Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@21:55:48 GMT

کتاب و مطالعه باید اولویت نخست خانواده ها شود

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۶۵۴۹

کتاب و مطالعه باید اولویت نخست خانواده ها شود

به گزارش ایرنا، عبدالحسن رفیعی پور روز دوشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان تنگستان افزود: کتاب یک عنصر تاثیر گذار درارتقای سطح علم، آگاهی و توسعه جامعه بشری است ولی به طور معمول به یکی از کم توجه ترین عنصرجامعه تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون یک جلسه انجمن کتابخانه های عمومی درشهرستان تنگستان برگزاری شده است اظهار داشت: اکنون در جامعه به کتاب و کتاب خوانی توجه شایسته نمی شود که توقع داریم دانش آموزان، دانشجویان، فعالان اجتماعی و سیاسی برای افزایش سرانه مطالعه در جامعه توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندارتنگستان ادامه داد: همه ما بایستی دبرای ترویج فرهنگ مطالعه کتاب و کتاب خوانی، آگاهی و افزایش علم در جامعه تلاش کاربردی انجام دهیم.
وی یادآور شد: برای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی باید توسعه کتابخانه های عمومی که یکی از عوامل رشد، توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه است مورد توجه قرار گیرد.
فرماندار تنگستان گفت: با توجه به جمعیت قابل توجه روستایی این شهرستان توسعه کتابخانه های عمومی در روستاهایی با حداقل دارای 1500 نفر جمعیت ضروری است.
وی افزود: کتابخانه های عمومی شهرستان تنگستان برای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب خوانی در شهرستان نسبت به برپایی ایستگاه های کتاب و کتابخانه های سیار در دستگاه های اجرایی، بیمارستان و مدارس اقدام کنند.
رفیعی پور گفت: آموزش و پرورش برای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در جامعه باید فرهنگ سازی کند در ارتباط هر هدیه ای که به دانش آموزان داده می شود همراه آن یک کتاب باشد.
فرماندار تنگستان افزود: برای گسترش فرهنگ کتاب و کتاب خوانی باید کتاب در دسترس مردم قرارگیرد و زمانی که کتاب در اختیار مردم قرار گرفت می توان بحث توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی درجامعه را نهادینه کرد.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تنگستان گفت: در زمان حاضر 10 کتابخانه عمومی درا ین شهرستان فعال است که از این شمار سه کتابخانه شهری و هفت کتابخانه روستایی هستند.
عنایت شهبازی افزود: در زمان حاضر چهار هزار و 445 نفر در این کتابخانه ها عضو هستند.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه بیشتر جمعیت شهرستان تنگستان روستایی است هنوز برخی از روستاهای این شهرستان از داشتن کتابخانه محروم هستند.
شهبازی اظهار داشت: برخی از کتابخانه های فعال در این شهرستان فضای مناسبی ندارند که باید برای توسعه زیرساخت ها در این بخش تلاش شود.
6047/6043
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آموزش و پرورش بیمارستان خانواده فرهنگ سازی کتابخانه های عمومی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۶۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبه عمومی برای اجرای طرح نور درمازندران

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین شریف تبار امروز در جمع خبرنگاران با بیان اهمیت اجرای طرح عفاف و حجاب در جامعه اظهار داشت: اجرای طرح نور که توسط نیرو‌های پرتلاش امنیت اخلاقی در جامعه در حال اجراست، یک مطالبه عمومی است که نیازمند توجه همه مسئولین در این مسئله است.

حجت الاسلام شریف تبار با تقدیر از تلاش‌های نیروی انتظامی در برقراری امنیت اخلاقی در جامعه ادامه داد: توجه به امر عفاف و حجاب وصیانت از آن یعنی توجه به امنیت عاطفی کانون خانواده و امروز یکی از دغدغه‌های اصلی خانواد‌ها برای همین مسئله است.

وی با اشاره به طرح نمادین زنجیزه انسانی در سواحل مازندران به پاس طرح عملیاتی وعده صادق سپاه پاسداران و همچنین طرح نور اشاره کرد و خاطر نشان کرد: حجاب و عفاف در هر جامعه‌ای به ایجاد سلامت اجتماعی و فرهنگی و آرامش و امنیت اخلاقی در جامعه کمک می‌کند و جامعه اسلامی باید در این مورد سرآمد باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران به وجود برخی ناهنجاری‌های حوزه عفاف و حجاب اشاره و بیان داشت: گروه معدودی در جامعه اسلامی ایران از روی جهالت، نا"آگاهی و یا با سازماندهی برخی عناصر خودفروخته به این فریضه مهم حمله کرده و به دنبال احیای مجدد فرهنگ بی‌بندو باری زمان پهلوی در جامعه تلاش می‌کنند، ولی بدانند جامعه ایران اسلامی و ملت مومن و حتی برخی از بانوانی که حجاب کامل ندارند، در مقابل این جماعت قلیل کوتاه نمی‌آیند و همراهی نخواهند کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران منشا حجاب و عفاف را از صفات انسانی برشمرد و خاطرنشان کرد: عفاف و حجاب نه فقط در دین مبین اسلام بلکه در همه ادیان الهی مورد تاکید است و حافظ امنیت روانی و اخلاقی و باعث ثبات خانواده‌ها است.

دیگر خبرها

  • سفرای ایران از فرصت نمایشگاه کتاب تهران در توسعه دیپلماسی فرهنگی استفاده کنند
  • مطالبه عمومی برای اجرای طرح نور درمازندران
  • اجرای طرح « نور» مطالبه عمومی است
  • امیدآفرینی در تحقق شعار سال مورد توجه باشد
  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • امامی: حدود ۵/۵ درصد از مصرف فرهنگی خانواده ایرانی، پوشاک است
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • نگاهی به اندیشه‌های عرفانی اُشو، در «کتاب فرهنگ»