Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@00:39:43 GMT

تاثیر کتاب‌های صوتی رادیو بر افزایش سرانه مطالعه

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۷۸۸۲

تاثیر کتاب‌های صوتی رادیو بر افزایش سرانه مطالعه

میرطاهر مظلومی می گوید: رادیو می‌تواند با تولید کتاب‌های صوتی زیرساخت‌های فرهنگی را جابه جا کند و تا حد بسیار زیادی سرانه مطالعه کتاب را بالا ببرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی رادیو، در مراسم رونمایی از انتشار یکصدمین کتاب گویای سوره مهر، از رادیو نمایش قدردانی شد.

این مراسم با حضور مدیران سوره مهر، مدیران و هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش در حوزه هنری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این خبر، عبدالحمید قره داغی مدیر عامل انتشارات سوره مهر در این مراسم از محمدرضا قربانی مدیر کل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش برای کیفیت آثار خوب کتاب‌های صوتی قدردانی کرد.

در ادامه این مراسم، صادق زنگنه مدیر گروه فرهنگ و جامعه رادیو نمایش درخصوص تولید کتاب‌های صوتی گفت: همکاری رادیو نمایش با حوزه هنری درخصوص تولید کتاب‌های صوتی از یک سال و نیم گذشته آغاز شده و حقیقتا فکر نمی‌کردم با پخش این آثار از رادیو، تا این حد بازخورد مثبت از شنوندگان دریافت کنیم؛ از نمونه‌های داخلی و خارجی مدل‌های مختلفی را امتحان کردیم تا به استاندارد مورد نظر برسیم و به دلیل علاقه مندی شنوندگان و درخواست مکرر آن‌ها برای تولید کتاب های صوتی بیشتر، تشویق شدیم تا با همکاری انتشارات سوره مهر ۷۳ عنوان کتاب را با کمک هنرمندان پرتلاش رادیو نمایش تولید کنیم.

در بخش دیگری از این مراسم میرطاهر مظلومی، گوینده و بازیگر رادیو، تئاتر، سینما و تلویزیون با قرائت شعری در وصف بانوی مکرمه  اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و تسلیت ایام فاطمیه از مدیر عامل سوره مهر برای برگزاری مراسم تشکر کرد و افزود: هوشمندی محمدرضا قربانی مدیر کل رادیو نمایش باعث شد تا تحقیقات میدانی وسیعی در عرصه تولید کتاب‌های صوتی در رادیو نمایش انجام شود. به خصوص توجه ایشان به کتاب‌هایی که مقام معظم رهبری به آن توجه ویژه‌ای داشته‌اند مثل دختر شینا و فرنگیس که علاوه بر کتاب صوتی به نمایش رادیویی نیز تبدیل شده‌اند.

وی در پایان افزود: رادیو با تولید کتاب‌های صوتی می تواند زیر ساخت های فرهنگی را جابه جا کند و تا حد بسیار زیادی سرانه مطالعه کتاب را بالا ببرد و در این میان رادیو نمایش با وجود هنرمندان و گویندگان کاربلد و حرفه ای در این زمینه بسیار موفق عمل کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کتاب های صوتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۷۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی

محمدرضا برزگر در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد میزان زباله‌های شهر به تفکیک نوع آن‌ها، بیان کرد: به‌طور میانگین ۶۷ الی ۷۰ درصد پسماندهای تولیدی، پسماند تر (مواد آلی) و حدود ۳۰ درصد پسماند خشک است.

وی با اشاره به اینکه پسماندها به دو بخش قابل بازیافت و غیرقابل بازیافت تقسیم می‌شوند، ادامه داد: تفکیک از مبدأ و جمع‌آوری پسماند خشک به سه روش در حال انجام است.

برزگر تصریح کرد: یکی از روش‌های جمع‌آوری پسماندهای خشک، روش سنتی بوده که هفته‌ای یک مرتبه با مراجعه به درب منازل شهروندان انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد ادامه داد: جمع‌آوری پسماند خشک به‌صورت هوشمند از طریق منظومه خدمات یکپارچه یزد من و برنامه بازپس یکی دیگر از روش‌ها است و همچنین جمع‌آوری در ایستگاه‌های ثابت سطح شهر و ایستگاه گلماند یکی دیگر از روش‌های جمع‌آوری پسماندهای خشک است.

کد خبر 6086741

دیگر خبرها

  • ببینید | تاثیر رادیو در افزایش مخاطبان صداوسیما
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین ۲۰۲۴ را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • انتشار پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران
  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند
  • افزایش تولید رادیو داروها در سازمان انرژی اتمی ایران
  • انتشارات سوره مهر با تمرکز بر ۲ کتاب در نمایشگاه کتاب حاضر خواهد شد