Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید مرتضی سقائیان نژاد روز دوشنبه در هفتاد و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم افزود: در بودجه سال 98 شهرداری مقدار قابل توجهی بودجه برای سازمان تاکسیرانی تخصیص داده شده و این درحالی است که با توجه به شرایط جدید ناشی از ایجاد تاکسی های اینترنتی، این موضوع نیاز به بررسی و تصمیم جدی تری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه لزومی ندارد شهرداری، تاکسی داری کند اظهار داشت: شهرداری پول می دهد ولی نارضایتی وجود دارد و این درحالی است که سرویس های بهتر از طرق مختلف به مردم ارائه می شود.
شهردار قم گفت: با توجه به فعالیت گسترده تاکسی های اینترنتی، نسبت به ادامه فعالیت سازمان تاکسیرانی باید بازنگری شود و شهرداری به جای تاکسی داری، با افزایش نظارت شرایط برای ارتقای خدمت رسانی به مردم را فراهم کند و اگر لازم باشد تاکسی ها به شرکت های خصوصی واگذار شود.

** رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه گفت: هم اکنون راننده های تاکسی در قم با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه هستند که این مشکلات با ورود شرکت های مسافربری اینترنتی افزایش یافته است.
عبدالله جلالی با بیان اینکه بسیاری از شرکت های تاکسیرانی به وظایف خود در قبال راننده های تاکسی ها عمل نمی کنند، گفت: سازمان تاکسیرانی باید نظارت بیشتری برفعالیت های شرکت های تاکسیرانی داشته باشد.
وی با بیان اینکه افزایش هزینه ها در ماه های اخیر موجب کاهش درآمد راننده های تاکسی شده است، گفت: هزینه ها در بخش های مختلف افزایش یافته است و درآمدهای ناشی از حمل مسافر جوابگوی هزینه های راننده های تاکسی نیست.

** حجت الاسلام سید محمد آتش زر، یکی دیگر از اعضای شورای شهر قم در این جلسه با اشاره به افزایش چشمگیر هزینه های جاری از جمله تامین هزینه لاستیک و لوازم یدکی تاکسی ها گفت: در شرایط کنونی علاوه بر راننده های تاکسی، شرکت های تاکسیرانی نیز ناراضی هستند و باید ادامه فعالیت شرکت های تاکسیرانی توسط سازمان تاکسیرانی بازنگری شود.

** دیگر عضو شورای شهر قم نیز در این جلسه با اشاره به معلوم بودن ظرفت تاکسیرانی در شهر گفت: به دلیل کثرت شرکت های تاکسیرانی و ثابت بودن هزینه ها نیازمند شرکت های توانمند تاکسیرانی هستیم که در این زمینه ادغام و حذف شرکت های تاکسیرانی از جمله پیشنهادهای ارائه شده برای ساماندهی به وضعیت کنونی بوده است.
زین العابدین قراچورلو گفت: چون شرکت ها توان اداره هزینه های خود را ندارند، این فشار مالی را به تاکسیرانی ها تحمیل می کنند.
در نهایت لایحه اخد مجوز تعرفه و بهای خدمات سال 98 سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی و افزایش جدول تعرفه های این سازمان به تصویب اعضای شورای شهر قم رسید.
در حال حاضر 6 هزار تاکسی، پنج هزار و 200 دستگاه وانت بار و 400 دستگاه سرویس مدارس و چهار هزار راننده کمکی تحت نظارت سازمان تاکسیرانی قم هستند.
7404/ 1175
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها پول جدول خدمت رسانی به مردم سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی قم جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۷۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون استخدام دبیر با یک میلیون داوطلب

رئیس سازمان سنجش با اشاره به برگزاری آزمون استخدام دبیر با شرکت یک میلیون نفر در سال ۱۴۰۳ گفت: سال ۱۴۰۲ هیچ تقلب سازمان یافته‌ای در کنکور شکل نگرفت. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عبدالرسول پورعباس در همایش ملی تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی نوبت اول کنکور 1403 گفت: 140 هزار نفر عوامل اجرایی در حوزه‌های کنکور فعالیت می‌کنند و فراجا در برگزاری کنکور بسیار کمک می‌کند.

