنی مواد غذایی کشور را دوچندان می‌کند.

به گفته رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان، پارسال حدود ۵ میلیون قطعه از طیور استان به دلیل ابتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تلف شدند، ولی امسال تاکنون موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان شناسایی نشده است.

انتهای پیام/ک

اجرای طرح واکسیناسیون طیور علیه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۶۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ مرکز متخلف در اردستان به مراجع قضایی معرفی شد

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان با بیان اینکه ۱۳ مرکز متخلف بهداشتی در اردستان به مراجع قضایی معرفی شد، گفت: ۳۸۱ کیلوگرم فراورده‌های خام دامی تاریخ گذشته و فاسد از چرخه مصرف در اردستان حذف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان، سعید راعی ظهر امروز در نشست خبری، اظهار داشت: شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان در سه محور فنی، نظارتی و ترویج و آموزش فعالیت دارد که در حوزه فنی و عملیاتی به منظور پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری‌های دام و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام تعداد 223 هزار و 382 نوبت سر دام گاو، گوساله، گوسفند و بز واکسینه شدند.

وی افزود: به منظور کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مشترکی مانند هاری که یک بیماری حاد و کشنده ویروسی است، بالغ بر 700 قلاده سگ مورد واکسیناسیون هاری قرار گرفتند و در این راستا یک هزار و 260 مورد واکسیناسیون بره و بزغاله علیه بیماری تب مالت، 79 هزار و 781 مورد واکسیناسیون گوسفند و بز علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR)، 95 هزار و 697 راس واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی و 37 هزار و 174 راس واکسیناسیون گوسفند و بز علیه بیماری آبله که همگی به صورت کاملا رایگان صورت پذیرفته است، از دیگر فعالیت‌های شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان، گفت: این دامپزشکی همچنین در قالب طرح واکسیناسیون آشامیدنی نیوکاسل طیور بومی و روستایی بیش از 203 هزار قطعه پرنده علیه این بیماری واکسینه شدند و از دیگر اقدامات مبارزه با بیماری‌های مشترک بین دام و انسان که با محوریت شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان تحت عنوان قرارگاه محرومیت‌زدایی و با همکاری بسیج سازندگی، مدیریت جهاد کشاورزی و بخشداری و دهیاری‌ها صورت پذیرفت؛ اجرای اردوی جهادی دامپزشکی در 13 روستای محروم و کم‌برخوردار و سم‌پاشی 50 هزار متر مربع جایگاه دام، واکسیناسیون بالغ بر یک هزار راس دام، یک هزار قطعه طیور روستایی و آموزش 413 نفر ساعت از دیگر اقدامات است.

وی عنوان کرد: بخش نظارت، ضمن بازرسی مستمر و نظارت بهداشتی مراکز تولید، فراوری، نگهداری، توزیع و عرضه فراورده‌های خام دامی شامل قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، رستوران‌ها و مراکز قطعه‌بندی در مجموع تعداد دوهزار و 129 مورد بازدید توسط کارشناسان این شبکه صورت پذیرفت که تعداد 13 پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع، دو مورد پلمپ واحدهای عرضه متخلف بهداشتی و مقدار 381 کیلوگرم گوشت سفید، قرمز و فراورده های خام دامی تاریخ گذشته و فاسد از چرخه مصرف جامعه حذف و معدوم شد.

راعی بیان کرد: از مجموع 282 مورد بازرسی بهداشتی انجام شده توسط ناظر بهداشتی کشتارگاه دام مقدار یک هزار و 720 کیلوگرم انواع آلایش خوراکی شامل دل، جگر و غیره نیز چهار راس گوسفند به وزن تقریبی 94 کیلوگرم و سه نفر شتر به وزن تقریبی 700 کیلوگرم از چرخه مصرف انسانی حذف شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان تاکید کرد: در بخش کنترل و نظارت بر فعالیت مراکز تشخیص و درمان بخش خصوصی شهرستان اردستان شامل درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها، مراکز مایه‌کوبی و آزمایشگاه دامپزشکی بالغ بر 70 مورد بازدید توسط کارشناسان این شبکه انجام و بیش از 56 نوع از اقلام دارویی تاریخ گذشته ضبط و حذف شد.

وی گفت: در واحد بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور مجوز بهداشتی پرورش بیش از 12 میلیون قطعه طیور گوشتی، 402 هزار و 583 قطعه جوجه یک روزه پولت تخم‌گذار و770 هزار و 27 قطعه مرغ تخمگذار صادر و هفت هزار و 384 مجوز بهداشتی حمل به کشتارگاه برای قریب به 10 میلیون قطعه، مرغ گوشتی نیز صادر شده که تماما تحت نظارت و تایید سلامت پرورش، از سوی این شبکه بوده‌اند.

راعی تصریح کرد: یکی از وظایف این شبکه، آموزش و ترویج بهداشت دام و مبارزه با بیماری‌های مشترک است که جهت تحقق این مهم در مناسبت‌های مختلف مانند عید قربان، تاسوعا و عاشورای حسینی، بزرگداشت روز ملی دامپزشکی، اردوهای جهادی مناطق کم‌برخوردار و محروم، برنامه‌های مستقل آموزش محور، برگزاری میز خدمت و سخنرانی پیش از خطبه‌ها مسئول این شبکه در نمازهای جمعه، حضور در برخی مدارس این شهرستان، ارتباط و آموزش از طریق کانال‌های فضای مجازی شهرستان اردستان و غیره راهکارهای مختلف پیشگیری و مبارزه با بیماری های دام و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و نیز بهداشت مواد غذایی با منشا دام، آموزش‌ها و اطلاعات لازم به صورت مستمر در اختیار شهروندان این شهرستان قرار گرفته است.

انتهای پیام/802/

دیگر خبرها

  • ۱۳ مرکز متخلف در اردستان به مراجع قضایی معرفی شد
  • انجام بیش از ۲۲۰ میلیون نوبت واکسیناسیون طیور در خوزستان
  • واکسیناسیون بیش ‌از ۸۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه هاری در اهواز
  • واکسیناسیون دام‌های منطقه شِوی دزفول علیه تب برفکی
  • انجام ۹۰۰ هزار نوبت واکسیناسیون رایگان دام‌ در رامهرمز
  • واکسیناسیون سگ‌های صاحبدار در برابر بیماری هاری در اهواز
  • زنان باردار به مراقبت بیشتری در برابر سرخک نیاز دارند
  • واکسیناسیون ۳۰ هزار قطعه طیور بومی در برابر نیوکاسل در هندیجان
  • واکسیناسیون دام‌های کارون علیه بیماری‌های واگیردار دامی
  • چه افرادی بیشتر در معرض خطر سرخک هستند؟