Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، یک تحلیلگر ایرلندی در مصاحبه‌ای اختصاصی اعلام کرد: حضور کشورهای اروپایی در نشست ضدایرانی که قرار است در «ورشو»، پایتخت لهستان برگزار شود، می‌تواند «منافع سیاسی و اقتصادی» اتحادیه اروپا را نابود کند.

«فینان کانینگهام»، نویسنده و تحلیلگر مسائل بین‌الملل در ایرلند، از نشست لهستان به عنوان «نشست جنگی» یاد کرده و شرکت در آن را با شلیک به قایق خودی و غرق کردن آن تشبیه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: «این نشست جنگی- این نشست مصداق همین است- کاملاً منافع سیاسی و اقتصادی اروپا با ایران را نابود خواهد کرد. مثل شلیک به قایق خودی و فرستادن آن ته آب است. به عنوان یک نمونه، آلمان چیزی حدود سالانه 4 میلیارد دلار تجارت سالانه به ایران دارد. 

کانینگهام درباره  اهداف برگزاری نشست ضد ایرانی لهستان گفت: «به نظر می‌رسد دولت ترامپ قصد دارد سیاست‌ها و تلاش‌های خصمانه خود را صرف تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران بکند. 

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته اعلام کردئ که  دولت این کشور قصد برگزاری نشستی در لهستان دارد؛دولت‌های دو کشور در بیانیه‌های جداگانه اعلام کرده‌اند محور این نشست را «تروریسم، مبارزه با افراط‌گرایی، مبارزه با اشاعه تسلیحاتی و تهدیدهای ناشی از گروه‌های نیابتی» تشکیل خواهد داد.

پامپئو در اظهاراتی آمیخته به ادعاهای بی‌اساس گفته که این نشست قرار است، ده‌ها کشور را برای بحث درباره «ثبات خاورمیانه» گرد هم جمع کند و به دنبال «اطمینان از این خواهد بود که ایران، عامل بی‌ثباتی نخواهد بود.»

روز پنجشنبه یک مقام اتحادیه اروپا به وال‌استریت‌ژورنال گفت که «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه قصد شرکت در نشست ورشو علیه ایران را ندارد.  این مقام ارشد اروپایی گفت که اتحادیه اروپا دقیقاً نمی‌داند این نشست قرار است چه چشم‌اندازی از صلح و ثبات را دنبال کند. وی همچنین گفت: «درباره شرکت بسیاری از سایر اعضای اتحادیه اروپا در سطح وزارتی، عدم قطعیت‌های زیادی وجود دارد.»

انتهای پیام/ 
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۸۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است. اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست. اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

کد خبر 747118

دیگر خبرها

  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایت‌کار اسرائیل پیروی کند
  • اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند
  • تصمیم ضدایرانی اتحادیه اروپا برای خشنودی صهیونیست‌ها
  • مجارستان : رقابت ناتو در اوکراین جرقه جنگ جهانی سوم را خواهد زد
  • اروپا ایران را در پی حمله به اسرائیل تحریم می کند؟ | اقدام اتحادیه اروپا علیه تولید و صادرات پهپادها و موشکی‌های ایرانی
  • بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست
  • برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست | به اسراییل پافشاری می‌کنیم به رفح حمله نکند