آزمون آموزگاری با شرکت 600 هزار داوطلب 

وی افزود: در اسفند سال 1402 یکی از سنگین‌ترین آزمون‌های کشور که آزمون استخدام آموزگاری بود را با شرکت 600 هزار نفر را برگزار کردیم، در حالیکه در گروه علوم تجربی کنکور حدود 550 هزار شرکت کننده داریم.

رئیس سازمان سنجش گفت: در سال 1403 آزمون استخدامی دبیری را با شرکت بیش از یک میلیون داوطلب برگزار خواهیم کرد.

پور عباس با اشاره به اینکه تغییرات اساسی در برگزاری کنکور داریم و به سمت برگزاری کنکور الکترونیک حرکت می‌کنیم، ادامه داد: مبارزه همه‌جانبه علیه تقلب‌های سازمان یافته در کنکور شکل گرفته است.

یک مورد تقلب در کنکور 1402 نداشتیم

رییس سازمان سنجش عنوان کرد: سال 1402 هیچ تقلب سازمان یافته‌ای در کنکور نتیجه نداد و حدود 60 داوطلب تجهیزات تقلب به همراه داشتند که دستگیر شدند و حتی یک مورد تقلب انجام نشد.

وی با اشاره به مصوبه شورای امنیت کشور و ابلاغ وظایف دستگاه‌های اجرایی برای تامین امنیت کنکور بیان کرد: امن‌ترین آزمون‌ها را در سال‌های 1401 و 1402 داشتیم، یک روش ابداعی و پیچیده را آغاز کردیم که امسال هم ادامه دارد، سال گذشته کمتر از چند دقیقه توانستیم فردی را که از سوالات کنکور عکس گرفته بود و قصد ارسال آن را داشت، دستگیر کنیم.

وی ادامه داد: امسال همه دستگاه‌هایی که با مصوبه شورای امنیت کشور به تامین امنیت کنکور ملزم هستند باید این امانت را به شکل صحیح و دقیق به سرانجام برسانند. 

ابلاغ اساسنامه سازمان ملی سنجش بعد از کنکور 

پور عباس درباره آینده سازمان سنجش گفت: اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور تصویب و توسط رییس جمهور ابلاغ شد و قرار است بعد از نوبت اول کنکور سراسری 1404 ابلاغ شود.

وی ادامه داد: وظیفه سازمان ملی سنجش در دو حوزه ارزشیابی ورود داوطلبان و ارزشیابی و کارآیی نظام آموزشی تعریف شده است که تمام آزمون‌های سراسری از آزمون‌های نهایی آموزش و پرورش تا ورودی دانشگاه‌ها و آزمون‌های استخدامی را شامل می‌شود.

وی افزود: به دنبال این هستیم تا نرم افزارهای مناسب را برای تصحیح هوشمند آزمون‌های تشریحی به کار بگیریم. در عین حال آزمون‌های الکترونیک را هم پیگیری کردیم که نرم افزارهای آن تهیه و پشتیبانی آن کامل شده است و در انتظار سخت‌افزار مناسب هستیم.

معاون وزیر علوم افزود: از عوامل اجرایی می خواهم لحظه ای چشم برهم نگذارند تا کنکور با موفقیت برگزار شود. قوه قضاییه از دو سال پیش پای کار بوده است و حتی قضات کشیک ما را در رسیدگی به تخلف‌ها کمک کردند.

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون استخدام دبیر با یک میلیون داوطلب
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • افزایش حداکثر ۴۵ درصدی نرخ تاکسی در تهران/ شهروندان آنلاین پرداخت کنند
  • بازنگری مصوبه دستمزد منع قانونی ندارد
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۹ فروردین
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا ادامه دارد
  • کاهش حاشیه سود شرکت ها از ۳۴ درصد به ۱۳ درصد
  • تاکسی‌ های اینترنتی اگر نگران راننده هستند، کمیسیون ۱۵ درصدی را کم کنند
  • از تاکسی ها برقی تا ساخت تقاطع های غیر همسطح در نشت شورا
  • بازنگری محدوده‌های ترافیکی شهر تهران با مشارکت محققین و پژوهشگران دانشگاهی