Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-24@15:04:04 GMT

دوری از نفاق مهم ترین ویژگی مدیران شایسته است

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۸۶۰۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهین‌دژ، حجت الاسلام حسین فصیح نیا در نشست گفتمانی اخلاق مدیران ادارات شاهین دژ که با حضور همه مسئولین ادارات و نهاد های این شهرستان در محل نمازخانه دادگستری شاهین دژ برگزار شد، اظهار کرد: وجه تمایز بین انسان و حیوان همان قوه فکر و اخلاق است و از دیدگاه اسلام و قرآن انسانی که دارای خلق و خوی انسانی نباشد از حیوان هم کمتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق (ع) که عقل کامل را با اخلاق مقایسه فرموده اند و کامل ترین مردم از حیث عقل را فردی خطاب کرده اند که اخلاقی پسیندیده داشته باشد گفت: مدیریت اخلاقی صحیح و اسلامی در ادارات بایست الگو شود.

امام جمعه شاهین دژ چهار بُعد مهم و اساسی را که یک مدیر با رعایت آنها خواهد توانست ضمن مدیریت صحیح برای جامعه نیز الگو واقع شود را به این شرح اعلام کرد که اولا یک مدیر دارای اخلاق انسانی همیشه بایست مَحرم و رازدار زیرمجموعه خود باشد و اگر عیبی در یکی از پرسنل اداره خود مشاهده کرد به صورت کاملا خصوصی آن هم بعد از ابراز خصوصیات بارز فرد عیب مشاهده شده را تذکر دهد و ثانیاً در ابراز محبت به مجموعه کاری خود با یک دیدگاه به همه بنگرد مگر در مواردی خاص که یک الگوی شاخص و نمونه در اداره باشد که در این حالت محبت و احترام بیشتر به این شخص عامل و مشوق الگوپذیری برای سایر کارمندان خواهد بود.

این استاد حوزه و دانشگاه سومین بُعد اخلاق مدیران برای رسیدن به یک الگوی شاخص و زبانزد را دقت و تفکر در گفتار و داشتن پشتوانه علمی قبل از سخنرانی عنوان کرد و ابراز داشت: مدیر خوب و شاخص مدیری خواهد بود که قبل از تصمیم گیری و سخنرانی در خصوص موضوع مطروحه تمامی جوانب کار را پیش بینی نموده و قبل از اقدام با مشورت های متعدد بتواند در خصوص آن موضوع تصمیمی درست گرفته و لب به سخن بگشاید.

حجت الاسلام فصیح نیا ادامه داد: در روایات اسلامی آمده است که منافق فکر نمی کند و سخن می گوید و اما مؤمن قبل از سخن تفکر می کند، بر همین اساس اگر مدیری چنین خصایصی را رعایت نکند مطمئنا در شیوه مدیریتی خود با مشکل مواجه خواهد شد و آنگونه که باید و شاید اداره وی مدیریتی صحیح پیدا نخواهد کرد و صفا و صمیمیت از بین رفته و جای خود را به اضطراب و تزلزل خواهد داد.

امام جمعه شاهین دژ چهارمین و آخرین بُعد شایستگی در مدیریت اخلاقی را دوری از نفاق دانست و افزود: روحیه نفاق بایست در ادارات به زباله دان سپرده شود تا همدلی و محبت و صداقت در رفتار و گفتار به یک الگو در آن اداره تبدیل شود.

انتهای پیام

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۸۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورعلی‌گنجی دوباره پیراهن شماره هشت پوشید

به گزارش "ورزش سه"، مرتضی پورعلی گنجی که در دوره حضورش در پرسپولیس استحکام قابل توجهی به آن بخشیده بود، با بدشانسی بزرگی در اردوی تیم ملی مواجه شد و رباط صلیبی‌اش بار دیگر دچار آسیب دید، با پشت سر گذاشتن روزهای تلخ دوری از فوتبال، اکنون رفته رفته شرایط بازگشت را برای خود فراهم می‌سازد.

پورعلی‌گنجی که البته گلایه‌هایی نیز بابت برخی کم توجهی‌ها در این روزهای دوری از فوتبال و درمان دارد، اکنون با حضور در اردوگاه سرخپوشان، مراحل پایانی درمان و بازگشت را دنبال می‌کند. او از چندی پیش با حضور در استادیوم شهید کاظمی (محل تمرین پرسپولیس) کارهای بدنسازی و درمانی را زیر نظر کادر و همچنین پزشک تیم دنبال کرده است.

مدافع ملی‌پوش پرسپولیس البته نامش از لیست پرسپولیس برای فصل جاری خارج شده است اما اینطور که گفته می‌شود از کمتر از یک ماه دیگر قادر خواهد بود تمرینات پرفشار خود را استارت زده و بار دیگر در شرایط بازی قرار گیرد.

باشگاه پرسپولیس نیز شنیده می‌شود برنامه تمدید قرارداد با این بازیکنان را دنبال خواهد کرد و باید دید با توجه به تغییرات شکل گرفته از حیث مالکیت، شرایط به چه شکل دنبال خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نهضت ملی مسکن از برنامه‌های شاخص راه و شهرسازی خلیل آباد است
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق
  • ستاره از یاد رفته والیبال ایران با توپ پر برگشت
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • کارمندان دولت حتما بخوانند/ ساعت کاری ادارات از این تاریخ تغییر می‌کند؟
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • دیدار مدیران اداره کل بیمه سلامت با نماینده ولی فقیه در استان
  • پورعلی‌گنجی دوباره پیراهن شماره هشت پوشید
  • آاس رم 1-3 بولونیا؛ چه تیمی شایسته‌تر از بولونیا برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا؟
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور