Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی استان از کشف 100 فقره کلاهبرداری با وعده اعطاء تسهیلات کم بهره در استان خبر داد و گفت : تا کنون در این رابطه مبلغی بالغ بر 20 میلیارد ریال کلاهبرداری کشف شده است.

سردار "احمد علی گودرزی"  افزود: تعدادی شاکی با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا مدعی شدند شخصی که خود را در فضای مجازی کارمند دادگستری معرفی می کرد، تحت عنوان اعطاء تسهیلات کم بهره مبالغ زیادی از آنها دریافت و سپس پاسخگوی آنها نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

---

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع، بررسی های فنی بر روی صفحات مورد ادعای شاکیان در فضای مجازی انجام گرفت که مشخص شد متهم با مراجعه به سایت های مختلف تبلیغات محور مربوط به شهرهای مختلف کشور، قربانیان خود را که اقدام به درج آگهی با موضوع درخواست وام کرده بودند را انتخاب و با برقراری تماس تلفنی از آنها کلاهبرداری می کرده است.

فرمانده انتظامی استان فارس افزود: با اقدامات فنی و اطلاعاتی مأموران پلیس فتا، متهم طی یک عملیات غافلگیرانه در شیراز شناسایی و دستگیر و در تحقیقات تکمیلی پلیس تا کنون به 100 فقره کلاهبرداری با این شیوه و شگرد در سطح کشور اعتراف کرده است.

این مقام ارشد انتظامی استان فارس، با بیان اینکه متهم تا کنون مبلغی بالغ بر 20 میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کرده است، گفت: وی با این شیوه 2 آپارتمان در شهر تهران خریداری و به نام همسر و فرزند خود ثبت کرده بود که اسناد ملکی مربوطه توقیف شد.

سردار گودرزی با اشاره به اینکه تحقیقات و پیگیری های تکمیلی پلیس در خصوص شناسایی سایر مال باختگان که اغلب تاکنون منتظر دریافت وام بوده و اقدام به شکایت علیه مجرم نکرده اند، ادامه دارد، افزود: مردم باید نسبت به اقدامات اینگونه افراد کلاهبردار هوشیار بوده و به خصوص در فضای مجازی به افراد با عناوین مختلف اعتماد نکنند.

وی در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.#پلیس

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۷۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات کم بهره، راهکار توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی

عطااللّه هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با پرداخت تسهیلات کم بهره و ارائه تکنولوژی های روز دنیا محقق می شود.

او با بیان اینکه مرزها برای ورود علم و فناوری در راستای توسعه مکانیزاسیون نباید بسته شود، افزود: زمانیکه انحصار در هر بازای ایجاد شود، چالش هایی بدنبال دارد.

هاشمی ادامه داد: کارخانه تراکتورسازی از لحاظ امکانات و اعتبارات باید تقویت شود تا متقاضیان به تسهیلات کم بهره دست پیدا کنند، درغیراین صورت خروج از کشاورزی سنتی محقق نمی شود.

عضو شورای هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی با بیان اینکه درآمد کشاورزان با نرخ سود تسهیلات ۲۳ درصد سنخیتی ندارد، افزود: دولت باید الزامات لازم در راستای پرداخت تسهیلات کم بهره را فراهم کند تا وعده وعیدها محقق شود.

او گفت: بنابر بررسی های صورت گرفته سالانه حداقل ۱۵ تا ۲۰ همت تسهیلات با نرخ بهره کمتر از ۱۰ درصد باید پرداخت شود تا تحولی در بخش مکانیزاسیون محقق شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات کم بهره، راهکار توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی
  • کلاهبرداری ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان کنکور/ متهمان دستگیر شدند
  • کشف و ضبط انبار لاستیک قاچاق در بروجرد
  • پرداخت ۹۶ فقره تسهیلات برای درمان زوج‌های نابارور
  • کلاهبرداری از داوطلبان کنکور با دریافت رمزارز و سکه طلا
  • بازداشت کلاهبردار ۶ میلیارد ریالی در بروجرد
  • کاریابی اینترنتی، ترفند کلاهبرداران سایبری
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • ۷۱ فقره کلاهبرداری با ترفند مشارکت در فعالیت اقتصادی
  • اعطای ۲۴ هزار و ۹۴۱ فقره تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ ۴ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