Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@07:42:17 GMT

فعالان قرآن، فرهنگ و هنر خنداب تقدیر شدند

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۸۹۲۳

فعالان قرآن، فرهنگ و هنر خنداب تقدیر شدند

فعالان قرآن، فرهنگ و هنر شهرستان خنداب طی مراسمی با حضور برخی از مدیران کل دستگاه های اجرایی، فرماندار خنداب و هنرمندان این شهرستان تقدیر شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، این مراسم در راستای برنامه های کارگروه فرهنگی و هنری ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شهرستان خنداب به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در محل سالن اجتماعات چند منظوره شهید فهمیده برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

20 نفر از هنرمندان برگزیده شهرستان خنداب  در رشته های قرآن و عترت، تجسمی، نقاشی، خوشنویسی، شعر و داستان و خانواده های شهید مسلم زهره وند شهید مدافع حرم و شهید شریفی جوانترین شهید دوران دفاع مقدس نیز تقدیر شدند.

 

نمایشگاه تجسمی با موضوع آسیب های اجتماعی شامل 30 اثر از هنرمندان استان مرکزی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و معرفی توانمندی های هنرمندان تجسمی درابعاد مختلف نیز در این مراسم افتتاح شد.

 

همچنین در این مراسم کتاب«جاورسیان نامه» از تالیفات دکتر معصومی نویسنده بومی خنداب و  استاد دانشگاه تهران با موضوع تاریخ و فرهنگ و آداب و رسوم خنداب و جاورسیان رونمایی شد.

 

لازم به ذکر است، نمایش کمدی خیابانی ویژه کودکان و نوجوانان کاری از گروه هنری «شادان» برای به اجرا در آمد در این برنامه مفرح و شاد که با موضوع سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اجرا شد به کودکان و خردسالان شرکت کننده در برنامه هدایایی اهدا شد.

 

در ادامه این مراسم که با اجرای موسیقی صحنه ای همراه بود، تعدادی ازهنرمندان، شعرا و ادیبان به اجرای برنامه پرداختند.

 

پایان پیام/87

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان آسیب های اجتماعی حضرت زهرا س انقلاب اسلامی اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر هرمزگان شهید تقدیر از برگزیدگان شایسته تقدیر خنداب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۸۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: یکی از دستاوردهای تلاش قرآنی در ماه رمضان این بود که تصویر کشورمان در فضای بین‌المللی به خصوص در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در مراسم قدردانی از عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی کشور طی سخنانی به گستردگی برنامه‌های تولید شده در ماه رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: در اجرای این برنامه‌های قرآنی تمام دستگاه‌ها نقش داشتند و شاید سازمان تبلیغات اسلامی کمترین نقش را داشته است. همچنین شورای توسعه فرهنگ قرآنی نقش هماهنگی را به خوبی بر عهده گرفت.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش در این ایام زحمت بسیاری کشیدند. همچنین همکاران ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز زحمات بسیاری  متقبل شدند.

او به برگزاری نمایشگاه قرآن در استان‌ها اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد امسال برای اولین بار در تمامی استان‌ها نمایشگاه قرآن برگزار شد و نمایشگاه اصلی هم در مصلی امام خمینی(ره) در تهران دایر بود. بسیج، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و مهم‌تر از همه بخش مردمی در این نمایشگاه‌ها بسیار فعال بودند.

قمی به برنامه‌های قرآنی در سازمان صدا و سیما اشاره کرد و اظهار داشت: یک همگرایی در ماه مبارک رمضان حول محور قرآن شکل گرفت. نقطه تجلی همه این برنامه‌ها در رسانه ملی بود که این نقش را به خوبی ایفا کرد.

 

ضرورت تبیین تعامل قرآن و علم از سوی دانشمندان و اساتید

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از درخشش برنامه محفل در روستای چارک یاد کرد و گفت: فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی به مجموعه اقدامات متعددی که در روستاها شکل گرفت، توجه کند. به عنوان مثال اتفاقی که روستای چارک افتاد و برنامه محفل در آنجا درخشش داشت، اتفاق مبارکی بود که همین نکته نشان‌دهنده ظرفیت ایمان مردم است.

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی از تلاش تولیدکنندگان و دست‌اندرکاران برنامه‌های سحر و افطار به تقویت حس قرآن دوستی مردم اشاره کرد و اظهار داشت: یک افکارسنجی انجام دادیم که نتایج آن قابل توجه است. در این افکارسنجی بسیاری به سؤالات پاسخ دادند. 75 درصد کسانی که پاسخ داده بودند از اینکه که قرآن را حفظ نکرده‌اند احساس خسارت کرده‌اند.

او ادامه داد: گام‌های بعدی در ترویج فرهنگ قرآنی را باید کیفی‌تر و مؤثرتر برداریم. یکی از دستاوردهای اتفاقات ماه رمضان این بود که تصویر ایران در فضای بین‌المللی به خصوص در جهان اسلام درباره اهتمام ایران به قرآن قدری تغییر کرده و اصلاح شد که این موضوع دستاورد مهمی است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • تیراندازی در خنداب برای عملیات تعقیب و گریز سارقان مسلح بوده است
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • سومین نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی برای حمایت از کودکان غزه
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه شهید محلاتی قم
  • دهمین آیین تک چراغ در مراسم میثاق با هنرمندان در مشهد برگزار شد