Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@10:12:06 GMT

خانه ادبیات در مشهدمقدس تاسیس می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۷۲۲۵

خانه ادبیات در مشهدمقدس تاسیس می‌شود

با مصوبه شورای شهر مشهدمقدس، شهرداری مشهد نسبت به تاسیس خانه ادبیات مکلف شد. ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، شورای شهر مشهد صبح امروز در نخستین دستور کار جلسه علنی امروز خود شهرداری را ملزم به تاسیس خانه ادبیات مشهد کرد.

در این مصوبه شورا بر این موضوع تاکید کرد که اولویت مکانی این خانه نیز منزل مرحوم سید محمود فرخ، شاعر نامدار خراسانی خواهد بود و براین اساس شهرداری مشهد مکلف شد نسبت به خرید بخش مسکونی این خانه اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخاب این مکان نیز به این خاطر بوده که انجمن ادبیات فرخ در دهه‌های 40 و 50 در منزل مرحوم فرخ شهیر بوده است.

احسان اصولی؛ رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد در این زمینه اظهار داشت: وزیر ارشاد وعده داده در صورت تاسیس این مرکز در مکان ذکر شده مقر اصلی انجمن ادبیات ایران نیز به همین مکان منتقل خواهد شد.

مصوبه دیگر امروز شورای شهر مشهدمقدس این بود که شورای شهر مشهد، شهرداری را مکلف کرد در راستای کاهش آلودگی‌های محیط زیستی و هزینه‌های روش‌های سنتی جمع و حمل و دفن زباله، از ظرفیت استارتاپ‌های علمی استفاده کرده و روش‌های نوین جمع‌آوری و تفکیک زباله در شهر را اجرایی کند.

واکنش نائب رئیس شورای شهر مشهد نسبت به تغییر تابلوهای راهنمای زائررئیس شورای شهر مشهد: مدیری توانمند و خلاق از بدنه شهر مشهد جدا شدرئیس شورای شهر مشهد: تقی‌زاده خامسی روز گذشته اعلام بازنشستگی کرد/ انتخاب شهردار در جلسه فردا

علاوه بر این،  شهرداری به ساماندهی کافوهای مخابراتی در مشهد نیز مکلف شد؛شورای شهر مشهد شهرداری را مکلف کرد با اجرای طرح جامع ساماندهی کافوهای مخابراتی در سطح شهر و با مشارکت بخش خصوصی، نسبت به ساماندهی وضعیت کافوهای مخابراتی سطح شهر اقدام کند.

هدف از این مصوبه، ایجاد وحدت رویه در طراحی، نصب یا تغییرات زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی به منظور کاهش اثرات مخرب و تبعات ناشی از نصب بی‌رویه این تجهیزات است.

انتهای پیام/

R41347/P4001/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۷۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفره افطار ۶ کیلومتری در مشهد پهن شد 

جلال نبی‌پور نماینده شورای هیات‌های مذهبی مشهد گفت: این سفره از چهارراه دانش تا حرم مطهر رضوی در چهار «لاین» برپا شد.

او افزود: برگزاری نماز جماعت، قرائت قرآن، سرود، برپایی غرفه کودک و نوجوان و اقدامات فرهنگی از دیگر برنامه‌های شام امام حسن مجتبی (ع) بود و اجرای برنامه‌ها از ساعت ۱۶ آغاز شد.

نماینده شورای هیات‌های مذهبی مشهد ادامه داد: این سفره افطار با همکاری هیات‌های مذهبی، آستان قدس، فرمانداری، شهرداری و مردم پهن گردید.

پنج هزار هیات مذهبی در خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ هیات در مشهد مستقر هستند. علاوه بر آن شورای هیات‌های مذهبی بانوان استان نیز با هزار و ۱۰۰ هیات فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن تکلیف ۴۶۲ «دختر ماه» در خراسان‌جنوبی
  • جشن تکلیف ۴۶۲ دختر مکلف در خراسان‌جنوبی
  • اصفهانی‌ها نمی‌پذیرند که زاینده‌رود به رودخانه فصلی تبدیل شود/ شهرداری خانه بزرگ مردم است
  • اسکان ۸ هزار زائر در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد
  • تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش مشهد مهربان
  • گرامیداشت نوروز در خانه محلّه شهرداری بوکان
  • سفره افطار ۶ کیلومتری در مشهد پهن شد 
  • دبیرکل و اعضای جدید شورای مرکزی حزب مستقل و اعتدال ایران انتخاب شدند
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • اعضای جدید شورای مرکزی حزب مستقل و اعتدال ایران انتخاب شدند