Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@00:44:35 GMT

خطبه فدکیه بارزترین بعد زندگی فاطمه زهرا(س)

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۸۶۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمين جلالي دادستان شهرستان زيركوه ، در مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت زهرا(س) در جمع كاركنان ناحيه مقاومت بسيج سپاه زيركوه و كاركنان گردان ششم امام حسين(ع) حضور یافت.

حجت الاسلام والمسلمين جلالي با اشاره به سبك زندگي حضرت زهرا(س)گفت: از میان معصومین علیهم السلام آن کسی که زندگی پر برکتش به خصوص برای زنان مسلمان همچون خورشیدی نورافشانی می کند، وجود نازنین حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است که آشنایی با سبک زندگی آن حضرت بسیار برای ما راهگشا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي ادامه داد: در جامعه امروز که نظام سرمایه داری غرب با تهاجم فرهنگی خود سعی دارد الگویی مبتذل و غیرانسانی برای زنان و دختران مسلمان ارائه کند مسلما پرداختن به ابعاد گوناگون شخصیتی آن حضرت می تواند الگوی عملی مناسبی برای جامعه شیعی باشد.

داستان زيركوه در ادامه با بيان اينكه خاندان وحی نبوت به عنوان بهترین اولیاء الهی داری سبک زندگی الهی بودند افزود: زندگی اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) راهنمای بسیار روشنی است برای کسانی که بخواهند به بهترین حیات دنیوی و اخروی دست یابند.

وی گفت: از میان معصومین(ع) آن که زندگی پر برکتش به خصوص برای زنان مسلمان همچون خورشیدی نورافشانی می کند، وجود نازنین حضرت فاطمه زهرا(س) است که آشنایی با سبک زندگی آن حضرت بسیار برای ما راهگشا خواهد بود.

جلالي با بيان اينكه از جمله نکات مهم زندگی حضرت فاطمه(س) ازدواج آن حضرت بود، افزود: ایشان خواستگارانی بسیار در میان صحابه داشت که از نظر مالی در رتبه های بالایی قرار داشتند اما رسول خدا همچنان مسأله را به نظر خداوند موکول می نمود تا سرانجام جبرئیل بر پیامبر(ص) نازل شد و گفت " ای محمد! خدا بر تو سلام می رساند و می فرماید فاطمه را به عقد علی درآور، خداوند علی را برای فاطمه و فاطمه را برای علی پسندیده است" .

وي ادامه داد: شوهرداری حضرت زهرای مرضیه(س) بهترین الگو برای زنان مسلمان است. رفتار حضرت زهرا(س) با شوهر در عالی ترین مرحله صفا و مهربانی بود. نه تنها هرگز خاطر شوهر را نرنجاند بلکه یاوری مهربان برای او بود چنانکه امیرالمؤمنین علی(ع) می فرماید: «به خدا سوگند(در سراسر زندگی مشترک با فاطمه(س) تا آنگاه که خدای عزیز و جلیل او را قبض روح فرمود هرگز او را خشمگین نساختم و بر هیچ کاری او را اکراه و اجبار نکردم و او نیز مرا هرگز خشمگین نساخت و از من نافرمانی نکرد. هر وقت به او نگاه می کردم رنج ها و اندوه هایم برطرف می شد.

دادستان زيركوه خاطرنشان كرد: فاطمه (س) هیچ گاه حتی اموری را که احتمال می داد علی(ع) قادر به تدارک آنها نباشد، از او طلب نمی نمود؛ تا آنجا که از علی(ع) در رابطه با فاطمه(س) نقل شده است " به خدا سوگند که او را به خشم نیاوردم و تا هنگامی که زنده بود، او را وادار به کاری که خوشش نیاید نکردم؛ او نیز مرا به خشم نیاورد و نافرمانی هم نکرد".

حجت الاسلام جلالي، مهریه کم، جهیزیه مختصر، اکتفا به غذای اندک و معاش کم، استفاده از حداقل امکانات، ساده زیستی و پرهیز از تجمل را از نکات بارز زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) بيان كرد و گفت: تجلی عبادت و روح عبادت در سیره حضرت موج میزد به گونه ای که عبادت ایشان زبانزد عام و خاص، دوست و دشمن بوده است.

وی افزود: پیامبر(ص) درباره حضرت فاطمه(س)می فرمود " ایمان به خدا در اعماق دل و باطن روح زهراء چنان نفوذ کرده که برای عبادت خدا خودش را از همه چیز فارغ می سازد".

وي در ادامه درباره سبك زندگي سياسي و اجتماعي زندگي حضرت زهرا(س) افزود: حضرت فاطمه(س) حتی الامکان از ظاهر شدن در انظار عمومی اجتناب می کرد اما این بدان معنی نبود که در مواقع حساس و لازم از انجام وظیفه خود شانه خالی کند.

دادستان زيركوه خاطرنشان كرد: بعد از رحلت جانگداز پیامبر اکرم، دختر پیامبر برای تبیین موضوع مهم امامت تلاش فراوان نمود، گریه ها و ندبه های این بانوی بهشتی بالاترین فریاد براي دفاع از مقام امامت بود.

وی ادامه داد: از مهم ترین و بارزترین قله های زندگی بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) دفاع ایشان از حریم ولایت امیرمومنان علی(ع) و خطبه فدکیه آن حضرت است. که سرانجام آن حضرت در راه دفاع از ولایت مجروح شده، نوزادش محسن(ع) را سقط کرده و به شهادت رسید.

 انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۸۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ترکیب تیم فوتبال بانوان جوان ایران مقابل ترکمنستان

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون فوتبال، دومین دیدار تیم فوتبال بانوان جوان در مسابقات کمتر از ۱۸ سال آسیای مرکزی - کافا ۲۰۲۴ برابر ترکمنستان امروز از ساعت ۱۳:۳۰ در شهر دوشنبه برگزار می‌شود که مریم جهان نجاتی، سرمربی تیم فوتبال جوانان ترکیب ایران را به شرح زیر اعلام کرد:    فاطمه صالحی-فاطمه محسنی - ستایش فیض الهی-مینا بابویه -عسل قاچاریان-فاطمه رضایی-تانیا جهانشاهی-مائده بی رنگ-سمیه اسماعیلی - مریم دینی -زهرا خانلرزاده

دیگر خبرها

  • دختران کبدی قم در جمع ۱۶ تیم برتر کشور
  • کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • زندگی ۴۹ درصد مردم ایران روی فرونشست زمین
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • آرتتا: پوچ جای پدرم است، از او درس زندگی می‌گیرم
  • دختران فوتبال ایران، ترکمنستان را هفت‌تایی کردند
  • اعلام ترکیب تیم فوتبال بانوان جوان ایران مقابل ترکمنستان
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود
  • تغییر سبک زندگی یکی از مهمترین عوامل کاهش موالید در کشور