Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@15:44:58 GMT

نمایش اقتدار و همدلی نیروهای مسلح آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۶۴۶۷

نمایش اقتدار و همدلی نیروهای مسلح آذربایجان شرقی

به گزارش دوشنبه ایرنا، فرماندهان و مسوولان نظامی حاضر در این نشست اعلام کردند که نیروهای مسلح از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز مانند دست واحدی بوده اند که امنیت و آرامش را نه تنها برای کشورمان، بلکه برای کل منطقه به ارمغان آورده اند.
فرمانده سپاه عاشورا در این نشست گفت: اتحاد و انسجام مثال زدنی یگان های مختلف نیروهای مسلح، اجرای برنامه های مشترک را اجتناب ناپذیر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار عابدین خرم افزود: همه ما در نیروهای مسلح تحت زعامت فرماندهی کل قوا و منبع جوشان امامت و ولایت متصل هستیم که این شرایط لزوم برنامه های مشترک به صورت منظم و زنان بندی شده و تعریف شده را ضروری کرده است.
وی اظهار داشت: هر مقدار وحدت بین نیروهای مسلح از ضریب بالایی برخوردار باشد، خرسندی و رضایت ملت و رهبر انقلاب از نیروهای خدوم مسلح نیز بیشتر خواهد شد.
سردار خرم ادامه داد: همه عناصر نیروهای مسلح از اول انقلاب همچون ید واحده بوده اند و این نشست جلسه ای برای انس و الفت بین نیروهای مسلح مستقر در استان است.
وی با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و لزوم برنامه ریزی دقیق و باشکوه برای برگزاری جشن های مربوطه، گفت: در این 40 سال شکوه و عظمت مردم ایران در پرتو انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف ملی و بین المللی به نمایش گذاشته شده است.
خرم ادامه داد: ما امروز علاوه بر اینکه از امنیت پایدار برخورداریم، بلکه عامل ایجاد امنیت در منطقه غرب آسیا و کشورهای این منطقه نیز هستیم و امروز نیروهای مسلح با اتکا به مردم و ولایت، هم برای مردم ایران و هم ملت‌های مستضعف منطقه، اقتدارآفرین شده‌اند.
وی توانمندی های نیروهای مسلح را مورد اشاره قرار داد و گفت: امروز ارتش مقتدر در تمام حوزه‌ها آماده است و در موقع نیاز مانند پتکی آهنین بر سر دشمنان فرود خواهد آمد، سپاهی داریم برخوردار از روحیه سلحشوری که مولود انقلاب است و نیروی انتظامی نیز امروز فرصت خدمت به مردم و امنیت آفرینی را به بهترین شکل ممکن پاس می ‌دارد.
به گزارش ایرنا، فرمانده قرارگاه تاکتیکی لشکر 21 حمزه سیدالشهدای آذربایجان نیز در این در جلسه، اظهار داشت: آذربایجان ‌شرقی با همگرایی نیروهای مسلح مستقر در استان یکی از مناطق برخوردار از امنیت پایدار است.
امیرسرتیپ عیسی میرزایی افزود: امروز به برکت خون شهیدان امنیت ما، مثل برخی از کشورهای مرتجع منطقه اجاره ای و خریدنی نیست، بلکه یک امنیت پایدار و باثبات است.
وی افزود: دشمنان تلاش کرده‌اند بین نیروهای مسلح اختلاف بیندازند، اما با هوشیاری نیروهای مسلح تیر آنها همواره به خطا رفته است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی هم با تشریح فرآیند اجرایی کنگره شهید باقری در تبریز، از برگزاری این کنگره شهید جواد فکوری، دیگر شهید شاخص آذربایجان شرقی در سال آینده خبر داد.
سردار عزت الله جعفری اشهار داشت: این کنگره با حضور پیشکسوتان، کارشناسان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس روز 9 بهمن ماه امسال همزمان با سالروز شهادت این شهید والامقام برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه کنگره فوق با نظارت ستاد کل نیروهای مسلح برگزار می شود، افزود: ستاد برگزاری کنگره از مدت ها قبل فعال شده و هماهنگی های لازم با همه نهادها و سازمان های مربوط طی جلسات مختلف در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی به انجام رسیده و احکام مربوطه نیز تحویل کمتیه های اجرایی شده است.
به گزارش ایرنا، 'غلامحسین افشردی'، معروف به حسن باقری، 25 اسفند 1334 در روستای افشرد از توابع بخش خواجه در شهرستان هریس آذربایجان شرقی متولد شد و در سنین کودکی همراه خانواده به تهران مهاجرت کرد.
در اواخر سال 1357 و در پی فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر فرار سربازها از پادگان‌ها، با استفاده از غفلت مأموران از پارگان فرار کرد که به دلیل برخورداری از آموزش نظامی، به همراه سایر اعضای خانواده و دوستانش در تصرف کلانتری 14 و پادگان عشرت آباد در تهران نقش بارزی داشت.
باقری افشرد تا خرداد 1358در کمیته انقلاب اسلامی و برخی نهادهای دیگر فعالیت داشت که در همین دوران به عنوان خبرنگار با روزنامه جمهوری اسلامی و در سرویس سیاسی و فرهنگی همکاری خود را آغاز کرد.
در همین دوران به دعوت سازمان «امل»، از طرف این روزنامه به عنوان خبرنگار سفر 15 روزه ‌ای به لبنان و اردن انجام داد و طی آن گزارش تحلیلی جامعی از اوضاع نابسامان مسلمانان در آن منطقه تهیه کرد.
این شهید والامقام پس از بازگشت از لبنان، دوباره در امتحانات وررودی دانشگاه‌ها شرکت کرد و با رتبه 104 در رشته حقوق قضایی دانشگاه تهران قبول شد.
حسن افشردی اوایل سال 1359 به استخدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و در اطلاعات سپاه، نام مستعار «حسن باقری» را برای خود برگزید که وظیفه اش شناسایی گروهک‌های ضدانقلاب بود.
او، با شروع جنگ ایران و عراق مهرماه سال 1359 به همراه عده‌ای از پاسداران راهی جبهه‌های جنوب و خوزستان شد و طی بیش از 2 سال حضورش در جنگ، با استفاده از تجربیاتی که در زمان خبرنگاری خود در ایران و لبنان به دست آورده بود، به جمع‌ آوری اطلاعات، نقشه‌ها و کالک‌های عملیاتی و ضبط صدا در جبهه‌های ایران پرداخت.
این فرمانده جوان و نابغه دوران دفاع مقدس روز 9 بهمن سال 1361 در منطقه عملیاتی فکه که سمت قائم مقامی فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران را داشت، بر اثر اصابات گلوله خمپاره به شهادت رسید و در قطعه 24 گلزار شهدای بهشت زهرای تهران آرام گرفت.
فرماندهی قرارگاه نصر، قرارگاه کربلا و محور دارخوین، معاونت ستاد عملیات جنوب و معاونت عملیات طریق القدس از جمله سوابق نظامی سرلشکر شهید حسن باقری افشرد است.
3038/518
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی جمهوری اسلامی زنان نیروهای مسلح جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۶۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار هشت هزار میلیاردی برای مسکن نیرو‌های مسلح

