Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در خصوص آخرین وضعیت انتقال حساب‌های شرکت‌های بزرگ صنعتی به استان، گفت: مجموعه صنایع مس بالغ بر 3000 میلیارد تومان از منابع خود را در سال جاری به استان کرمان منتقل کرده است.

"مهدی حسینی نژاد" در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از مباحثی که در حال انجام است تا از ظرفیت‌های خود استان استفاده کنیم آوردن گردش مالی واحدهای معدنی و صنایع معدنی به استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در آخرین جلسه شورای معادن استان در هفته گذشته این رصد انجام و مشخص شد مجموعه صنایع مس بالغ بر 3000 میلیارد تومان از منابع خود را در سال جاری به استان منتقل کرده که امتیاز خوبی برای تعامل با سیستم بانکی بوده و تفاهم‌نامه‌هایی را برای کمک به واحدهای کوچک و متوسط که به شکل عملیاتی در حال انجام است.

وی بیان کرد: قرار است در جلسه آینده شورای معادن استان این تفاهمنامه‌ها و الگوهایی که با همکاری مجموعه صنایع مس و گل گهر انجام دادیم را بررسی کنیم تا نتایج عملیاتی آن مشخص شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تأکید کرد: باید از همه زوایا به موضوع انتقال حساب‌ها بنگریم تا به نحوی صنایع بزرگ دچار چالش نشوند، این کار باید مدیریت شود تا بر اساس زیرساخت‌های اتفاق بیفتد که از طریق شورای معادن این قضیه را پیگیری می‌کنیم تا هم گردش حساب‌ها را در استان داشته باشیم و هم از گردش حساب‌ها برای واحدهای کوچک و متوسط بازار ایجاد کرده یا تسهیلات سرمایه در گردش یا ثابت را داشته باشیم.

مس سرچشمه در مباحث استخراجی خود جلوتر از برنامه پیش‌بینی شده است

حسینی نژاد در ادامه با اشاره به رصد شاخص‌های کلان استان، خاطرنشان کرد: طبیعتاً واحدهایی که تاثیرگذاری بیشتری دارند و شاخص‌هایی که می‌تواند در تحقق رشد در استان اتفاق بیفتد را دنبال می ‌نیم که یکی از آنها مجتمع مس سرچشمه است که مباحث مربوط به استخراج معدن، فرآوری، محیط زیست و ایمنی آن برای استان و برنامه‌هایی برای رشد و توسعه استان دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: از مهم‌ترین برنامه‌هایی که برای رسیدن به این رشد و توسعه دنبال می کنیم این است که تلاش می شود که این رشد پایدار باشد و همراه با حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و افزایش بهره‌وری باشد که این را در قالب ایجاد زیرساخت‌هایی که در قانون برنامه ششم برای آن پیش بینی کردیم از جمله ماده 43 قانون برنامه ششم که اختیار شورای عالی معادن را به شورای معادن استان واگذار کرده است دنبال می کنیم.

رئیس سازمان صمت استان کرمان خاطرنشان کرد: از این ظرفیت استفاده می کنیم تا از محل درآمدهای خود استان برای استان تصمیم بگیریم که یکی از آنها افزایش بهره وری با کمک دانشگاهها و حفظ محیط زیست با کمک دانشگاهها و دستگاه‌های دولتی است.

حسینی نژاد ابراز کرد: مجتمع مس سرچشمه در مباحث استخراجی خود جلوتر از برنامه پیش بینی شده است همچنین در بحث فرآوری همین شکل است و امیدواریم در زمینه تولید کاتد نیز تا پایان سال از برنامه پیش بینی شده جلوتر برویم و برای نخستین بار رکورد تولید کاتد را در این مجتمع داشته باشیم و همچنین بحث احداث کارخانه اسید مس سرچشمه نیز به صورت جدی دنیال می شود تا پایان سال بتوانیم آن را به بهره برداری برسانیم.

وی گفت: با توجه به برنامه ششم توسعه که رشد در حوزه صنعت و معدن بالاتر از رشد استان است برنامه هایی که در حوزه ها دنبال می کنیم جلوتر از مواردی است که برای آنها پیش بینی شده و در حوزه مس نیز این اتفاق افتاده است.

تسهیلات ثابت یا سرمایه در گردش مشکل 63 درصد واحدهای تولیدی استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در ادامه به سیاست های حمایتی دولت از واحدهای تولیدی پرداخت و گفت: قطعاً این سیاستها به صورت ویژه دنبال می شود و در برنامه بودجه سال 98 در سطح کلان دیده شده که تبصره 18 پرداخت تسهیلات را از طریق وزارت صنعت داشته باشیم و صندوق توسعه ملی نیز منابعی را در اختیار بانکهای عامل قرار دهد تا بتوانیم تسهیلات سرمایه در گردش یا سرمایه ثابت حتی یارانه ای به واحدها را پرداخت کنیم.

حسینی نژاد با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز تأثیر زیادی بر واحدهای تولیدی گذاشت، اظهار کرد: باید تلاش مضاعف تری را در این شرایط خاص برای واحدهای تولیدی به عنوان سربازان جبهه اقتصاد دارند باید داشته باشیم.

وی ادامه داد: در سطح استانی نیز استفاده بهینه تر از ظرفیتهای استانی را دنبال می کنیم که وقتی عارضه یابی انجام دادیم مشخص شد 43 درصد از واحدهای استان مشکل بازار را دارند و 63 درصد واحدها مشکل تسهیلات ثابت یا سرمایه در گردش را دارند.

