Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهرام آقاخانی در گفتگو با خبرنگار مهر توضیح داد: نتایج ضعیف ورزشکاران اردبیلی در المپیاد ورزشی زیر ۱۶ سال کشور باعث بروز نگرانی‌هایی در حوزه ورزش قهرمانی استان شد و به همین دلیل بررسی‌های لازم به صورت تخصصی انجام خواهد پذیرفت.

وی افزود: با توجه به ظرفیت و پتانسیل بسیار مناسبی که در ورزش استان اردبیل دیده می‌شود با بهره‌گیری از کارشناسان و پیشکسوتان مجرب آسیب‌شناسی تخصصی در خصوص چگونگی کسب نتایج نامناسب و بهبود شرایط موجود انجام می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ورزش و جوانان استان یادآور شد: اردبیل به عنوان یکی از قطب‌های قهرمان‌پرور ورزش کشور شناخته شده و انتظار ویژه‌ای از ورزشکاران این استان برای کسب نتایج درخشان وجود دارد.

آقاخانی توضیح داد: بعد از اعلام نتایج نامطلوب ورزشکاران اردبیلی در المپیاد زیر ۱۶ سال کشور به دلیل اهمیت قضیه از اوایل هفته گذشته به صورت مستمر جلساتی را با مسئولان هیئت‌های ورزشی برپا کردیم تا چرایی نتایج حاصل شده و راهکارهای عبور از شرایط کنونی اعلام شود.

وی یادآور شد: بعد از اعلام نتایج المپیاد ورزشی به صورت میانگین هر روز با مسئولان سه هیئت ورزشی استان نشست‌هایی برگزار می‌شود تا نواقص و کمبودهای مربیان، ورزشکاران و زیرساخت‌های مورد نظر از نزدیک بررسی شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان از تداوم برگزاری نشست‌های مذکور تا پایان هفته جاری خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا در راستای حمایت از ورزش دوستان، هدایت صحیح استعدادهای موجود انجام پذیرفته و شرایط لازم برای درخشش ورزشکاران اردبیلی در المپیادهای بعدی فراهم گردد.

کد خبر 4518949

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل ورزش و جوانان اردبیل المپیاد ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۶۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیومرث هاشمی: معافیت‌هایی برای نفر سوم جهان و دوم و سوم آسیا در راهند

وزیر ورزش و جوانان گفت: در بحث استخدام قهرمانان به‌ویژه در بحث توان‌یابان منتظر اصلاح قانون در مجلس هستیم. لایحه‌ای از طرف دولت به مجلس رفته و در دستور صحن قرار گرفته است که باید تصویب شود و در صورت تصویب قطعا اتفاقات خوبی را در بحث استخدامی خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، کیومرث هاشمی در نشست مشترک با روسای کمیسیون ورزشکاران فدراسیون‌های ورزشی اظهار داشت: ماهیت جلسه امروز ماهیت قهرمانان است. در دنیای امروز شاخصه اصلی ورزش طبق منشور المپیک ورزشکاران هستند. اگر ورزشکاران نباشند مربیان و مدیران معنایی پیدا نمی‌کنند. کمیته بین‌المللی المپیک نیز تلاش زیادی دارد که چهره‌های ورزشی و قهرمانان علاوه بر مدال‌آوری سفیر کشور خود باشند و ظرفیت‌های فرهنگی کشور خود را نشان دهند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه ورزشکاران در کشور خاطرنشان کرد: در دیدار رهبر معظم انقلاب با ورزشکاران، ایشان چندین بار از قهرمانان ما تشکر کردند و این موضوع بی‌سابقه بود و این موضوع نشانگر این است که قهرمانان از منظر رهبر انقلاب از درجه اهمیت بالایی برخوردارند. مراسم تجلیلی که سالانه با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود نشان می‌دهد که دولت نیز پای کار ورزشکاران ایستاده است.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این نشست این بود که از نزدیک با مشکلات ورزشکاران آشنا شویم و این جلسات می‌تواند به رفع مشکلات کمک کند. اعضای کمیسیون‌ها باید نقش پررنگ‌تری در فدراسیون خود داشته باشند و در تصمیم‌گیری‌ها دخیل شوند.

وی افزود: این سومین دوره است که کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک تشکیل می‌شود و اینقدر جایگاه این کمیسیون بالاست که رییس کمیسیون ورزشکاران می‌تواند شخصا با رییس کمیته بین‌المللی المپیک مکاتبه کند. باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشیم و اهمیت جایگاه خود را بیشتر بدانیم و قطعا اعضای کمیسیون می‌توانند کارهای بزرگی را انجام دهند.

کیومرث هاشمی بیان کرد: این نگاه را داریم که قهرمانانی که دوران ورزش آنها تمام شده و علاقه‌مند هم هستند، به عرصه مدیریت ورزشی بیاوریم و بتوانیم از ظرفیت‌های آنها بهره بگیریم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه و پس از شنیدن صحبت‌ها و نظرات قهرمانان گفت: حتما برگزاری این نشست‌ها فایده دارد و منشا کارهای بزرگ و خدمت‌رسانی برای ورزش خواهد بود. عضوشدن یکی از اعضای کمیسیون ورزشکاران در هیات‌رییسه فدراسیون‌ها پیشنهاد خوبی است که باید در اصلاح اساس‌نامه انجام شود. از مشارکت ورزشکاران در مسئولیت‌های اجتماعی و کارهای عام‌المنفعه نیز حمایت می‌کنیم. ورزش ایران همیشه از سال‌های دور تا به الان در کارهای خیرخواهانه پیشقدم بوده و می‌توان این اقدامات را تقویت کرد.

