Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-19@13:37:23 GMT

ساخت قرص‌های هوشمند برای بیماران سرطانی

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۷۲۴۰

ساخت قرص‌های هوشمند برای بیماران سرطانی

به گزاررش جهان نيوز به نقل از ایسنا، یک شرکت دارویی به نام "Proteus" که وابسته به "سیلیکون‌ ولی" است برای بیماران سرطانی قرص‌های هوشمندی تولید کرده است که یک حسگر کوچک در آن‌ها تعبیه شده است.

عملکرد این حسگرها توسط پچ‌هایی که به شکم بیمار وصل می‌شوند، مورد ردیابی قرار می‌گیرند.این شرکت برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ میلادی این فناوری را در داروهای اسکیزوفرنی و افسردگی استفاده کرد و پس از آن روی ۴۰ داروی مختلف دیگر نیز آن را به کار برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حال این قرص‌های هوشمند برای بیماری سرطان در حال تولید هستند و آزمایشات بالینی این قرص‌ها در حال انجام است که به عنوان بخشی از این آزمایش، هفت بیمار که به سرطان روده بزرگ مبتلا هستند، مورد آزمایش قرار گرفته‌اند و به جای داروهای معمول خود، از این قرص‌های هوشمند استفاده می‌کنند.

هدف از انجام این آزمایش بررسی این موضوع است که آیا قرص‌های هوشمند، عملکرد خوبی دارند یا خیر؟

این قرص‌ها به بیماران کمک می‌کنند که در زمان تعیین شده قرص‌های خود را به موقع و به میزان لازم مصرف کنند و مصرف به موقع قرص‌ها در بیماری‌های همچون سرطان، اسکیزوفرنی و افسردگی ضروری است.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۷۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق خورشیدی فضایی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شد

 یک آزمایش اثبات شده در آزمایشگاه برای اولین بار نشان داده است که چگونه انتقال برق خورشیدی از فضا می‌تواند محقق شود.

به گزارش ایرنا از «اسپیس»، این آزمایش اثبات شده که توسط شرکت استارتاپ انگلیسی «اسپیس سولار» انجام شده است، یک دستگاه خاص پرتوافکن را آزمایش کرده که می تواند بطور بی‌سیم برق را بطور ۳۶۰ درجه انتقال دهد.

این کار برای نیروگاههای بالقوه فضایی در آینده دارای اهمیت خواهد بود زیرا که موقعیت (آن نیروگاه) نسبت به خورشید و زمین در طول روز به علت چرخش زمین تغییر می‌کند.

این آزمایش یک بخش کلیدی از مفهوم نیروگاه خورشیدی مستقر در فضای CASSIOPeiA است که در حال توسعه یافتن توسط شرکت اسپیس سولار است. این شرکت پیش بینی کرده است که نیروگاه CASSIOPeiA میتواند تا یک دهه آینده در فضا استقرار پیدا کند و چندین گیگاوات انرژی پاک با بهره‌وری‌ بالاتر از نیروگاههای خورشیدی بر روی زمین فراهم سازد. بر خلاف پنل‌های خورشیدی بر روی زمین، یک نیروگاه برق خورشیدی در فضا می‌تواند بطور مداوم و بدون وقفه برق تولید کند.

«مارتین سولتا» مدیر اجرایی این شرکت در بیانیه‌ای گفت: ما بسیار هیجان زده شدیم که توانستیم مرحله بعدی در توسعه این فناوری‌مان را به اثبات برسانیم. آزمایش موفقیت آمیز این فناوری پرتوافکنی انرژی ۳۶۰ درجه‌ای یک لحظه مهم و تاریخی در ماموریت ما برای متحول کردن انرژی خورشیدی فضایی است.

نیروگاه CASSIOPeiA در مدار زمین هم‌ گرد (geostationary) در مسیری حدود ۳۶ هزار کیلومتر بالای زمین قرار خواهد گرفت. یک فضاپیما در این ارتفاع به نظر در بالای یک منطقه مشخص بر روی زمین ثابت است.

هر چند نمونه آزمایش شده در آزمایشگاه تنها نیم متر پهنا داشت اما نیروگاه اصلی در نهایت یک ساختار گسترده با پهنایی در حدود ۱.۷ کیلومتر خواهد بود. این نیروگاه متشکل از پنل‌های بزرگ و سبک و مجموعه‌ای از آینه‌ها در فضا توسط ربات‌ها سر هم خواهد شد و انتقال تمام قطعات آن به فضا مستلزم استفاده از ۶۸ راکت‌های نسل بعدی «استارشیپ» شرکت اسپیس ایکس خواهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کفش هوشمندی که به کمک افراد آلزایمری می‌آید
  • چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟ (فیلم)
  • همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان
  • خواص زیره: ۹ خاصیت علمی اثبات شده
  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • تهران قدیم| ماجرای ساخت اولین بیمارستان پایتخت/ تصویری خاص از فضای بیمارستان و بیماران در ۱۵۰ سال پیش
  • همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان + فیلم
  • اتمام ساخت پروژه بیمارستان سرطان کرمانشاه در اردیبهشت امسال
  • بیماران سرطانی گروه هدف پویش ملی سرطان هستند
  • برق خورشیدی فضایی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شد