Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که چهار سرباز سوری در حملات اسرائیل کشته و شش تن نیز زخمی شدند. این در حالی است که دیده بان حقوق بشر سوریه از کشته شدن ۱۱ تن در حملات هوایی به سوریه خبر داد.

 مرکز ملی وابسته به وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲۱ ژانویه ۲۰۱۹، ساعت ۲:۱۱ بامداد تا ۲:۵۶ نیروی هوایی اسرائیل از غرب، جنوب غرب و جنوب سه حمله را به خاک سوریه انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پدافند هوایی سوریه بیش از ۳۰ موشک بالدار و بمب هدایت شونده را منهدم کرد و در این حملات چهار سرباز کشته و شش تن نیز زخمی شدند.

به گفته وزارت دفاع روسیه در حملات اسرائیل به فرودگاه بین‌المللی دمشق زیرساخت این فرودگاه آسیب جزئی دیده است.

رژیم صهیونیستی یکشنبه‌ حملاتی را علیه پایگاه‌های نظامی سوری در جنوب این کشور انجام داد که سامانه‌های دفاع هوایی ارتش سوریه توانست آن‌ها را ساقط کند. همچنین این رژیم در ساعات اولیه صبح امروز (دوشنبه) دومین حمله خود در کمتر از ۲۴ ساعت را علیه خاک سوریه انجام داد که با تقابل سامانه‌های پدافند هوایی سوریه روبه‌رو شد.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۶۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزشمار / نگاهی به تنش میان ایران و رژیم اسرائیل از 7 اکتبر تا به امروز

به گزارش جماران، الجزیره در روزشماری از تاریخ هفت اکتبر 2023 ( روز حمله حماس و گروه های مقاومت فلسطینی به  سرزمین های اشغالی) تا به امروز نگاهی به مجموعه تنش ها میان جمهوری اسلامی ایران و رژیم اسرائیل انداخته است. تنش هایی که در نهایت به حمله مستقیم ایران به اسرائیل پس از هدف قرار گرفته شدن ساختمان بخش کنسولی ایران در دمشق، پایتخت سوریه منجر شد:

رسانه‌های دولتی ایران روز جمعه گزارش دادند که این کشور سامانه‌های پدافند هوایی خود را بر فراز شهر  اصفهان برای سرنگونی سه شیء هوایی در میان صداهای انفجاری که در آن لحظات به گوش می رسید فعال کرده است. پروازها در بسیاری از نقاط این کشور برای مدت کوتاهی به حالت تعلیق درآمده اما دوباره فعال شدند.

شبکه های تلویزیونی آمریکا به نقل از مقامات ارشد آمریکایی از اصابت موشک های اسرائیلی به اصفهان خبر دادند. مقامات ایرانی می گویند هنوز در حال تایید منبع حمله ظاهری هواپیماهای بدون سرنشین هستند، در حالی که اسرائیل درباره این حادثه اظهار نظری نکرده است.

در همین حال، خبرگزاری دولتی سانا سوریه به نقل از یک مقام نظامی اعلام کرد که حملات موشکی در ساعات اولیه صبح به سایت های پدافند هوایی در منطقه جنوبی این کشور آسیب رسانده است. این گزارش اسرائیل را مقصر دانست.

انفجارهای اصفهان و حملات در سوریه در بحبوحه تشدید تنش‌ها بین دو طرف از زمان آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه رخ می‌دهد. در حالی که اسرائیل و ایران برای دهه‌ها درگیر یک «جنگ سایه» بوده‌اند، ماه‌های اخیر تنش‌ها را به نقطه اوج رسانده و نگرانی‌ها را در مورد یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر برانگیخته‌است.

7 اکتبر: حمله حماس به فلسطین اشغالی

حماس حمله غافلگیرانه ای به نام عملیات طوفان الاقصی را  در جنوب اسرائیل آغاز کرد. ساعاتی پس از این حملات، اسرائیل بمباران غزه را آغاز کرد و متعهد شد که حماس را شکست دهد، اما عمدتاً غیرنظامیان را  هم از طریق بمب‌ها و هم محاصره‌ای سخت‌تر که این منطقه را در پرتگاه قحطی قرار داده ، هدف گرفته است. از آن زمان تاکنون بیش از 34000 نفر در غزه کشته شده اند که بیشتر آنها زن و کودک بوده اند.

