Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@06:51:08 GMT

مهمترین علل تصادف در فصل زمستان چیست؟

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۸۴۵۱

ساعت24-رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا مهمترین علل تصادف در فصل زمستان را تشریح کرد.

 رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم عامل ۶۴ درصد تصادفات درونشهری زمستان پارسال بوده است.

سرهنگ نادر رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت راهور افزود: پس از این دو عامل تخطی از سرعت مطمئنه با ۹ درصد، تغییر مسیر ناگهانی با ۶ درصد و انحراف به چپ با ۵ درصد در رتبه‌های بعدی مهمترین علل تصادفات زمستان ۹۶ بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و حرکت در خلاف جهت با ۳ درصد و عدم رعایت فاصله طولی با ۲ درصد دیگر عوامل مهم رخداد تصادفات درونشهری زمستان پارسال بوده است.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۸۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ۲۸۵ موتور سوار فوت شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور، ضمن تاکید بر استفاده راکبین موتورسیکلت از کلاه ایمنی گفت: در سال ۱۴۰۱ در شهر تهران ۲۰۸ نفر فوتی موتورسیکلت بر اثر تصادفات داشته‌ایم که این آمار در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۲۸۵ نفر رسیده است.

وی افزود: ۷۷ تعداد نفر یعنی معادل ۳۷ درصد نیز افزایش فوتی موتورسیکلت سواران را در شهر تهران داشته‌ایم. متأسفانه ۷۰ درصد از این موتورسواران که بر اثر تصادف فوت کرده‌اند کلاه ایمنی بر سر نداشته‌اند.

موسوی پور گفت: استفاده از کلاه ایمنی در شهر تهران توسط نهایت به ۴۰ درصد می‌رسد. این در حالی است که وقتی موتورسواری قصد سوار شدن بر موتورسیکلت را دارد کلاه ایمنی می‌بایست جز لباس او باشد و حتماً قبل از روشن کردن موتورسیکلت کلاه ایمنی را بر سر بگذارد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ضمن اشاره به ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی افزود: همان مقرراتی که در بحث حمل و نقل برای خودروها وجود دارد برای موتورسیکلت سواران نیز جاری است یعنی موتورسیکلت‌ها نمی‌توانند داخل پیاده روها تردد کرده و نمی‌توانند در آن محل‌ها توقف کنند.

وی گفت: حرکات مخاطره آمیز، حرکت بسیار خطرناک تک چرخ، حرکات مخاطره آمیز و حرکت خلاف جهت نیز برای موتورسواران ممنوع است و باعث بروز حوادث تلخ و جبران ناپذیری برای آنان می‌گردد.

موسوی پور بیان داشت: اگر موتورسیکلت سواری مرتکب این نوع از تخلفات گردد برابر ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی ضمن اعمال قانون، موتورسیکلت نیز به مدت یک هفته در پارکینگ متوقف می‌شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: درصد استفاده از کلاه ایمنی بسیار کم است و اگر استفاده از کلاه ایمنی را در کنار جان راکبین قرار بدهیم این دو اصلاً قابل مقایسه نیستند.

کد خبر 6084782 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • برخورد مرگبار جرثقیل نیسان با عابر پیاده
  • برخورد شدید جرثقیل نیسان با عابر پیاده حادثه ساز شد
  • سال گذشته ۲۸۵ موتور سوار در تهران فوت شدند
  • بارش‌ها در آذربایجان غربی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • سال گذشته ۲۸۵ موتور سوار فوت شدند
  • هدفگذاری برای کاهش سالانه ۱۰ درصدی فوتی‌های تصادفات
  • ۳ کشته و زخمی در تصادف زنجیره‌ای جاده فیروزآباد به جم
  • خطرناک ترین بزرگراه‌های تهران برای عابران پیاده
  • بودجه کنترل ترافیک مازندران با حجم ترددها تناسب ندارد
  • بیشترین مقصران تصادفات چه کسانی هستند؟ | سهم ۴۴ درصدی این دسته در تصادفات | ببینید