Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا،زهرا قدیمی به ضرورت ترویج ورزش های همگانی در جامعه اشاره کرد و افزود : وظیفه اصلی سازمان ها و نهاد های ورزشی دعوت مردم به ورزش های همگانی می باشد که برای اجرایی شدن آن نیاز به فرهنگ سازی با همکاری تشکل ها و رسانه ها است .

وی خاطرنشان کرد : توسعه پایدار و زیربنای اصلی کشور های پیشرفته به نیروی انسانی سالم و توانمند گره می خورد که متاسفانه آمار پایین جمعیت تحت پوشش ورزش همگانی در کشورما نسبت به سایر کشور ها، جای نگرانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
عضور شورای اسلامی شهر اردبیل با اشاره به کارکرد های فراوان ورزش در جامعه تصریح کرد : ورزش می تواند نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا کند و بر همین اساس لازم است زمینه‌ای فراهم شود که ورزش در جامعه نهادینه شود. عضو هیات رئیسه هیات ورزش های همگانی شهرستان اردبیل یکی از مهمترین مواردی را که باید در ارتباط با ورزش در جامعه به آن توجه شود، توسعه ورزش در محلات مختلف و بین تمام اقشار جامعه دانست و تاکید کرد : همگانی کردن ورزش و ایجاد زمینه مناسب برای جذب اقشار مختلف و جوانان به رشته های مختلف ورزشی از نیازهای مهم و ضروری است که باید مدنظر مسئولان قرار گیرد و از آنجایی که ورزش همگانی دارای رشته های متنوعی است و در محیط های بسته و آزاد قابل انجام می باشند، بنابراین افراد به سهولت می توانند در این رشته ها به فعالیت بپردازند می توان با برنامه ریزی و فرهنگ سازی مناسب زمینه توجه این قشر به ورزش های همگانی از جمله پیاده روی که نیاز به داشتن فضاهای خاصی نیستند و در اماکن عمومی همچون بوستان ها قابل انجام می باشند را فراهم کرد. قدیمی در ادامه به ضرورت ترویج ورزش در بین بانوان اشاره کرد و اضافه کرد :اگر جامعه از زنان غافل بماند ضررهای غیر قابل جبرانی را شاهد خواهد بود چرا که زن اگر وجودش ضایع شود تنها برای خودش نیست بلکه به کل جامعه ضرر می رسد و خانواده ها که ارکان جامعه اند متزلزل و بی ثبات و غیر قابل دوام خواهد شد . وی افزایش زیر ساخت‌های لازم را برای توسعه ورزش بانوان امری ضروریست دانست و ادامه داد : برای تحقق این امر مهم باید از ظرفیت مدیریت شهری بیشتر استفاده کرد ، البته در عدم توسعه نیافتگی ورزش بانوان در سطح برنامه و قانون نویسی به نظر می رسد که اولویت‌ها و نحوه توسعه ورزش بانوان مشخص نیست، همچنین نبود فضاهای ورزشی کافی و نبود امکانات مختص در امر ورزش بانوان از چالش‌های کنونی جامعه ورزش بانوان است و همین معظل در مناطق کمتر برخوردار و غیر برخوردار خود را بیشتر نمایان می‌کند. عضو شورای اسلامی شهر اردبیل افزود : سیاست‌گذاری صحیح از سوی دانشگاه‌ها و همچنین توجه ویژه نهادها و سازمان‌های دارای امکانات و فضاهای ورزشی در مقطع کنونی می تواند نقش بسزایی در حمایت از ورزش بانوان داشته باشد. قدیمی درخشش بانوان در عرصه های ورزشی و مسابقات بین المللی اخیر مویدی بر تقویت این تفکر و اهتمام ویژه به ورزش بانوان دانست . عضو هیات رئیسه هیات ورزش های همگانی شهرستان اردبیل در خصوص ارزیابی عملکر هیات ورزش همگانی شهرستان اردبیل با ایجاد ۹ ایستگاه صبحگاهی و عصرگاهی در سطح شهر اردبیل افزود : ایجاد ۹ ایستگاه ورزشی در سطح شهر اردبیل عملکرد بسیار خوبی در همگانی کردن ورزش و بالا بردن سلامت و نشاط اجتماعی در جامعه می باشد که ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻣﻮاﻧﻊ ﺗﻮﺳﻌﻪ ورزش ﻫﻤﮕﺎنی و ﺟﻠﺐ ﻣﺸﺎرﻛﺖ ﺳﺎﻳﺮ دﺳﺘﮕﺎه ﻫﺎی اﺟﺮاﻳﻲ و در ﺗﻮﺳﻌﻪ ورزش ﻫﻤﮕﺎﻧﻲ و ﺑﺮﻗﺮاری ﺗﻌﺎﻣﻼت ﻣﻮﺛﺮ ﺑﺎ ﻓﺪراﺳﻴﻮن ورزش ﻫﺎی ﻫﻤﮕﺎﻧﻲ و ﻫﻤﻜﺎری ﺑﺎ دﺳﺘﮕﺎه ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ در ﺑﺮﮔﺰار ی ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻫﺎ و ﻫﻤﺎﻳﺶ ﻫﺎی ورزش همگانی می تواند نقش بسزایی در توسعه ورزش های همگانی درجامعه داشته باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پوشش رشته های مختلف ورزشی زنان شورای اسلامی شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۷۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش‌ پهلوانی نماد مقاومت است

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: ورزش‌ پهلوانی نماد مقاومت بوده و از گذشته نیز شیعیان زورخانه را به یک محل مهم مذهبی تبدیل کرده بودند و قطعا این مسأله نقطه عطفی در تاریخ ورزش‌های باستانی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سردار غلامحسین محمدی اصل ظهر امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ در جشن سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) که در محل زورخانه عاشقان حضرت علی بن ابی‌طالب (ع) اردبیل برگزار شد اظهار کرد: ورزش باستانی از قدمت ۴ هزار و ۵۰۰ ساله در کشور برخوردار است که این خود به تنهایی بی‌نظیر است.

