Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@16:11:57 GMT

جزئیات و هزینه بیمه‌های جدید شخص ثالث اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۷۳۹۵

رئیس کل بیمه مرکزی جزئیات راننده محور شدن در بیمه‌های شخص ثالث را اعلام کرد و اطمینان داد که برای اضافه کردن افراد به بیمه‌نامه‌های جدید شخص ثالث، هزینه اضافه‌ای دریافت نمی‌شود.

اظهارات پیشین رئیس کل بیمه مرکزی مبنی بر "راننده محور" شدن بیمه‌های شخص ثالث از سال آینده باعث به وجود آمدن ابهامات و گمانه زنی‌هایی در این رابطه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین باره غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه "راننده محور" شدن صدور بیمه‌نامه‌های شخص ثالث از اواخر سال آینده به صورت پایلوت آغاز خواهد شد، گفت: این طرح به منظور دخالت دادن نحوه رانندگی افراد و خطرساز بودن یا نبودن آنها در صدور بیمه‌نامه است؛ به همین منظور بیمه‌نامه‌ها به نام مالکان خودرو که راننده اصلی خودرو هستند صادر می‌شود. در این صورت می‌توان به رانندگانی که رانندگی بهتری دارند تخفیفاتی هم ارائه کرد.

بیشتر بخوانید:
توضیحات بیمه مرکزی در مورد بیمه‌نامه‌های جدید شخص ثالث
بیمه شخص ثالث راننده یا خودرو؟

او با تاکید بر اینکه باید تفاوت نحوه رانندگی افراد در صدور بیمه‌نامه آنها لحاظ شود، درباره جزئیات احتمالی این طرح اظهار کرد: برای هر خودرو یک بیمه‌نامه شخص ثالث را با توجه به ویژگی‌های آن راننده (مالک خودرو) صادر می‌کنیم. در اینجا ممکن است آن مالک خودرو بخواهد علاوه بر خودش افراد دیگری هم از آن وسیله استفاده کنند که در این صورت نام آن افراد را هم اضافه می‌کند.

رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه برای تعداد افرادی (جز راننده اصلی) که به این بیمه‌نامه‌ها اضافه می‌شوند هزینه اضافه‌ای دریافت نخواهد شد، گفت: نحوه رانندگی فرد یا افرادی که از خودرو استفاده می‌کنند به عهده نیروی انتظامی است که از این جهت اجرای این طرح نیازمند همکاری نیروی انتظامی است.

این توضیحات رئیس کل بیمه مرکزی تا حدود زیادی از ابهامات پیشین طرح جدید بیمه‌نامه‌های شخص ثالث "راننده محور" می‌کاهد. با این حال به نظر می‌رسد برای اطلاع بیشتر از چند و چون و نحوه صدور این بیمه‌نامه‌ها باید منتظر عملیاتی شدن این طرح باشیم.

با این حال آنچه از کلیات این طرح برمی‌آید این است که فقط افرادی که نام‌شان‌ در بیمه‌نامه شخص ثالث درج شده است حق استفاده از پوشش بیمه‌نامه صادر شده را دارند و اگر بر حسب اتفاق یا ضرورت شخصی غیر از این افراد، خودرو را در اختیار بگیرد و حادثه‌ای رقم بزند، شرکت‌های بیمه مسئولیتی در برابر آن خسارت ندارند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بیمه شخص ثالث هزینه بیمه شخص ثالث رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۷۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مورد افزایش نرخ کرایه تاکسی در سال جدید توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، شادی مالکی در مورد گلایه برخی شهروندان نسبت به افزایش بیش از ۴۵ درصدی نرخ کرایه در برخی خطوط تاکسیرانی گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران این اجازه داده شده است که به صورت میانگین تا ۴۵ درصد نسبت به افزایش نرخ کرایه در سال جدید اقدام شود.

وی با بیان اینکه در برخی از خطوط به دلیل متناسب سازی نرخ کرایه و ماندگاری راننده در خط افزایش یافت گفت: از ۶ خط تاکسی که در قالب ۵۹ پایانه تاکسی فعالیت می کنند، صرفا در کمتر از ۵ درصد، نرخ کرایه از ۴۵ درصد بیشتر بوده و حتی در بسیاری از خطوط کمتر از ۴۵ درصد رشد نرخ کرایه را داشتیم که دقت داشته باشید که خطوط تاکسی نیاز به تغییرمهندسی و حتی تغییر مد دارند.

مالکی ادامه داد: طراحی سامانه جامع برخط در سازمان تاکسیرانی در حال طراحی است و کلیه رانندگان تاکسی می توانندنسبت به ارائه خدمات اقدام کنندو نظارت هوشمندی نیز بر آنها می شود که به زودی این مهم در سطح شهر محقق می شود.

وی در مورد وضعیت بیمه رانندگان تاکسی با بیان اینکه تاکسی ها سهم ۱۸ درصدی در چرخه حمل ونقل عمومی تهران دارند بگونه ای که روزانه حدود۳ و نیم میلیون مسافر جابجا می کنند گفت: سال گذشته ۲۲ هزار راننده تاکسی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند و حتی در سازمان تمام رانندگان بالای ۷۰ سال سن نیز به ثبت نام شدند چراکه تصورمان بر این بود که ممکن است این افراد به روند ثبت نام و نحوه ثبت نام مطلع نشوند و خودمان راسا آنها را بیمه تکمیلی کردیم.

مالکی ادامه داد: ۱۰ هزار راننده تاکسی در شهر تهران فعال هستند که این رانندگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند و ما به صورت جدی در مورد بیمه تامین اجتماعی این رانندگان پیگیر هستیم و امیدواریم از ظرفیت های دولت بهره ببریم تا این مهم محقق شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چرا قیمت کرایه تاکسی‌ها از سایت تاکسیرانی حذف شد؟ تاکسیرانی: کرایه تاکسی تا پایان سال گران نمی‌شود

دیگر خبرها

  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرای توقیف خودروها
  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرای توقیف خودروها | این هزینه‌ زیاد را مردم تحمیل نکنید
  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرا توقیف خودروها | این هزینه‌ زیاد را مردم تحمیل نکنید
  • هشدار رادان به رؤسای پلیس: در توقیف خودرو بی حجاب ها زد و بندی برای یدک کشی و پارکینگ ایجاد نشود
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی
  • دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند