Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر – گروه استان ها: « یک زن ۴۰ ساله در بهارستان زیر قطار رفت و جان خود را از دست داد » ، « برخورد قطار با یک فرد در قرچک جان وی را گرفت» و ... تیترهایی است، که طی یک سال اخیر در نشریه ها، خبرگزاری ها و رسانه ها درباره کشته شدن شهروندان شهرستان های استان تهران به چشم می خورد.

قطاری که از دل اغلب شهرستان های استان تهران، مانند ری، قرچک، ورامین، پیشوا، اسلامشهر و بهارستان می گذرد، در حال گرفتن جان مردمی است، که برای انجام امورات خود مجبور به تردد از روی ریل راه آهن هستند، چندی پیش هم البته قطار شهری در مسیر شهر گلستان با یک زن حدود۴۰ ساله برخورد کرد، به گونه ای که این زن به دلیل شدت جراحت نتوانست تاب بیاورد و در دم کشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال گذشته نیز یک دانش آموز اسلامشهری، در اثر تصادف با قطار جان باخت.

این ها تنها چند نمونه از جان باختن شهروندان در حادثه های مربوط به قطارهای عبوری از شهرستان های اطراف تهران است، سوالی که در این زمینه در ذهن ها نقش می بندد، این است، که مسئولان راه آهن چرا پیشنهادهای شهرداری ها برای خروج ریل از داخل شهرها را جدی نمی گیرند، تا علاوه بر خروج ریل ها از داخل شهر، ایمنی شهروندان تامین شود و اراضی راه آهن هم بهبود یابد.

راه آهن مسئول تامین ایمنی در مسیر حریم خود است

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: قطار شهری پیشوا- ورامین- قرچک و تهران در حال ساخت و اجرا است و هنوز زیرگذرها و پل های عبوری این قطار در تقاطع ها ساخته نشده است و به همین لحاظ در حصار کشیدن در جاده قاسم آباد، موسی آباد کاشانی، باقرآباد، محمدآباد، ولی آباد و ... دچار ضعف است و در همه تقاطع ها می بایست، پل روزگذر و یا زیرگذر ساخته شود.

سید حسین نقوی حسینی گفت: هنوز زیرگذرها و روگذرها اجرا نشده و از مطالبات است که راه آهن فکری برای امنیت مردم در مسیر و حریم خود کند، تا برخوردی بین مردم و قطارها وجود نداشته باشد و امنیت شهروندان به مخاطره نیفتد.

نماینده مردم شهرستان های رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: راه آهن موظف است، همان طور که ریل راه آهن ایجاد می کند، باید ایجاد امنیت برای شهروندان کند و حریم راه آهن می بایست، مطابق با مصوبه مجلس رعایت شود و در قسمت هایی که داخل شهر است و ساخت و ساز انجام شده باید با نرده و یا مصالح دیپر مانع ایجاد کند، تا امکان برخورد مردم و شهروندان با قطارها نباشد.

حجت الاسلام حسن نوروزی گفت: به عنوان مثال در شهرهای اسلامشهر، گلستان، رباط کریم و ... که راه آهن از توی شهر عبور کرده است، اولا باید اجازه ساخت و ساز در اطراف راه آهن را نمی داد و حال که این ساخت و سازها انجام شده است، می بایست، با دیوارکشی مانع ایجاد خطر برای مردم شود، تا شاهد حوادثی از این دست برای مردم نباشیم.

وی افزود: دیوارکشی در این مناطق و یا راهکار دیگری که وظیفه راه آهن است، می تواند، از عزادار شدن بسیاری از خانواده ها جلوگیری کند.

نوروزی گفت: در زمان وزارت آقای آخوندی بارها به وزیر راه و شهرسازی در این خصوص تذکر داده ام اما متاسفانه اقدامی انجام نشده است، تاکید ما بر این است، که راه آهن موظف به تامین امنیت مردم و شهروندان در حریم راه آهن است.

راهکار راه آهن برای کاهش تصادفات مردمی با قطار در داخل شهرها

مدیرکل روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر این که چرا راه آهن از خروج از شهرها علی رغم استقبال شهرداری ها دوری می کند، گفت: منافع راه آهن برای مردم است نه شهرداری ها و در همه جای دنیا قطارهای برون شهری و درون شهری به هم متصل  است.

صادق سکری افزود: این اتصال سبب جابجایی راحت تر مردم می شود  و در همه دنیا مانند برلین، مسکو، توکیو و ... ایستگاه های برون شهری در داخل شهر ها قرار دارد.

مشخص نیست، چند نفر دیگر باید به لیست قربانیان تصادف با قطار اضافه شوند، تا کسی راه آهن را ملزم کند تا ریل ها را از داخل مناطق مسکونی خارج کرده و یا امنیت ریل های داخل شهر را فراهم کند، درست است که مردم نیز در بروز این حوادث ممکن است، مقصر باشند، اما خارج کردن علت حادثه دلخراش تصادف با قطار از محدوده شهر و یا ایمن کردن مسیر قطار در داخل شهرها به طریق اولی می تواند نجات بخش باشد.

کد خبر 4509013

منبع: مهر

کلیدواژه: سانحه تصادف شرکت راه آهن جمهوری اسلامی شهرستانهای استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۶۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم خوزستان از غزه و عملیات «وعده صادق» حمایت کردند

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر امروز جمعه مراسم راهپیمایی حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق علیه رژیم غاصب صهیونیستی در شهرهای خوزستان برگزار شد.

همچنین این مراسم بعد از اتمام نماز جمعه در شهرهای مختلف خوزستان در حال برگزاری است.

این مراسم در اهواز در مسیر بلوار آیت الله بهبهانی و مصلای مهدیه امام خمینی ره برگزار شده است.

مردم ولایتمدار حاضر در این راهپیمایی با در دست داشتن پرچم‌های ایران اسلامی و فلسطین و با سردادن شعارهایی از جمله مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، حمایت خود را از غیور مردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مردم مظلوم غزه اعلام کردند.

کد خبر 6082471

دیگر خبرها

  • مردم خوزستان از غزه و عملیات «وعده صادق» حمایت کردند
  • پایان فصل پنجم نون خ مشخص شد
  • لحظه تلخ و دردناک از پایان زندگی یک زن تُرک
  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • کودک میاندوآبی در کانال آب غرق شد
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۹ فروردین
  • جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستاهای تهران
  • ببینید | پخش سریال ترکیه ای از شبکه تهران
  • پرونده مسکن مهر استان تهران تا پایان سال با مشارکت‌های مردم بسته می‌شود
  • توضیحات تکمیلی پلیس درباره مرگ یک زندانی/ ماجرای قرص‌های داخل گچ پا چیست؟