ایران هرگونه اطلاع قبلی از حمله حماس یا هرگونه دخالت در آن را تکذیب کرد، اما اسرائیل همواره ایران را به دلیل حمایت از گروه فلسطینی که بخشی از به اصطلاح محور مقاومت است، مقصر دانسته است. بازیگران مختلف در منطقه، از جمله حزب الله لبنان،  حوثی های یمن، دولت سوریه و گروه هایی در عراق  در طول جنگ اسرائیل علیه غزه با این رژیم دچار اصطکاک هایی شدند.

 

17 اکتبر: ایران درباره «اقدام پیشگیرانه» علیه اسرائیل هشدار داد

روزها بود که حزب الله و اسرائیل در سراسر مرز لبنان و فلسطین اشغالی در حال تبادل آتش بودند که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران به تلویزیون دولتی ایران گفت: «به طور طبیعی، رهبران مقاومت اجازه نمی‌دهند رژیم صهیونیستی در غزه اقدامی انجام دهد و سپس با اطمینان از آنچه در این منطقه انجام داده به سراغ دیگر اعضای مقاومت در منطقه برود. بنابراین هرگونه اقدام پیشگیرانه در ساعات آینده قابل تصور است.» این سخنان یک روز پس از دیدار امیرعبداللهیان با حسن نصرالله، رهبر حزب الله بود.

همچنین در 17 اکتبر، آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر ایران، اسرائیل را به دلیل جنگ با غزه محکوم و تهدید کرد که این اقدام بی پاسخ نخواهد ماند. او در بخش هایی از سخنانش گفت:  اگر جنایات رژیم صهیونیستی ادامه یابد، مسلمانان و نیروهای مقاومت بی‌تاب می‌شوند و هیچکس نمی‌تواند جلوی آنها را بگیرد. بمباران غزه باید فورا متوقف شود.

 

19 نوامبر: حوثی‌های یمن یک کشتی دریای سرخ را توقیف کردند

گروه حوثی یمن، متحد ایران، کنترل یک کشتی باری را در جنوب دریای سرخ به دست گرفت. یحیی سریع، سخنگوی ارتش حوثی ها گفت که توقیف این کشتی در پاسخ به "اقدامات شنیع علیه برادران فلسطینی ما در غزه و کرانه باختری" بوده است. در حالی که حوثی‌ها می‌گفتند این کشتی اسرائیلی است، اسرائیل می‌گوید این کشتی باری متعلق به بریتانیا و ژاپن بوده و هیچ تبعه اسرائیلی در آن وجود ندارد. از آن زمان، حوثی ها به طور مداوم کشتی های مرتبط با اسرائیل یا ایالات متحده را در دریای سرخ هدف قرار داده اند.

 

18 دسامبر: ایران اسرائیل را به حمله سایبری متهم کرد

یک حمله سایبری فعالیت حدود 70 درصد از جایگاه های سوخت ایران را متوقف کرد. تلویزیون دولتی ایران و رسانه‌های اسرائیلی هر دو گزارش دادند که گروه مرتبط با اسرائیل به نام گنجشک درنده، پشت این اختلال بوده است.

 

25 دسامبر: حمله اسرائیل ژنرال ارشد ایرانی را در سوریه هدف قرار داد

رسانه دولتی ایران گزارش داد که در حمله هوایی اسرائیل در خارج از دمشق، پایتخت سوریه، سید رضی موسوی، یکی از فرماندهان ارشد و مشاور ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در سوریه کشته ( شهید) شد. موسوی مسئول هماهنگی ائتلاف نظامی سوریه و ایران بود.

 

15 ژانویه: ایران به «مرکز موساد» در شمال عراق حمله کرد

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موشک‌های بالستیک را به سمت پایگاهی که گفته شده مقر جاسوسی موساد در اربیل در منطقه کردستان شمال عراق بود، پرتاب کرد. در این حمله چهار نفر کشته و شش نفر زخمی شدند.

تقریباً همزمان، ایران همچنین اهدافی را که گفته می‌شود با گروه داعش (داعش) در شمال سوریه مرتبط بودند، هدف قرار داد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت که از امنیت خود دفاع می کند و با «تروریسم» مقابله می کند.

 

20 ژانویه: ایران اسرائیل را به بمباران ساختمانی در دمشق و کشته شدن (شهادت)پنج عضو سپاه متهم کرد

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که پنج تن از مستشاران نظامی آن در حمله هوایی اسرائیل به یک ساختمان مسکونی در دمشق، پایتخت سوریه کشته(شهید) شدند. رسانه دولتی سوریه سانا اعلام کرد که «تجاوز اسرائیل» ساختمانی در محله مزه را هدف قرار داده است.

