Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@22:19:31 GMT

طرز تهیه دسر سوفله شکلاتی

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۷۷۶۴

طرز تهیه دسر سوفله شکلاتی

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سوفله شکلاتی یکی از دسر‌های خوشمزه‌ای است که به راحتی می‌توانید برای کسانی که دوست‌شان دارید درست کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با دستورالعمل تهیه این دسر آشنا شوید.

مواد مورد نیاز:

۱ قاشق غذاخوری (۱۵ گرم) کره
۱۷۰ گرم شکلات تلخ
۲ قاشق غذاخوری قهوه دم شده
۲ قاشق غذاخوری عصاره وانیل
۵ عدد تخم مرغ بزرگ
۱ قاشق چای خوری نمک
۷ قاشق غذاخوری شکر به اضافه مقدار اضافی برای قالب رمکین

طرز تهیه:

شکلات را خرد کرده و داخل ظرف بزرگی بریزید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس ۱ قاشق غذاخوری کره و ۲ قاشق غذاخوری قهوه دم شده را به آن اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه خورش ته بیران

به علت این که قرار است مقداری شکر دوباره به سوفله اضافه کنید باید از شکلات تلخ ۷۰ درصد استفاده کنید.

داخل قابلمه کوچکی به اندازه ۲٫۵ سانتیمتر آب بریزید و اجازه دهید بجوشد. سپس ظرف شیشه‌ای را روی آن قرار دهید به طوری که ته ظرف شیشه‌ای به آب داخل قابلمه برخورد نکند. شکلات را هم بزنید تا آب شده و با مواد دیگر کاملا ترکیب شود.

می‌توانید شکلات را داخل مایکروفر با حرارت پایین هم آب کنید. به مدت ۲۰ الی ۳۰ ثانیه به شکلات‌ها حرارت بدهید و هم بزنید تا کاملا ذوب شود.

عصاره وانیل را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا ترکیب شود. سپس شکلات را از روی حرارت بردارید و زرده‌های تخم مرغ را اضافه کنید. بعد از این که مواد کاملا با هم ترکیب شدند دوباره ظرف را روی حرارت بسیار کم قرار دهید تا گرم بماند.

داخل ظرف جداگانه‌ای ۵ عدد سفیده تخم مرغ و نمک را با همزن دستی یا برقی هم بزنید تا مواد سفید و پف کند.

بعد از این که سفیده تخم مرغ کاملا پف کرد ۷ قاشق غذاخوری شکر را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا شکر کاملا حل شود.

با استفاده از یک قاشق چوبی یک سوم سفیده تخم مرغ پف کرده را داخل مواد شکلاتی بریزید و هم بزنید تا زمانی که رنگ مواد شکلاتی روشن شود.

با این کار کمی هوا وارد مواد می‌شود و بقیه سفیده‌های تخم مرغ را راحت‌تر می‌توان به آن اضافه کرد.

سپس باقیمانده سفیده‌های تخم مرغ را اضافه کرده و فولد کنید. اگر مواد را زیاد هم بزنید هنگام پخت پف نمی‌کند. پس فقط تا اندازه‌ای هم بزنید که سفیده‌ها از مواد شکلاتی جدا نماند.

فر را روی ۴۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. البته قرار نیست سوفله‌ها را در این درجه حرارت بپزیم.

داخل قالب‌ها را با کره چرب کنید. سپس ۱ یا ۲ قاشق چای خوری شکر را داخل قالب بریزید و بچرخانید تا کاملا داخل قالب از شکر پوشانده شود و باقیمانده شکر را بیرون بریزید.

مواد را داخل قالب‌ها بریزید. قالب‌ها را زیاد پر نکنید تا جا برای پف کردن هنگام پخت داشته باشد.

لبه‌های قالب را تمیز کنید، زیرا ممکن است باعث شود سوفله‌ها یکدست پخته نشوند.

دمای فر را روی ۴۰۰ درجه کم کنید و قالب‌ها را داخل فر قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۱۴ دقیقه قالب‌ها داخل فر بمانند.

به محض این که سوفله‌ها از فر بیرون بیاید پف آن‌ها می‌خوابد پس بهتر است بلافاصله آن را میل کنید.

می‌توانید روی سوفله‌ها را با پودر شکر و شکلات تزئین کنید.

منبع: بدونیم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تغذیه آشپزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۷۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه

فراروـ  کباب یکی از غذا‌های سنتی و محبوب کشور ماست که با انواع گوشت و یا مرغ تهیه می‌شود. کباب‌ها بسیار متنوع هستند که از میان آن‌ها می‌توان به کباب کوبیده، شیشلیک، برگ، سلطانی، چنجه، دنده کباب، جوجه کباب و... اشاره کرد. کباب تابه‌ای نوعی کباب کوبیده است که با گوشت تهیه می‌شود و به جای پختن با آتش و زغال و کباب شدن، داخل ماهی تابه و روی اجاق گاز پخته می‌شود. کباب تابه‌ای یک غذای بسیار پر طرفدار و خوشمزه است که طعم متفاوتی از کباب کوبیده دارد. کباب ترش تابه‌ای نوعی روش متفاوت درست کردن کباب تابه‌ای است که طی آن کباب با سسی از گردو و رب انار طبخ می‌شود و طعم بسیار فوق‌العاده‌ای دارد که به امتحان کردنش می‌ارزد. اگر دوست دارید این کباب ترش تابه‌ای خوشمزه را در منزل درست کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده: ۲۰۰ گرم
پیاز درشت: ۱ عدد
مغز گردوی پودر شده: ۱ قاشق غذاخوری
کره: ۲۰ گرم
زعفران دم کرده: به میزان لازم
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
مواد لازم برای تهیه سس کباب
پیاز: ۱ عدد
سیر: ۲ حبه
مغز گردوی پودر شده: ۳ قاشق غذاخوری
رب انار ترش یا ملس: ۳ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
آب جوش: یک و نیم لیوان

طرز تهیه

برای درست کردن این غذای خوشمزه ابتدا گوشت چرخ کرده را داخل یک کاسه بریزید و پیاز رنده شده را همراه با پودر گردو، نمک و فلفل به آن اضافه کنید و با دست مواد را خوب ورز بدهید. مایه گوشتی را داخل یک ماهی تابه نچسب پهن کنید و با کاردک یا نوک چاقو روی گوشت را خط بیندازید تا شبیه به کباب کوبیده شود. کره را تکه تکه کنید و روی کباب‌ها پخش کنید. ماهی تابه را روی حرارت اجاق گاز بگذارید و درب ماهی تابه را نبندید و اجازه بدهید یک طرف کباب‌ها بپزد. مقداری زعفران دم کرده روی کباب‌ها بریزید و کباب‌ها را برگردانید تا طرف دیگرش هم سرخ شود. در این فاصله یک پیاز را رنده کنید و داخل یک ماهی تابه جداگانه بریزید و کمی روغن به آن اضافه کنید. اجازه بدهید پیاز سرخ شود، سپس نمک، فلفل، زردچوبه و پودر گردو را به آن اضافه کنید.

در مرحله بعد رب انار و سیر رنده شده را به آن اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید و در آخر یک و نیم لیوان آب جوش داخل آن بریزید. درب ماهی تابه را ببندید و اجازه بدهید گردو با حرارت کم روغن بیندازد. وقتی سس غلیظ شد، کباب تابه‌ای سرخ شده را داخل سس بچینید و ۲۰ دقیقه دیگر زمان بدهید تا کباب با سس طعم‌دار شود. حالا کباب ترش تابه‌ای خوشمزه شما در این مرحله آماده سرو است که می‌توانید آن را با کته زعفرانی میل کنید، نوش جان.

