Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با انتشار گزارشی اعلام کرد که بررسی‌های صورت‌گرفته در خصوص اولین تأثیرات ملموس اجرای طرح کاهش نشان می‌دهد که این اقدام باعث شده روند افزایش غلظت آلاینده‌های صبحگاهی در شهر تهران به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

این مطالعه بر اساس داده‌های ایستگاه پایش کیفیت هوای تربیت مدرس که در محدوده زوج و فرد قرار دارد و نزدیک‌ترین ایستگاه به محدوده طرح ترافیک است، انجام شده و تغییرات نرخ رشد غلظت ذرات آلاینده کوچک‌تر از ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میکرون را مورد بررسی قرار داده است.

یافته‌های این بررسی نشان می‌دهد که میزان رشد غلظت ذرات آلاینده که در پاییز سال ۹۶ به طور میانگین از ساعت ۶ تا ۷ صبح بیش از ۸ میکروگرم بر مترمکعب افزایش داشته، در پاییز ۹۷ به حدود 6.5 میکروگرم بر متر مکعب رسیده است که کاهش ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.

این تغییرات در سه بازه‌ یک‌ساعتی پس از آن نیز به ترتیب ۲۲ درصد، ۱۳ درصد و ۴۲ درصد کاهش یافته است که به نظر می‌رسد کاهش بیشتر تولید ذرات در فاصله‌ی ساعات ۹ تا ۱۰ صبح به تأثیر طرح ترافیک جدید نیز مرتبط باشد.

ارزیابی‌ها نشان می‌دهد با توجه به اینکه در این تحلیل، تنها روزهای کاری (از یک‌شنبه تا چهارشنبه) مورد بررسی قرار گرفته‌اند و رشد غلظت ساعتی ملاک عمل بوده است، می‌توان نتیجه‌گیری کرد که رشد غلظت ناشی از تولید آلودگی در اثر تردد وسایل نقلیه بوده و تأثیر آب و هوا و تغییرات جوی در آن ناچیز است.

همچنین بر اساس این نتایج، رشد غلظت در ساعت‌های پی‌درپی از ۶ تا ۱۰ صبح در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ هموارتر بوده و این مسأله نشان می‌دهد که اجرای طرح ترافیک جدید سبب توزیع حجم ترافیک بین ساعت‌های ۶ تا ۱۰ صبح شده است.

در تصویر زیر مقایسه مقدار رشد غلظت ذرات آلاینده ریزتر از ۲.۵ میکرون (طبق داده‌های ایستگاه سنجش کیفیت هوا در دانشگاه تربیت مدرس) را در ساعت‌های پی‌درپی صبح مشاهده می‌کنید:

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حمل و نقل شهردار تهران شهر تهران ترافیک رشد وسایل نقلیه آب و هوا ترافیک حمل و نقل رشد شهردار تهران شهرداری تهران طرح کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۶۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در آزادراه تهران – شمال

علی زندی فر در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: در مسیر شمال به جنوب محور کرج – چالوس، محدوده‌های میانک، مجلار، هزار چم، ولی آباد و تونل کندوان ترافیک سنگین است.

وی با اشاره به ترافیک سنگین در آزادراه تهران – شمال، تونل ۱۷ تا شهرستانک بیان کرد: آزادراه کرج – تهران نیز فقط محدوده فاز ۴ مهرشهر و مهرویلا کمی پرحجم است.

کد خبر 6062634

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۸ میلیون تردد در محورهای آذربایجان‌غربی
  • تورم انگلیس ماندگار است؟
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران شمال
  • ۵ ابرماده غذایی ارزان که کلید کاهش وزن و جلوگیری از طاسی هستند
  • ترافیک سنگین، جاده چالوس و تهران-شمال را یک‌طرفه کرد
  • نظرات کارشناسان «قبل از اجرای پروژه‌ها» مدنظر قرار گیرد/ شهرداری در مواجهه با منتقدان از خود سعه‌صدر نشان دهد
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران – شمال
  • اجرای محدودیت مقطعی در آزادراه تهران - شمال
  • تعیین تکلیف مهمترین گره ترافیکی همدان در شورای ترافیک
  • برای سلامت قلبتان بیشتر در این حالت باشید