Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@22:30:07 GMT

آموزش زبان دوم از چه سنی انجام شود؟

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۶۸۶۶

متخصص روانشناسی کودک و نوجوان، گفت: امروزه در کنار یادگیری زبان مادری، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های والدین، آموزش یکی از زبان‌های رایج دیگر از جمله زبان انگلیسی، آلمانی و فرانسوی به کودکشان است. آفتاب‌‌نیوز : مختار ویسانی اظهار کرد: به صورت غیررسمی از همان بدو تولد و به صورت رسمی از چهار سالگی به بعد، می‌توان به کودک، زبان غیر از زبان مادری یاد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: غیررسمی به این معنی است که از همان بدو تولد، می‌توان برای کودک، فیلم‌، کارتن، شعر و قصه‌هایی به زبان دوم که جذابیت داشته باشد از تلویزیون پخش کرد و کودک می‌تواند آن‌ها را یاد بگیرد.
متخصص روانشناسی کودک و نوجوان در کردستان، بیان کرد: اما اگر به صورت رسمی در یک آموزشگاه بخواهیم به کودکان زبان دوم را یاد بدهیم باید در مرحله اول کودک به زبان مادری کاملا تسلط داشته باشد یعنی از سن چهار سالگی به بعد می‌توان زبان دوم را به کودک آموزش داد.
ویسانی افزود: کودکانی که زیر سن 10 سالگی زبان دوم را یاد می‌گیرند شانس بیشتری برای صحبت کردن همانند مردمان بومی آن زبان خواهند داشت.
وی در پایان یادآور شد: بررسی‌های بیشتر در مورد یادگیری زبان در سنین پایین نشان داده کودک نه تنها با یادگیری زبان، برخورد اجتماعی‌اش تقویت می‌شود و در ارتباط با دیگر بچه‌ها موفق‌تر عمل می‌کند، بلکه این مسئله می‌تواند باعث پیشرفت عملکرد کلی کودک در بقیه دروس در مدرسه نیز باشد.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: زبان دوم کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۶۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان جذب و استخدام پذیرفته‌شدگان نهایی پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری

اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی ویژه رشته شغلی آموزگاری سال ۱۴۰۳ وزارت آموزش‌وپرورش سوم اردیبهشت اعلام شد که بنابر اظهارات معاون وزیر آموزش و پرورش، سه برابر ظرفیت جذب در آموزش و پرورش، در آزمون پذیرفته‌ شده‌اند که این افراد برای مرحله «ارزیابی تکمیلی» و گزینش می‌توانند از امروز (پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳) حداکثر به مدت چهار روز با مراجعه به درگاه my.medu.ir  بخش جذب و استخدام (کارا) نسبت به تکمیل نمون‌برگ‌ها و بارگذاری تمام اسناد و مدارک مورد نیاز در سامانه اقدام کنند.

«ارزیابی تکمیلی و گزینش» شامل بررسی مدارک و مستندات خوداظهاری ثبت‌نام، معاینات پزشکی، بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش، سنجش و ارزیابی تکمیلی است.

حمید طریفی حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش پیش از این گفته بود که طبق برنامه ریزی انجام شده فرآیند «ارزیابی تکمیلی» شرکت‌کنندگان قرار است تا پایان اردیبهشت به سرانجام برسد و اواسط خرداد نیز «نتایج قطعی» و نهایی آزمون توسط سازمان سنجش اعلام و در نهایت حدود ۲۸ هزار نفر به کادر آموزشی در دوره ابتدایی جذب شوند.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، امسال فرآیند ارزیابی در حوزه‌های ارزیابی تکمیلی کوتاه تر شده است؛ زمان تشکیل پرونده ارزیابی تکمیلی و بررسی «اسناد امتیاز آور» و بخشی از امور گزینش و بررسی‌های پزشکی بلافاصله پس از اعلام نتیجه اولیه و در زمان مراجعه به اداره کل آموزش‌وپرورش انجام می شود و در صورت تکمیل شدن پرونده، به حوزه ارزیابی معرفی و گروه‌های ارزیابی حرفه‌ای کار ارزیابی تکمیلی را انجام می دهند.

وی زمان تعیین شده برای جذب و استخدام و سازماندهی پذیرفته‌شدگان نهایی در مدارس را اوایل تیر اعلام کرده و گفته بود: ابلاغ آن ها و سازماندهی معلمان رسمی در مدارس دوره ابتدایی نیز در تیر انجام می‌شود تا نیازسنجی دقیق از کمبود نیروی انسانی بدست بیاید و به تفکیک استان، منطقه و مدرسه در طول تابستان کمبودها بررسی، جبران و از ابتدای مهر بدون مشکل وارد مدارس شوند.

زمان برگزاری دوره‌های ضمن خدمت این معلمان نیز بلافاصله پس از تشکیل پرونده استخدامی در اواخر خرداد انجام می‌شود، کار آموزش پذیرفته‌شدگان از طریق دانشگاه فرهنگیان دنبال و دوره آموزشی به صورت فشرده از تابستان آغاز می‌شود و در صورت نیاز در حین خدمت نیز از مهر کار آموزش معلمان جدیدالاستخدام، ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رونمایی از نشان نود سالگی دانشگاه تهران
  • در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟
  • لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • لوگوی ۹۰ سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • چگونه داروی تلخ به کودک بدهیم؟ از گول زدن حس چشایی تا مذاکره با کودک!
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
  • زمان جذب و استخدام پذیرفته‌شدگان نهایی پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