Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از تصمیم دولت برای واردات دام زنده از کشور رومانی خبر داد و گفت: واردات دام زنده با توجه به قاچاق دامی که از داخل به خارج وجود دارد می‌تواند بازار را به تعادل برساند.

سیدهاشم هاشمی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص روند توزیع گوشت‌های تنظیم بازار توضیح داد: ما در تمام کارهای اجرایی توزیع گوشت سعی کرده‌ایم فرآیندی را تعریف کنیم که امور بدون مشکل پیش برود و در این راستا بین جهاد کشاورزی، اصناف، تعزیرات و صنعت، معدن و تجارت هماهنگی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی‌نژاد در پاسخ به اینکه چطور ممکن است گوشت‌هایی که باید به دست مردم برسد سر از رستوران‌ها در آورد، افزود: توزیع گوشت‌های تنظیم بازار در یک زمان مشخص و در میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام می‌شود و بر همین اساس ممکن است برخی رستوران‌ها عوامل خود را به محل‌های توزیع بفرستند.

وی در این خصوص اضافه کرد: این موضوع بارها مشاهده شده که چند نفر به صورت گروهی از طرف رستوران‌ها در صف توزیع گوشت حضور پیدا کرده و گوشت‌های تنظیم بازار را دریافت کرده‌اند. هر بار با این کار برخوردهایی هم انجام شده اما چون توزیع گوشت به صورت روزانه انجام می‌شود رستوران‌ها عوامل خود را به محل توزیع گوشت می‌فرستند.

وی ادامه داد: این که گوشت تنظیم بازار به صورت مستقیم از طرف ما به رستوران‌ها داده شود چنین چیزی نیست و به خاطر حضور عوامل رستوران‌ها در صف مردم عادی است، ناظران تعزیرات، اصناف و بازرسی هم هر جایی متوجه این موضوع شده‌اند با آن برخورد کرده‌اند.

هاشمی‌نژاد در ادامه در پاسخ به اینکه آیا ساز و کار توزیع گوشت با کارت ملی می‌تواند باعث جلوگیری از این معضل شود یا خیر گفت: برای این کار به یک سامانه نیاز است تا دستگاه‌های مختلف را به هم متصل کند اما این سامانه وجود ندارد. ما سعی کرده‌ایم تا آنجایی که امکان دارد امور را انجام دهیم، نظارت هم اگرچه از دست ما خارج است اما تلاش داشته‌ایم به دستگاه‌های ناظر کمک کنیم و تخلفات را گزارش کنیم.

این مسئول تصریح کرد: در هر حال باید نظارت‌ها در توزیع گوشت باید بیشتر شود تا انحراف در آن به وجود نیاید ولی به طور کلی توزیع گوشت در بازار هم در ثبات قیمت‌ها و هم کمتر کردن نگاه منفی و آرامش بخشیدن به جامعه و بازار نقش موثری داشته است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز خاطرنشان کرد: متأسفانه روندی در قاچاق دام زنده از کشور به وجود آمده که هم سودآوری و هم سیاست‌هایی برای ضربه زدن به اقتصاد کشور در آن دخیل است، تولید دام زنده موضوعی کوتاه مدت نیست و برای آن حداقل یکسال زمان نیاز است بنابراین باید از قاچاق آن جلوگیری کرد.

هاشمی‌نژاد اعلام کرد: در حال حاضر دولت سیاست واردات دام زنده را اتخاذ کرده است، این دام‌ها قرار است از کشور رومانی به صورت زنده وارد کشور و کشتار شود تا هم زمینه اشتغال ایجاد کند و هم بازار را به تعادل برساند.

به گزارش ایسنا، پیش از این عزیز اکبریان، رئیس کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا هم با انتقاد از نحوه توزیع گوشت‌های منجمد گفته بود: « گرانی در کشور خیلی جدی است، یکی از موضوعات بحث گوشت است، توزیع این کالا مکانیسم درستی ندارد، ما پیشنهاد دادیم با کوپن یا کارت توزیع شود اما دولت قبول نکرد، متأسفانه از مجموع گوشت منجمدی که باید در اختیار مردم قرار گیرد بخشی سر از رستوران‌ها در می‌آورد، همین روزهاست که اعلام کنند سلطان گوشت هم دستگیر شده است. »
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گوشت منجمد منطقه البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۸۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشت قرمز امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بازار گوشت و دام تهران امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳، در حالی شاهد معاملات است که نسبت به روز گذشته قیمت مرغ زنده روند نزولی را تجربه کرد، اما قیمت مرغ و دام کشتار بالا رفت.

 قیمت مرغ کشتار امروز

براساس اعلام پایگاه خبری صنعت مرغداری و دامپروری، امروز هر کیلو مرغ کشتار در بازار افزایش را نسبت به روز پیش در پیش گرفت و ۸۰,۱۵۷ تومان خرید و فروش شد که رشد هشت تومانی داشته است. 

 قیمت مرغ زنده در بازار

بازار گوشت مرغ همچنین شاهد افت قیمت مرغ زنده نسبت به روز پیش است، هر کیلو مرغ زنده در بازار ۵۶,۹۶۴ تومان معامله شد که نسبت به روز پیش افت ۱۰۷ تومانی داشته است.

قیمت گوشت شترمرغ کشتار

امروز همچنین در بازار هر کیلو گوشت شترمرغ کشتار ۳۴۱ هزار تومان خرید و فروش شد که در مقایسه با روز گذشته تغییری را تجربه نکرده است.

قیمت گوشت بوقلمون کشتار

در بازار گوشت طیور امروز هر کیلو بوقلمون کشتار در حالی معامله شده که نسبت به روز پیش ثبات قیمت را تجربه کرد و کیلویی ۱۰۱ هزار تومان معامله شد.

قیمت دام زنده و کشتار در بازار

هر کیلو دام در کشتارگاه امروز با رشد قیمت ۲۵ هزار تومانی نسبت به روز گذشته؛ ۵۷۵ هزار تومان خرید و فروش شد. همچنین امروز قیمت دام زنده در بازار ثبات را در پیش گرفت و کیلویی ۲۸۰ هزار تومان معامله شد. 

قیمت گوشت قرمز منجمد امروز

هر کیلو گوشت منجمد گوساله هم طبق روال روز‌های اخیر در بازار امروز بدون تغییر نسبت به نرخ روز گذشته، ۳۲۰ هزار تومان قیمت گذاری و فروخته شده است.

منبع: اقتصاد نیوز

tags # گوشت مرغ ، گوشت قرمز سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • قیمت گوشت قرمز امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • توزیع گسترده گوشت منجمد و گرم وارداتی گوسفندی در بازار یزد
  • توزیع ۵۳ تن اقلام تنظیم بازاری در عباس آباد
  • تامین اقلام اساسی هیات‌های مذهبی برای شب قدر
  • توزیع ۲ هزار و ۶۰۰ تن کالای اساسی در کرمانشاه
  • تأمین مایحتاج هیئات‌ مذهبی استان تهران در شب‌های قدر
  • اقلام اساسی هیئت‌های مذهبی برای شب قدر تامین شد
  • امسال نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم
  • ۵۰۰ تن گوشت قرمز در بوشهر توزیع می‌شود
  • ۵۰۰ تن گوشت قرمز وارد استان بوشهر شده و در حال توزیع است