وی افزود: همانطور که کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک شرح وظایف دارد باید این کمیسیون نیز شرح وظایف داشته باشد که همه اعضا با آن آشنا باشند. قطعا هر فدراسیون یکسری شرایط خاص خودش را برای کمیسیون ورزشکاران دارد. درست نیست که فقط سالی یک بار در مجامع شاهد حضور کمیسیون ورزشکاران باشیم. نباید فاصله قهرمانان با مدیران زیاده شود و و باید این فاصله را روز به روز کمتر کنیم و مدیران باید دغدغه ورزشکاران شنیده شود که صحبت‌های آنها به خارج از مجموعه فدراسیون برده نشود. دلیل تشکیل چنین جلساتی نیز مخابره این پیام است که مدیران ورزشی و روسای فدراسیون‌ها باید با ورزشکاران ارتباط نزدیکی داشته باشند.

هاشمی اظهار داشت: در بحث استخدام قهرمانان به ویژه در بحث توان‌یابان منتظر اصلاح قانون در مجلس هستیم. لایحه‌ای از طرف دولت به مجلس رفته و در دستور صحن قرار گرفته که باید تصویب شود و در صورت تصویب قطعا اتفاقات خوبی را در بحث استخدامی خواهیم داشت.

وی با اشاره به تغییرات صورت‌گرفته در لایحه جدید دولت گفت: در لایحه جدید که به مجلس رفته است ورزشکاری که مقام سوم جهان را کسب می‌کند بعد از این شامل معافیت می‌شود. همچنین به جز نفر اول، نفرات دوم و سوم بازی‌های آسیایی نیز شامل معافیت و استخدامی خواهند شد. در بحث ورزشکاران توان‌یاب و جانباز پیش از این یکی از اعضای خانواده آنها شامل استخدام می‌شد ولی الان اگر خود ورزشکار هم شرایطش را داشته باشد شامل قانون استخدام می‌شود.

هاشمی افزود: ناوگان تجهیزات فدراسیون‌ها قدمت ۲۰ ساله و نیاز به تجهیزات جدید دارد. برای تجهیزات غیر مصرفی کمک ۵۰۰ میلیارد تومانی درخواست کردیم که با کمک وزارت نفت این مبنع دیده شده و پس از اختصاص و پرداخت برای نوسازی تجهیزات در اختیار فدراسیون‌ها قرار خواهد گرفت.

وزیر ورزش و جوانان همچنین درخصوص پرداخت پاداش به قهرمانان گفت: با اینکه آیین‌نامه هنوز اصلاح نشده ولی از اختیارات خودمان استفاده کردیم و آن دسته از رشته‌هایی را که قبلا در لیست وجود نداشت، برای پرداخت پاداش اضافه کردیم که ان‌شاءالله در مراسمی که به‌زودی با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود از آنها تجلیل خواهد شد.

هاشمی خطاب به اعضای کمیسیون گفت: شما نمایندگان فعال جامعه خودتان و صدای ورزشکاران هستید. می‌توانیم نشست‌های فصلی بگذاریم که چطور دغدغه‌ها را برطرف کنیم. اعضای کمیسیون باید مدافع ورزشکاران خود باشند و این وظیفه و رسالت اصلی اعضای کمیسیون است.

وی خاطرنشان کرد: ترویج اخلاق ورزشی نکته خیلی مهمی است و باید به این موضوع پرداخته شود. چون قهرمانان با اخلاق ورزشی می‌توانند ماندگار شوند.

وزیر ورزش و جوانان در پایان خاطرنشان کرد: در جلسه شورای عالی ورزش که با حضور رییس جمهور برگزار شد درخصوص تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام‌ که بزرگترین دغدغه ماست اعلام کردیم تا پروژه آمایش سرزمینی اجرا نشود هیچ پروژه تازه‌ای شروع نمی‌شود. برای تکمیل پروژه ها ۷ هزار میلیارد بودجه گرفته‌ایم که با استفاده از طرح آمایش برای تکمیل آنها اقدام می‌کنیم. بعد از این آمایش سرزمینی به ما می‌گوید که در چه شهری باید چه ورزشگاهی ساخته شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هاشمی: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌های ورزشی در نظر گرفته‌ایم
  • وزیر ورزش و جوانان: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • وزیر ورزش: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • خبر خوش وزیر ورزش درباره سربازی ورزشکاران
  • کیومرث هاشمی: معافیت‌هایی برای نفر سوم جهان و دوم و سوم آسیا در راهند
  • هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم
  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم
  • شرکت ۲۰ هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران
  • کشتار ورزشکاران، تخریب اماکن ورزشی و فدراسیون‌ها
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