Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-29@00:14:10 GMT

موگرینی: در نشست ورشو حضور نخواهم داشت

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۸۳۳۳

موگرینی: در نشست ورشو حضور نخواهم داشت

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه تایید کرد که در نشست موسوم به «آینده خاورمیانه» که قرار است در لهستان برگزار شود، شرکت نمی‌کند.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا دو هفته پیش اعلام کرد قرار است روزهای ۲۳ و ۲۴ بهمن شهر «ورشو» لهستان میزبان نشستی باشد که تمرکز اصلی آن مقابله با فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هرچند آمریکا اعلام کرده وزرای خارجه ده‌ها کشور در این نشست حضور می‌کنند، اما در روزهای گذشته گزارش‌هایی از انصراف کشورها از حضور در این نشست یا حضور آن‌ها در سطح پایین‌تر از وزیر خارجه منتشر شده است.

موگرینی که در عمل وزیر خارجه اتحادیه اروپا به شمار می‌آید، امروز پیش از آغاز نشست وزرای خارجه این اتحادیه در بروکسل، در مورد اینکه آیا در این نشست شرکت می‌کند یا نه، گفت: «فکر می‌کنم که آن روزها در نشست اتحادیه آفریقا که قرار است در آدیس‌آبابا برگزار شود و از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی شده، حضور داشته باشم.»
وی افزود: «همچنین باید سفرهایی در شاخ آفریقا داشته باشم، بنابراین فکر نمی‌کنم که آن روزها در بروکسل یا اروپا حضور داشته باشم.»

پیش از این هم نشریه «فایننشال تایمز» گزارش داده بود که فرانسه هم احتمالا در سطحی پایین‌تر از وزیر خارجه در نشست ورشو شرکت می‌کند. آلمان و انگلیس هم برای حضور در این نشست، تصمیم نگرفته‌اند.

گفته می‌شود که قرار است وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز سیاست خود در قبال ایران و همچنین جزئیات ساز و کار موسوم به کانال ویژه پرداخت مالی برای تسهیل تجارت با ایران را نهایی کنند. برخی منابع گزارش داده‌اند که بروکسل قصد دارد همزمان با ثبت این کانال، تحریم‌های تازه‌ای را به بهانه برنامه موشکی و منطقه‌ای علیه ایران اعمال کند.
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۸۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال امیر عبدالهیان از اسماعیل هنیه + فیلم | آغاز مذاکرات وزیر امور خارجه با رئیس دفتر سیاسی حماس

دریافت 625 KB

به گزارش همشهری آنلاین سماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) که به تهران سفر کرده، بعدازظهر امروز سه‌شنبه هفتم فروردین ۱۴۰۳ با حضور در محل وزارت امور خارجه مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه قرار گرفت و پس از آن دو طرف به گفت‌وگو نشستند.

بعد از استقبال رسمی «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، دور اول مذاکرات آن‌ها برگزار شد.

در این مذاکرات، «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه، «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و «خالد قدومی» نماینده حماس در تهران نیز حضور دارند.

قرار است بعد از انجام این دیدار، هنیه و امیرعبداللهیان در یک کنفرانس خبری مشترک حضور پیدا کنند و به تشریح نتایج رایزنی‌های خود بپردازند.

کد خبر 840861 برچسب‌ها حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکمنستان
  • نشست هیئت‌های ایران و ترکمنستان به ریاست وزرای خارجه
  • وزیر امور خارجه در راه ترکمنستان
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • ارتقا ۶ پله‌ای ایران در حوزه توسعه ارتباطات
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • استقبال امیر عبدالهیان از اسماعیل هنیه + فیلم | آغاز مذاکرات وزیر امور خارجه با رئیس دفتر سیاسی حماس
  • نشست خبری وزیر امور خارجه و اسماییل هنیه برگزار شد
  • مادرید: اتحادیه اروپا یا ناتو برای یک جنگ فرضی آماده نمی‌شوند
  • وزیر خارجه عراق: سرنوشت ملت فلسطین به دست خود آن‌ها تعیین می‌شود