رئیس سازمان صمت استان کرمان با اشاره به اینکه بازارهای داخل استان، خارج از استان و خارج از کشور را دنبال کردیم، افزود: در حال حاضر ظرفیت بسیار خوبی را در داخل استان داریم که ظرفیت خوبی برای ایجاد بازار برای واحدهای کوچکتر می باشند که آن را آغاز کرده ایم.

وی افزود: به صورت خاص 100 واحد را به صورت پایلوت با مجتمع مس سرچشمه تفاهمنامه امضا کردیم تا واحدهایی که تولیدات آنها به لحاظ کمیّت و کیفیت توان لازم را دارد مجموعه مس از آنها خرید کند و گل گهر نیز به همین شکل دنبال می کنیم.

حسینی نژاد ابراز کرد: با کمک واحدهای بزرگتر زیرساخت های واحدهای کوچکتر را یاری می دهیم، تجهیزات آنها را بروز کنیم و بهره وری را افزایش دهیم که اینها مسائلی است که در الگوی استانی جلو می بریم.

وی بیان کرد: دو بانک عامل اعلام آمادگی کرده اند که بتوانیم تسهیلات یارانه ای را پرداخت کنیم که امیدوارم تفاهمنامه آن تا پایان هفته نهایی شود که اعلام خواهیم کرد.

انجام 290 ثبت سفارش در داخل استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: امسال توانستیم اسناد خزانه را با کمک صندوق کشاورزی جذب کنیم که بتوانیم یارانه تسهیلات را به واحدها که تسهیلات رونق تولید گرفته اند پرداخت کنیم که این کار نیز با استفاده از ظرفیت خود استان اتفاق افتاده است.

حسینی‌نژاد از استانی شدن ثبت سفارش‌ها خبر داد و گفت: بیش از 290 ثبت سفارش را داخل استان انجام دادیم که همین تعداد اگر می‌خواست در قالب ملی انجام شود شاید نزدیک به شش ماه زمان از واحدها می‌گرفت.

وی همچنین گفت: در حال دنبال کردن این موضوع هستیم که ارز حاصل از صادرات استان را برای تأمین مواد اولیه و قطعات استان بگیریم که اگر در استان کرمان به صورت پایلوت اجرا شود بخش قابل توجهی از مشکلات واحدهای تولیدی از طریق ظرفیتهای خود استان حل خواهد شد.

انجام 95 هزار بازرسی از واحدهای صنفی استان

رئیس سازمان صمت استان کرمان در خصوص بازار اظهار کرد: در 10 ماهه امسال نزدیک به 75 درصد نسبت به سال گذشته افزایش بازرسی از واحدهای صنفی را داشته‌ایم و بیش از 95 هزار بازرسی انجام شده است که 8000 پرونده جرائم به تعیزرات حکومتی برای صدور رای ارسال شده است.

حسینی نژاد تصریح کرد: طبق قانون مبلغ جریمه عدم درج اتیکت و عدم ارائه فاکتور مبلغ 96 هزار تومان دیده شده که بسیار بسیار ناچیز است و یکی از چالشهایی است که باید به صورت زیرساختی رفع شود تا بتواند تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: اگر عرضه را بتوانیم زیادتر کنیم در کنترل و کاهش قیمت‌ها تاثیرگذار است، استفاده از ارز استان برای تأمین مواد و کالاهای اساسی استان را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی همچنین گفت: در شهرستان رفسنجان اینکه سیستم تعزیرات آن دچار چالش باشد را از طریق مدیرکل تعزیرات پیگیری می‌کنم.

انتهای پیام

گفت‌وگو از «حسین میرزااسدی» – خبرنگار ایسنا منطقه کویر

دبیر: آزیتا کریمی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صنایع مس منطقه کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۷۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزعلی، معاون رئیسی: آموزش زیست عفیفانه به مربیان در دستور کار است/ در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم

 به گزارش جماران؛ معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوردر مورد اقدامات معاونت امور زنان برای حجاب و عفاف گفت: در زمینه حجاب، کار اجرایی انجام نمی‌دهیم؛ دنبال فرهنگ‌سازی هستیم.

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور روز چهارشنبه ( ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در حاشیه جلسه هیئت‌دولت در جمع خبرنگاران در مورد اقدامات معاونت امور زنان برای حجاب و عفاف گفت: ما عملاً نمی‌توانیم در مسئله اجرا وارد شویم، اما در تلاش برای فرهنگ‌سازی هستیم.

خزعلی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که سال گذشته در این زمینه، توسط معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری انجام شد، آموزش زیست عفیفانه به مربیان بود تا آن‌ها برای والدین برنامه‌های الگویی و کارگاهی برگزار کنند و در پنج استان این کار انجام شده و برای ۱۰ استان دیگر هم برنامه کارگاهی در مشهد برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • در نشر و انتقال آرمان‌های انقلاب دچار ضعف هستیم
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند
  • تهیه ۳۰۰۰ سند کاداستر برای املاک شهرداری قم
  • در زمینه حجاب کار اجرایی نمی‌کنیم؛ دنبال فرهنگ سازی هستیم
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • خزعلی: در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • خزعلی، معاون رئیسی: آموزش زیست عفیفانه به مربیان در دستور کار است/ در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • خزعلی: در زمینه حجاب دنبال فرهنگ سازی هستیم