Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد وحید تاویلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال جاری با توجه به تغییر الگوی بیماری آنفلوانزای فوق پرندگان از حالت اپیدمی به آندمی، برنامه واکسیناسیون علیه این بیماری در تعدادی از استانها به صورت پایلوت انجام شد.
وی تصریح کرد: از مجموع 13 میلیون و 700 هزار دز واکسن آنفلوآنزای پرندگان وارد شده به کشور، قریب به پنج میلیون دز در استان تهران و حدود 600 هزار دز در شهرستان ری تزریق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تاویلی افزود: اداره دامپزشکی تمام توان خود را برای داشتن سالی عاری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به کار گرفته است.
به گزارش ایرنا، علاوه بر سد فشافویه ، تالاب عشق آباد در جنوب استان تهران در محدوده شهرستان ری واقع است. این تالاب یکی از مراکز بسیار عالی برای پرنده نگری در حاشیه تهران است و تا کنون 140 گونه پرنده از این تالاب رکورد شده است که مهاجرت این پرندگان امکان انتقال این ویروس واگیر را در فصل مهاجرت پرندگان افزایش می‌دهد.
سال گذشته نیز نمونه‌هایی از این بیماری در 6 واحد از مرغداری‌های شهرستان ری مشاهده شد که بلافاصله اقدامات لازم برای قرنطینه، پاکسازی و معدوم سازی طیور آلوده انجام و پس از نمونه گیری و تایید، یک میلیون قطعه از مرغ‌های آلوده معدوم شد.
آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یک بیماری ویروسی است و در ابتدا از طیور وحشی به طیور بومی سپس از طیور روستایی به مرغداری‌های صنعتی و واحدهای گوشتی و تخمگذار منتقل می‌شود.
این بیماری از طریق هوا یا به صورت مکانیکی قابل انتقال است و اگر وارد منطقه‌ای شود، کنترل و مبارزه با آن سخت است.
این ویروس می‌تواند انسان را آلوده کرده و موجب بیماری شدید با میزان مرگ بالا شود و حتی این توانایی را دارد که خود را با انسان تطبیق داده و به عنوان یک عامل بالقوه بیماری‌زا برای انسان مطرح شود یا با سایر ویروس های آنفلوانزای انسانی ترکیب شده و موجب پدیدار شدن یک عامل بیماریزای جدید ‌شود.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.
1970/6003
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها استان تهران پرندگان جنوب استان تهران مرگ واکسیناسیون جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۸۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز دوم بازار پرندگان خلیج فار‌س

پرنده فروشان مرکز خرید و فروش پرندگان شرق طی فرایندی عادلانه، با حضور نایب رییس اتحادیه پرنده‌فروشان و همچنین دستگاه‌های نظارتی شرکت ساماندهی، برای استقرار در فاز جدید مرکز خرید و فروش پرندگان خلیج فارس جانمایی شدند.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط‌عمومی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، فردین رحمان‌نژاد، معاون توسعه، سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری شرکت ساماندهی با اشاره به بهره‌برداری از فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس در غرب پایتخت اظهار کرد: این مرکز با هدف انتقال پرنده فروشان بازار شرق احداث شده است.

وی افزود: مرکز خرید و فروش پرندگان شرق، به دلیل موقعیت جغرافیایی این مرکز و همچنین عدم هماهنگی این صنف با صنوف دیگر مستقر در مجتمع صنفی خدماتی خاوران رونق چندانی نداشت و از طرفی ادامه فعالیت این مرکز، مانع استفاده بهینه شرکت از امکانات و ظرفیت‌های مجتمع محسوب می‌شد.

معاون توسعه، سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر درباره تخصیص غرفه‌های فاز دوم بازار پرندگان غرب به فروشندگان بازار پرندگان شرق بیان کرد: این امر در نشستی در مجتمع صنفی خدماتی خاوران، با حضور ۹۰ نفر از کسبه واجد شرایط، سرمایه گذار، دستگاه‌های نظارتی شرکت ساماندهی، نائب رییس و بازرس اتحادیه مربوطه و از طریق قرعه‌کشی انجام شد.

وی با اشاره به این که تمام نکات مربوط به انتقال صنف و موعد‌های زمانی آن برای متقاضیان تشریح شد، گفت: نقشه فاز دوم و نحوه قرار گرفتن واحد‌های مختلف را ترسیم و در سه گروه پرندگان زینتی، لوازم و ملزومات پرنده و دان و متعلقات تقسیم کردیم و قرعه کشی را برای جانمایی هر غرفه انجام شد.

معاون توسعه، سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر در ادامه تصریح کرد: از هفته اینده، غرف بازار پرندگان غرب بر اساس نتیجه همین قرعه کشی به متقاضیان تخصیص داده می‌شود و این افراد با صدور نامه‌ای به بهره بردار معرفی خواهند شد.

رحمان نژاد در پایان تاکید کرد: واحد‌های پرنده‌فروشی در بازار پرندگان شرق تا اواسط اردیبهشت به طور کامل به بازار پرندگان خلیج فارس منتقل می‌شود و بالافاصله صنف دیگری در مجتمع صنفی خاوران جایگزین پرنده‌فروشان می‌شود که هماهنگی بیشتری با صنوف مستقر در مجتمع باشد.

دیگر خبرها

  • جانمایی پرنده‌فروشان دربازار پرندگان خلیج فار‌س
  • جانمایی پرنده‌فروشان در فاز دوم بازار پرندگان خلیج فار‌س
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • برج آزادی تهران به مناسبت روز هموفیلی «قرمز» شد
  • خونگیری از ۷ هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه
  • مبارزه با بیماری‌های گندم در مزارع بهشهر
  • برج آزادی تهران «قرمز» شد
  • دوره تغذیه و مدیریت بیماری‌های قارچی نخیلات در تنگستان برگزار شد
  • استاد برجسته و پیشکسوت دانشگاه تهران درگذشت
  • کشف ۱۵ سهره وحشی، تور و قفس صید پرندگان در خرامه