 

10 فوریه: ایران نسبت به حمله تمام عیار اسرائیل به لبنان هشدار داد

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در جریان سفر به لبنان گفت که ایران هرگز به دنبال گسترش جنگ در منطقه نبوده است. با این حال، او هشدار داد که هرگونه حمله گسترده اسرائیل به لبنان، «آخرین روز» نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو خواهد بود. وی افزود: تهران به حمایت قاطع خود از مقاومت در لبنان ادامه خواهد داد زیرا ما امنیت لبنان را امنیت ایران و منطقه می دانیم.

 

21 فوریه: ایران اسرائیل را مسئول انفجار خط لوله گاز می داند

خط لوله اصلی گاز جنوب به شمال ایران دو بار مورد حمله قرار گرفت و باعث اختلال در عرضه در چندین استان شد. جواد اوجی، وزیر نفت ایران مدعی شد که «انفجار خط لوله گاز توطئه اسرائیل بوده است.»

 

1 مارس: فرمانده سپاه و دو تن دیگر در حمله مشکوک اسرائیل در سوریه کشته(شهید) شدند

در حمله ای در شهر بندری بانیاس سوریه یک عضو سپاه و دو تن دیگر کشته (شهید) شدند. خبرگزاری دولتی ایران ایرنا  کرد که رضا زارعی از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی «سحرگاه امروز توسط رژیم غاصب صهیونیستی به شهادت رسید.» رضا زارعی، مردی که در بانیاس کشته(شهید) شد، مسئول حمل و نقل نفت ایران به سوریه بود. به گفته تحلیلگران، اسرائیل این فرد را هدف قرار داد تا ارتباط بین فرماندهی در تهران و بازیگران محلی سوریه وابسته به ایران را قطع کند.

 

1 آوریل: اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق حمله کرد

کنسولگری ایران در دمشق سوریه در حمله هوایی مشکوک اسرائیل تخریب شد. در این حمله 13 نفر از جمله سردار سرتیپ محمدرضا زاهدی از فرماندهان ارشد سپاه قدس و جانشین وی کشته ( شهید) شدند. امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، این حمله را «نقض کلیه تعهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی» توصیف کرد و اسرائیل را مقصر دانست. چند مقام ایرانی گفتند که ایران حق دارد   نسبت به این حمله واکنش نشان دهد.

 

13 آوریل: سپاه پاسداران یک کشتی مرتبط با اسرائیل را در نزدیکی تنگه هرمز توقیف کرد

نیروهای مسلح ایران کشتی MSC Aries با پرچم پرتغال را در نزدیکی تنگه هرمز متوقف کردند. بر اساس گزارش ها، کشتی MSC Aries از بندری در امارات متحده عربی در مسیر هند حرکت کرد. این شرکت با Zodiac Maritime مستقر در لندن، بخشی از گروه Zodiac که توسط میلیاردر اسرائیلی Eyal Ofer و خانواده اش اداره می شود، مرتبط است. وزیر امور خارجه اسرائیل در پست ایکس نوشت که اقدام ایران "یک عملیات دزدان دریایی در نقض قوانین بین المللی" است.

 

13 آوریل: ایران برای اولین بار صدها موشک و پهپاد را به سوی اسرائیل پرتاب کرد

در یک تشدید تنش یک شبه، ایران بیش از 300 پهپاد و موشک را علیه اسرائیل پرتاب کرد، در حمله ای که ایران آن را عملیات وعده صادق نامید. این اولین حمله مستقیم به اسرائیل از خاک ایران بود. ارتش اسرائیل گفت: این موشک ها عمدتا در خارج از مرزهای اسرائیل با کمک آمریکا، بریتانیا و فرانسه سرنگون شدند. اردن همچنین برخی از موشک‌هایی را که به سمت اسرائیل هدف گرفته بودند، در حالی که از حریم هوایی اردن در حال پرواز بودند، سرنگون کرد.اما بعدا مشخص شد بسیاری از موشکها و پهپادها به اهداف خود اصابت کردند.

 

 

دیگر خبرها

  • نگرانی اینترنشنال از تحویل سامانه اس۴۰۰ روسیه به ایران | این سامانه چه توانایی دارد؟
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان/ حزب الله لبنان پایگاه‌ نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • حملات هوایی شدید بامدادی رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان
  • حملات هوایی گسترده رژیم صهیونیستی به شهر غزه
  • شهادت ۲۶ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب غزه
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه
  • سوریه حمله هوایی رژیم صهیونیستی به درعا را دفع کرد
  • روزشمار / نگاهی به تنش میان ایران و رژیم اسرائیل از 7 اکتبر تا به امروز