Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@20:18:14 GMT

سرانه مصرف ماهی در آذربایجان شرقی 6.6 کیلوگرم است

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۶۷۶۱

سرانه مصرف ماهی در آذربایجان شرقی 6.6 کیلوگرم است

به گزارش ایرنا، محمد صمد زاده روز دوشنبه در جشنواره فرهنگی، هنری آبزی مصرفی کودکان در تبریز اظهار داشت: با توجه به اینکه سرانه مصرف آبزیان در آذربایجان شرقی نسبت به متوسط کشوری و جهانی پایین تر است، اعمال سیاست های مدیریتی برای افزایش سرانه مصرف الزامی است.
وی با بیان اینکه آبزیان تاثیر مهمی بر سلامت انسان ها، پیشگیری از بروز انواع بیماری ها و تغذیه سالم دارند، افزود: براساس تحقیقات معتبر جهانی ضریب هوشی کودکان با مصرف منظم آبزیان به طور متوسط 6 واحد بالاتر از دیگر کودکان است و افراد مصرف کننده گوشت ماهی 36 درصد کمتر از سایر افراد به امراض قلبی مبتلا می شوند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صمدزاده اظهار داشت: عرضه محصولات آبزی تازه با بسته بندی و قیمت مناسب در بازار، ایجاد بازارچه ها و نمایشگاه های دوره ای عرضه محصولات آبزی در سطح استان و نیز ترویج فرهنگ مصرف آبزیان در قالب کلاس های آموزشی طبخ و برگزاری جشنواره های طبخ آبزیان می تواند در افزایش سرانه مصرف آبزیان در استان موثر باشند.
وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در نوع تغذیه و تغییر عادات غذایی و اینکه باید این فرهنگسازی از سنین کودکی شروع شود، ادامه داد: کودکان اگر در یک فرآیند تاثیرپذیر، شاد و هیجانی قرار بگیرند پیام های آموزشی و ترویجی را تا آخر عمر بخاطر خواهند سپرد.
3093/518
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آذربایجان شرقی ترویج فرهنگ فرهنگ سازی کلاس های آموزشی کودکان جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۶۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط ۱۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد توسط تعزیرات البرز

ایسنا/البرز مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز از کشف و ضبط بیش از ۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی پخته و منجد فاسد و غیر بهداشتی خبر داد.

حمیدرضا کیوانفر روز چهارشنبه هشتم فروردین اظهار کرد: این مقدار مواد غذایی فاسد شامل برنج، انواع خورشت، گوشت و ... بوده که حین بازدید بازرسان کشف و ضبط شده است.

کیوانفر بیان کرد: تعدادی واحد صنفی عرضه مواد غذایی نیز به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی در البرز پلمب شد.

کیوانفر گفت: طرح تشدید نظارت بر فعالیت رستوران‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی (بیرون بر) از ابتدای ماه مبارک رمضان در البرز آغاز شده و با جدیت ادامه دارد.

وی یادآورشد: طرح ویژه نظارت بر مراکز عرضه مواد غذایی روزانه توسط گشت مشترک تعزیرات حکومتی با همراهی دامپزشکی و بهداشت انجام می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را به مراجع ذیربط اعلام کنند تا در سریع‌ترین زمان رسیدگی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۷۰ هزار نفر حامی ایتام در آذربایجان‌غربی هستند/ لزوم ارتقای سرانه پرداختی
  • بازار ماهی فروشان شهرستان تنکابن با ۷۰ سال قدمت
  • ضبط ۱۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد توسط تعزیرات البرز
  • آبزیان حرام گوشت در بوشهر معدوم سازی شدند
  • آبزیان حرام گوشت در شهرستان بوشهر معدوم سازی شد
  • ایرانیان چقدر گوشت مصرف می‌کنند؟
  • ایران رتبه ۹ تولید تخم مرغ در دنیا را داراست
  • مواد غذایی سرطان‌زا را بشناسید
  • پلدشت پیشرو در توسعه فضای آموزشی آذربایجان غربی
  • سرانه مصرف گوشت قرمز به ۷.۱ کیلو رسید