Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام محمد احمد‌زاده، مدیرکل اوقاف خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: 50 انجمن خیریه در استان داریم که با دست خالی و با حمایت مردم در حال فعالیت هستند.

تحویل 110 سند وقف تاریخی در کاخک به اوقاف
وی با اشاره به افزایش اعتماد مردمی به اداره اوقاف و امور خیریه نسبت به قبل از انقلاب بیان کرد: مدتی قبل در کاخک از توابع شهرستان گناباد 110 اصل سند وقفی توسط یکی از متولیان تحویل اوقاف شد که به غیر از ارزش معنوی و سندیت موقوفات از نظر ریالی نیز اسناد مربوطه به دلیل قدیمی بودن دارای ارزش زیادی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 مدیرکل اوقاف خراسان رضوی با تأکید بر اینکه همه ما سوار بر کشتی انقلاب هستیم و هدف خدمت به مردم است، افزود: اگر خدمتی انجام می‌شود، فرهنگی برای بهبود خدمات‌دهی به مردم اصلاح می‌شود و یا خدمات شایسته‌ای انجام می‌گردد، همه ما از آن بهره مند می‌شویم.
احمدزاده تصریح کرد: با رشد شهرک‌سازی در بعد از انقلاب اسلامی یکی از مشکلاتی که خودش را نشان داد، نبود مساجد در این شهرک‌ها است که بسیاری از واقفین تمایل دارند مسجد بسازند در حالی که کار آن‌ها قابل تحسین است، افراد دیگری نیز با توجه به نیازهای روز جامعه گروه‎هایی را با عنوان وقف انجمن یاوران سلامت، وقف ایثار و شهادت، وقف در جهت حرفه‌آموزی و ایجاد اشتغال در جامعه، وقف برای مدارس و وقف علمی و آموزشی ایجاد کرده‌اند.
وی با اظهار اینکه با گفتن یک نفر در وقف کار تمام نمی‌شود و همه وظیفه داریم موقوفات را تبلیغ کنیم و در جهت ایجاد وقف قدم برداریم، بیان کرد: در زندگی امروزی همه مردم وامدار وقف هستند و به شکل‌های مختلفی از موقوفات از جمله در بیمارستان‌ها، عزاداری سیدالشهدا(ع) و مدارس در حال استفاده هستند بدون آنکه برخی بدانند این اماکن و زمین‌ها وقفی است و تبلیغی برای آن شده باشد.

وجود 800 نیت وقف/ وقف برای تفریح و شادی مردم
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با تاکید بر اینکه بعد از احصا نیات واقفین 800 موضوع وقفی به دست آمد، گفت: بسیاری از افراد برای نیازمندان، ساخت حمام، ساخت پل برای امنیت مردم، و یا ساخت پارک برای شادی مردم همانند پارک وکیل‌آباد مشهد وقف کرده‌اند.
وی اضافه کرد: اگر فرهنگ جاری وقف و سنت نبوی(ص) احیا شود بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.
وی با عنوان مثالی در این رابطه گفت: در تایباد که اکثرا از برادران اهل سنت هستند در یک مدرسه کتابخانه نداشت که برای حل این مشکل با استفاده از وقف مشارکتی کتاب‌هایی که بسیاری از افراد فکر می‌کردند احتمالا غیر مفید باشد با جمع کردن در این مدسه به گنجینه‌ای بزرگ برای مطالعه عموم مردم تبدیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی شهرستان ها سبزوار انجمن خیرین سلامت وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۸۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم و تشکل‌های اجتماعی از «طرح نور» حمایت و پشتیبانی کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوبعلی نظری صبح چهارشنبه در حاشیه نشست قرارگاه عفاف و حجاب استان که در محل دفتر استاندار برگزار شد، با بیان اینکه در مباحث اخلاقی مردم متدین ما توقع دارند که «حاکمیت» امنیت را برقرار کند، گفت: فراجا براساس این درخواست «طرح نور» را طراحی کرده است و در خراسان رضوی مردم و تشکل‌های اجتماعی از این طرح حمایت و پشتیبانی کرده‌اند.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: مردم عزیز ما به امنیت در حوزه‌های مختلف اعم از عمومی، اقتصادی، فرهنگی و غیره نیاز دارند.

وی با بیان اینکه این احساس امنیت برای مردم باید در جامعه ما وجود داشته باشد، افزود: در مباحث اخلاقی مردم متدین ما توقع دارند که حاکمیت، امنیت را برقرار کند.

نظری تاکید کرد: فراجا برای این درخواست و ایجاد امنیت، «طرح نور» را طراحی کرده است که از ۲۵ فروردین ماه امسال در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: ما به عنوان مجاوران بارگاه منور رضوی وظیفه داریم که به طور خاص این فضای مناسب دینی و اخلاقی را حفظ کنیم و امیدواریم این توفیق توسط فراجا و با پشتیبانی مردم و تشکل‌های مردمی فراهم شود.

وی ابراز کرد: استان خراسان رضوی و مشهد مقدس وضعیت و موقعیت مناسبی دارد و ضرورت حفظ این شرایط و جلوگیری از بروز هرگونه ناهنجاری مورد توجه قرار دارد.

نظری خاطرنشان کرد: علمای گرانقدر، نخبگان عزیز، تشکل‌های مردمی و همه عزیزانی که دلسوز بودند و بخش‌های حاکمیتی را همراهی می‌کردند، در این مقطع هم ان‌شاءالله با مشارکت آنان انجام وظیفه عمومی و مشترک خواهیم داشت.

کد خبر 6087501

دیگر خبرها

  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • انتصاب اعضای کارگروه همایش «حکیم طوس»
  • مردم و تشکل‌های اجتماعی از «طرح نور» حمایت و پشتیبانی کرده‌اند
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جوان حمایت می‌کند
  • تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف برگزار می شود
  • نقش مهم اشتغالزایی در ماندگاری ساکنان مناطق مرزی خراسان رضوی
  • خراسان رضوی یکی از استان‌های برتر کشور در تولید تخم مرغ است