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سردار مجید ابن الرضا امروز در جلسه شورای مسکن استان با بیان اینکه ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل ساخت مسکن نیرو‌های مسلح برآورد شده است گفت: اصل ۳۱ قانون اساسی بر داشتن مسکن متناسب با نیاز هر جامعه تاکید دارد و یکی از موارد مطرح شده در پیام امام راحل در خصوص وظایف دولت اسلامی نیز حل مشکل مسکن است.

وی افزود: مسکن از نیاز‌های اولیه زندگی انسان و از موضوعات جدی در سبد معیشت خانوار است؛ متاسفانه بازدهی بازار مسکن در جامعه امروز به قدری بالا رفته که هم ارز با بازار سکه و دلار حرکت می‌کند و باید هرچه سریعتر برای حل مشکل مسکن اقدام شود.

سردار ابن ارضا با اشاره به رشد جمعیت و کمبود مسکن در سال‌های آینده، افزود: بالاترین هزینه در زمینه ساخت مسکن مربوط به دستمزد، مصالح و فولاد است.

رئیس ستاد تأمین اجتماعی و قرارگاه مسکن نیرو‌های مسلح کشور ادامه داد: یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی فاقد کاربری نیرو‌های مسلح با اجازه مقام معظم رهبری برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه تاکید کرد: نیرو‌های مسلح برای تامین مسکن مورد نیازشان باید دغدغه ۱۰۰ درصدی داشته باشند و ما نیز در مدیریت استان کاملا آماده همکاری در این زمینه هستیم.

مالک رحمتی گفت: برای ساخت مسکن نیرو‌های مسلح زمین‌هایی در نظر گرفته شود که زیرساخت‌های مورد نیاز از قبیل برق، آب و گاز را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: شخص رییس جمهور به مسکن دغدغه اساسی دارد و اگر این خط فکری در همه استان‌ها و شهرستان‌ها جاری و ساری شود، یک عملیات عمرانی بزرگ برای ساخت مسکن به راه خواهد افتاد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: مسکن یک حوزه تخصصی و مهندسی است، بنابراین باید به جزییات، اعداد و ارقام در این حوزه مسلط باشیم.

رحمتی با تاکید بر اینکه در روند ساخت مسکن نیرو‌های مسلح حد توقفی وجود ندارد، گفت: بر این اساس ظرف یک ماه آینده همه نیازمندی‌ها و موجودی‌ها احصا شوند، به طوری که در جلسات بعدی قرارگاه فقط راه حل مشکلات موجود مورد بررسی قرار گیرند.

وی ادامه داد: نیرو‌های مسلح تمام دارایی‌های خود در داخل و خارج شهر را پای کار بیاورند، ما نیز بالاترین ارزش افزوده‌ای را که در استان در اختیار داریم، ایجاد خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار در منطقه و جهان
  • نیروهای مسلح با تحریم‌ها موفق به ساخت مدرن‌ترین موشک‌ها شد
  • نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • بررسی موانع و چالش‌های تامین مسکن نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی
  • تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • اعتبار هشت هزار میلیاردی برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است