وی به ریشه ورزش‌های پهلوانی و باستانی پرداخت و افزود: ورزش باستانی در ایران باستان در منطقه بین‌النهرین ایجاد و در لرستان به اوج خود رسید و بعد از آن در سراسر کشور گسترش یافته است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل به تحولات ورزش باستانی بعد از اسلام پرداخت و گفت: بعد از اسلام ورزش‌های باستانی به خصلت‌های ممتاز و برجسته حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی‌طالب (ع) متبرک شده و ورزش‌های پهلوانی با الگوبرداری از ویژگی‌های مولای متقیان متبلور شد.

سردار محمدی اصل از ورزش پهلوانی به‌عنوان نماد مقاومت در عصر کنونی نام برد و گفت: حاج‌قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت پرورش‌یافته مسجد بود و روحیه پهلوانی در وی به اوج رسیده بود.

سرپرست هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان اردبیل با بیان اینکه آداب، روش و منش پهلوانی در ورزش‌های زورخانه‌ای همانند تعالیم مساجد انسان‌ساز است، گفت: ورزش‌های زورخانه‌ای تنها ورزشی است که در آن راز و نیاز با خداوند متعال از آغاز تا پایان در جریان است.

وی به تبیین ویژگی‌های ورزش پهلوانی پرداخت و گفت: فروتنی، از خودگذشتگی و سایر ویژگی‌های رفتاری حضرت امیرالمؤمنین (ع) مثل ایثار و شجاعت از جمله خصلت‌هایی است که در ورزش‌های زورخانه‌ای در اوج خود قرار دارد.

سرپرست هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان اردبیل به مقایسه ابزارهای ورزش زورخانه‌ای با تجهیزات نظامی در ایام قدیم پرداخت و گفت: ابزارهای موجود در ورزش زورخانه‌ای بر اساس تجهیزات جنگی دوران باستان طراحی شده بود تا در اوج خفقان و غارت کشور به دست غارتگران مردم بتوانند با تمرینات نظامی آمادگی جنگی خود را در اوج نگه دارند.

وی از صفت مردانگی به‌عنوان مهم‌ترین صفت این رشته ورزشی بومی ایران نام برد و گفت: اساس و ریشه ورزش باستانی در مردانگی نهفته است.

سرپرست هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان اردبیل با بیان اینکه مسجد نقطه رهایی انسان از بند شیاطین است گفت: شیعیان زورخانه را به مسجد دوم تبدیل کردند و این نقطه عطف در تاریخ ورزش‌های باستانی است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) در خصوص ورزش‌های پهلوانی گفت: بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی از ورزش‌های باستانی و پهلوانی به نیکی یاد کرده و فرموده‌اند: «من می‌دانم ورزشکاران در گود زورخانه یاد خدا هستند، یاد امیرالمؤمنین (ع) هستند. تقویت کنید یاد خدا، تقویت کنید یاد مولا را»

سردار محمدی اصل به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در این خصوص اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز ورزش‌های پهلوانی را ارج نهاده و فرموده‌اند: «ورزش باستانی یک تاریخ است برای ما، یک ورزش نیست، یک فرهنگ است»

وی افزود: بر اساس دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی ورزش باستانی یک گنجینه فرهنگی و تاریخی است ورزشی است که با حرکاتش اسم خدا را می‌آورند و تسبیحات اربعه می‌گویند، این ورزش ارزش دارد خیلی قیمت دارد. این فرق می‌کند با ورزشی که اول تا آخرش هیچ ذکر خدا نیامده است. از همه مهم‌تر آن روح معنوی، عرفانی را که در این ورزش هست حتماً حفظ کنید.

وی اتحاد و همدلی در ورزش باستانی و پهلوانی را بی‌مانند در بین رشته‌های ورزشی دانست و گفت: ورزش باستانی موجب تعلیم و تربیت درست فرزندان ما می‌شود؛ ازاین‌رو مهم است.

سرپرست هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان اردبیل خواستار گسترش ورزش‌های پهلوانی در بین جوانان شد و گفت: ورزش باستانی با بهره‌مندی از خلق‌وخوی پهلوانی و مردانگی علاوه بر تندرستی ورزشکار موجب نشاط اجتماعی و امید آفرینی در جامعه می‌شود.

کد خبر 739750

دیگر خبرها

  • مشارکت هیات ورزش‌های همگانی فارس در پویش نذر خون
  • توسعه ورزش همگانی در گرو افزایش تعامل و همکاری‌های بین بخشی
  • جهش تولید در بخش ورزشی با مشارکت مردم انقلاب ایجاد می‌کند
  • اهدای ۳۷۰ واحد خونی در پویش نذر خون فارس
  • ورزش‌ پهلوانی نماد مقاومت است
  • تجلیل از روسای هیات‌های ورزشی سپیدان
  • ورزشکاران بیماران خاص اردبیل ۱۵ مدال کشوری کسب کردند
  • نگاه به هیات‌های ورزشی و سمن ها برابر خواهد بود / تاکید بر حضور سمن ها در شوراهای تخصصی
  • برنامه های ورزش همگانی مازندران منطبق بر شعار سال پیگیری می شود
  • برنامه های ورزش همگانی منطبق بر شعار سال پیگیری می شود