Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@23:55:02 GMT

ایران دیپلمات های لهستانی را فرا خواند

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۷۰۹۰

ایران دیپلمات های لهستانی را فرا خواند

در اعتراض به نشست ورشو، تعدادی از دیپلمات های ایرانی به وزارت خارجه کشورمان فراخوانده شدند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، اعتراض های وزارت امور خارجه کشورمان به برگزاری کنفرانس ضد ایرانی در لهستان ادامه دارد.

 

پس از آن که کاردار این کشور به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض ایران به وی منتقل شد، سفیر ایران در لهستان نیز به وزارت خارجه این کشور رفت و اعتراضات مقامات کشورمان را به آن ها منتقل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اما این تلاش های دستگاه دیپلماسی در اعتراض به لهستان ادامه دارد و در همین رابطه امروز تعدادی از دیپلمات های این کشور به وزارت خارجه ایران فرخوانده شدند.

 

براساس خبری که ایسنا منتشر کرده، صبح امروز دوشنبه اول بهمن ۹۷، هیاتی از دیپلمات‌های لهستانی به ریاست معاون وزیر خارجه این کشور در امور اروپای شرقی در سفر به تهران با «سید عباس عراقچی»، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران دیدار و رایزنی کردند.

 

طبق این خبر،‌ محور این دیدار که در ساختمان شماره یک وزارت امور خارجه برگزار شده بحث نشست ضد ایرانی ورشو بوده است.

 

به گزارش شبستان، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا چندی پیش از برگزاری یک نشست ضد ایرانی در لهستان در فوریه ۲۰۱۹ خبر داد.

 

اگرچه لهستان برگزاری این کنفرانس را حق خود دانسته اما ایران معتقد است که تبعیت از سیاست های واشنگتن از سوی ورشو برعلیه تهران مخالف قوانین بین المللی است.

 

روابط دیرینه ایران و لهستان و پناه دادن به مهاجرین لهستانی از سوی ملت ایران موجب شده تا تهران نسبت به این اقدام ورشو معترض باشد.

 

این در حالی است که دیپلمات های اروپایی دعوت آمریکا برای حضور در این اجلاس را رد کرده اند و قرار نیست از اروپا نماینده ای در آن شرکت کند./

 

 

 

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان انقلاب اسلامی آسیب های اجتماعی استان بوشهر سفر رئیس جمهور به گلستان حضرت زهرا س شورای عالی انقلاب فرهنگی اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان ایران و لهستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۷۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد؛ تصویب قطعنامه آتش بس در غزه گامی مثبت اما ناکافی

 ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد آتش بس در نوار غزه را پس از شش ماه ناکامی و ناتوانی در اتخاذ تصمیمی بازدارنده در مقابل جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونستی علیه شهروندان فلسطینی، گامی مثبت اما ناکافی دانست.

کنعانی افزود: گام مهم‌تر از تصویب این قطعنامه، اقدام مؤثر برای اجرای آن و توقف کامل و پایدار حملات رژیم متجاوز صهیونیستی علیه نوار غزه و کرانه باختری، رفع کامل محاصره ظالمانه غزه و بازگشایی گذرگاه‌ها به منظور ارسال گسترده و بدون تبعیض کمک‌های انسان‌دوستانه بین‌المللی و تامین کمک‌ها و منابع مالی بین‌المللی برای آغاز فوری بازسازی ویرانی‌های باریکه غزه اعم از منازل، زیرساخت‌های حیاتی بویژه مراکز بیمارستانی و خدماتی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی واکنش رژیم کودک‌کُش صهیونیستی نسبت به این قطعنامه را گویای عصبانیت آشکار این رژیم از شکست غیرقابل ترمیم در عرصه میدانی و سیاسی و بین‌المللی دانست و افزود: انتظار می‌رود شورای امنیت سازمان ملل متحد این رژیم را نسبت به جنایات شش ماهه گذشته علیه مردم بی‌پناه فلسطین  و احتمال تداوم آن برخلاف قطعنامه مصوب شورای امنیت پاسخگو نماید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از همایش اقتصادی کشورهای ساحلی خزر
  • لتونی یک دیپلمات روس را اخراج کرد
  • حمله گسترده جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • حمله گسترده جنگنده های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل استعفا کرد
  • صدور حکم اخراج یک دیپلمات روس از لتونی
  • مثل 38 میلیون نفر دلِ تماشای پنالتی را نداشتی لوا!‏
  • یادداشت هنیه در دفتر یابود وزارت خارجه ایران
  • سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد؛ تصویب قطعنامه آتش بس در غزه گامی مثبت اما ناکافی