Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@14:53:31 GMT

کاهش فرصت‌های شغلی در کشورهای عربی خلیج‌فارس

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۸۳۶۳

رشد اشتغال‌زایی در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس کاهش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از گلف نیوز، موسسه مودی اعلام کرد: به دلیل توافق کشورهای عضو اوپک برای کاهش تولید نفت، رشد اقتصادی شش کشور عرب حاشیه خلیج فارس در سال جاری احتمالا به ۲.۳ درصد خواهد رسید که در مقایسه با سال قبل تغییر چندانی نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسسه مودی مهم‌ترین عامل رشد اقتصادی در این کشورها در حوزه غیر نفتی را توانمندی بخش خصوصی در اشتغال‌زایی دانسته است که امسال با کاهش نسبی مواجه خواهد شد.

تدوس بست، تحلیلگر موسسه مودی در یادداشتی نوشت: در فضای کنونی انتظار داریم نرخ بیکاری تغییر چندانی نکند و حتی افزایش یابد. در بلندمدت روند رشد جمعیتی این کشورها به ما می‌گوید باید منتظر افزایش نرخ بیکاری باشیم مگر آنکه بخش خصوصی به نحو موثری تقویت شود. در عربستان و امارات، اشتغالزایی بخش خصوصی غیرنفتی در مقایسه با سال قبل کاهش داشته است.

مودی به مقامات عربستان، عمان و کویت هشدار داده که افزایش نرخ بیکاری می‌تواند به کاهش بهره وری و کاهش سرمایه‌گذاری خارجی در اقتصاد این کشورها منجر شود.

کاهش رشد اقتصاد جهانی یکی دیگر از مشکلات کشورهای عربی است، چراکه تقاضا برای خرید نفت که یکی از عمده‌ترین منابع درآمدی آن‌هاست را کاهش داده است. از سوی دیگر، از بین شش کشور عرب حاشیه خلیج فارس، پنج کشور بحرین، امارات، کویت، عربستان و قطر چشم‌انداز مثبت اقتصادی دارند و عمان تنها کشوری از کشورهای حاضر در گزارش است که چشم‌انداز اقتصادی آن منفی ارزیابی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اشتغالزايي فرصت شغلی کشورهای عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۸۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحدهای تولیدی راکد ۱۹۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد

مدنی در آیین جشن احیای واحدهای تولیدی راکد استان سمنان گفت: در استان سمنان نیز با احیای ۲۰۱ واحد تولیدی، علاوه بر حفظ ۱۰۱ هزار میلیارد ریال سرمایه مردم، چهار هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور اظهار کرد: امسال که مزین به شعار جهش تولید با مشارکت مردم است، دولت حمایت از تولید را با قدرت بیشتر ادامه خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • احیای واحدهای تولیدی راکد ۱۹۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد
  • ایجاد چهار هزار و ۲۳۵ فرصت شغلی ویژه نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • ایجاد ۴۲۳۵ فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه های کشورهای حوزه خلیج فارس
  • محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه‌های کشورهای حوزه خلیج فارس
  • محدودیت پروازی به فرودگاههای دبی و شارجه
  • فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی
  • شورای همکاری خلیج فارس بر اهمیت کاهش «فوری» تنش‌های منطقه‌ای تاکید کرد