نکات مهم
۱ ـ کباب تابه‌ای را می‌توانید با گوشت گوسفند یا گوساله تهیه کنید؛ اما به این نکته توجه داشته باشید که اگر کباب تابه‌ای را با گوشت گوسفند درست می‌کنید، گوشت گوسفند در فرآیند پخت آب می‌شود؛ بنابراین سایز آن کوچک می‌شود و باید کباب‌ها را کمی بزرگ‌تر درست کنید؛ اما گوشت گوساله آب نمی‌شود. برای تهیه کباب تابه‌ای بهتر است از ترکیب گوشت گوسفند و گوساله استفاده کنید.

۲ ـ نیازی نیست پیاز را کاملا فشار بدهید تا هرچه آب دارد، پس بدهد. فقط همان آبی را که بعد از رنده کردن پیاز ته کاسه جمع می‌شود، دور بریزید. اگر پیاز را فشرده کنید و همه آبش را بگیرید، کباب تابه‌ای شما بعد از پخت خشک می‌شود.

۳ ـ ادویه کباب تابه‌ای اصیل فقط نمک، فلفل و زردچوبه است؛ بنابراین سعی کنید از سایر ادویه‌ها مثل پاپریکا و... برای تهیه کباب تابه‌ای استفاده نکنید.

۴ ـ برای درست کردن کباب تابه‌ای نیازی به استفاده از روغن زیاد نیست و همین که کف ماهی تابه کمی چرب باشد، کافی است؛ زیرا گوشت در جریان پخت
آب و روغن می‌اندازد و با همان آب و روغن خودش پخته می‌شود.

۵ ـ رب انار نوعی رب گرفته شده از دانه‌های انار است که به دو صورت ترش و ملس در بازار موجود است. رب انار معمولا رنگ تیره‌ای دارد؛ ولی نباید بیش از حد سیاه باشد که نشانه سوختگی رب هنگام پخت است. رب انار مرغوب نباید بیش از حد سفت باشد؛ همچنین نباید بوی ترشیدگی بدهد. برای تهیه این غذا سعی کنید رب انار را از فروشگاه‌های معتبر و یا از کسانی که به صورت خانگی و تمیز رب انار را درست می‌کنند، تهیه کنید. اگر رب انار شما رقیق نبود، با سرکه آن را رقیق کنید.

۶ ـ همیشه سعی کنید از زعفران دم کرده غلیظ استفاده کنید؛ چون هرقدر زعفران را با آب بیش‌تری دم کنید، کم‌رنگ‌تر می‌شود و مجبور می‌شوید برای به دست آوردن رنگ دلخواه‌تان از زعفران بیشتری استفاده کنید؛ بنابراین نحوه دم کردن زعفران بسیار مهم است. برای دم کردن زعفران ابتدا زعفران را بدون اضافه کردن شکر یا قند کاملاً پودر کنید. بعد به ازای ۱ قاشق چای‌خوری زعفران ۲ قاشق سوپ‌خوری آب جوش و ۲ تکه یخ به آن اضافه کنید. افزودن یخ باعث می‌شود به زعفران شوک وارد شود و رنگ بیش‌تری پس بدهد. زعفران را در ظرف دردار در فریزر نگهداری کنید و موقع استفاده اجازه بدهید در دمای محیط یخ زدایی شود. پس از هر بار استفاده دوباره زعفران باقی مانده را داخل فریزر قرار دهید. حواستان باشد زعفرانی که استفاده می‌کنید، تقلبی نباشد. برای اینکه بفهمید زعفران تقلبی یا خالص است. زعفران را بین انگشتتان بگذارید و فشار بدهید. اگر روغن پس نداد؛ یعنی خالص است. زعفران‌های تقلبی معمولاً براق هستند.

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • نگاهی به «مست عشق» از تعطیلی تا اکران/ حواشی بی‌پایان یک اثر فاخر
  • نگاهی به «مست عشق» از تعطیلی تا اکران/حواشی بی‌پایان یک اثر فاخر
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید 
  • آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم)
  • این شکلات سطح کلسترول بد را افزایش می‌دهد | چه نوع شکلاتی انتخاب کنیم؟
  • ۷ دلیل استفاده از سرکه سیب | با این نوشیدنی موثر در کاهش وزن بیشتر آشنا شوید