Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد گفت: در حوزه جداسازی آب شرب از آب خام برای فضای سبز نیز کارهای خوبی توسط مدیریت شهری انجام شده است اما نیاز مالی این بخش نیز بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان است. ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

محمد حاجیان شهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت:  2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل خطوط آب و فاضلاب شهر مشهد نیاز است و قطعا با وضعیت اعتباری و بودجه‌های فعلی و همچنین حرکت‌های لاک‌پشتی نمی‌توان در این زمینه موفق بود و باید برای این منظور چاره‌ای اساسی اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش مدیریت شهری مشهد در توسعه شبکه آب و فاضلاب با اعمال تبصره 3 ادامه داد: این تبصره به شرکت آب و فاضلاب مشهد برای توسعه خطوط فاضلاب کمک‌های شایانی کرده و بخش اعظمی از این کار به واسطه همین محل اعتباری انجام شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اعمال این تبصره از سال 83 تصریح کرد: تاکنون بیش از 3 هزار کیلومتر شبکه آب و فاضلاب در شهر مشهد انجام شده و با انجام 200 کیلومتر دیگر این پروژه به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری مشهد حوزه آب و همچنین توسعه و نگهداری فضاهای سبز برای افزایش طراوت شهر و شادابی شهروندان بوده است، گفت: توسعه فضای سبز باید مبتنی بر منابع آبی پایدار در شهر باشد و به طور مثال وقتی یک مترمکعب منابع آبی پایدار ایجاد کردیم باید به فکر توسعه فضای سبز برای این میزان آب باشیم.

360 روستا در گیلان فاقد آب شرب سالم هستندهیچ شهر و روستایی در لرستان از آب شرب پایدار بهره‌مند نیستچهل‌سالگی انقلاب| 76 درصد روستائیان همدان از آب شرب سالم بهره‌مند هستند

حاجیان شهری استفاده از آب‌های خاکستری و توجه به مقوله بازچرخانی آب را یکی از مهم‌ترین موضوعاتی دانست که مورد توجه اعضای شورای اسلامی شهر مشهد است و یادآور شد: در همین راستا در هفته‌های اخیر مصوبه‌ای در شورا برای الزام برخی از دستگاه‌ها در راستای تشویق مردم از لوازم کاهنده مصرف و مدیریت آب داشتیم که امیدواریم هرچه سریع‌تر این موضوع حالت اجرایی به خود بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه جداسازی آب شرب از آب خام برای فضای سبز نیز کارهای خوبی توسط مدیریت شهری انجام شده اما نیاز مالی این بخش نیز بیش از 250 میلیارد تومان است.

انتهای پیام/

R41347/P/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۹۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود آب شرب سه روستای تایباد خراسان رضوی برطرف شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،  مدیر امور آب و فاضلاب تایباد واقع در شرق خراسان رضوی گفت: برای برطرف کردن کمبود آب شرب در سه روستای  کهجه، استای و پشته  به صورت مشارکتی با اهالی این مناطق افزون بر ۱۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

رضا حسن زاده افزود: با این اقدام مشکل کمبود آب شرب افزون بر هزار و ۵۰۰ مشترک روستایی در شهرستان تایباد برطرف خواهد شد.

وی به تنش آبی در سطح برخی از روستاهای این شهرستان اشاره کرد و گفت: با شروع فصل گرما و افزایش مصرف آب شرب، ۲ روستای بهلول آباد و پل بند از توابع بخش میان ولایت تایباد هم در برخی از ساعت های شبانه روز بیشترین تنش آبی را دارند.

حسن زاده افزود: هم اکنون آب شرب شهری و روستایی تایباد با ۳۵ حلقه چاه تامین می شود.

وی اضافه کرد: برای تامین آب شرب پایدار در شهر کاریز در پنج سال و در شهر مشهدریزه در هفت سال آینده نیاز به حفر چاه جدید است.

مدیر امور آب و فاضلاب تایباد به فرسوده بودن شبکه توزیع آب شهری و روستایی این شهرستان اشاره و اضافه کرد: هم اکنون قسمتی از شبکه توزیع آب شهری و روستایی تایباد فرسوده است که اصلاح و تعویض آنها در اولویت کاری قرار دارد.

شهرستان تایباد هفت مجتمع آب‌رسانی روستایی با ۴۸۰ کیلومتر خط انتقال دارد.

آب و فاضلاب تایباد دارای بیش از ۴۳ هزار و ۲۰۰ مشترک شهری و روستایی است.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد متشکل از ۲ بخش مرکزی و میان ولایت با ۳۸ روستا در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • کمبود آب شرب سه روستای تایباد خراسان رضوی برطرف شد
  • نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم
  • اعتبار ۹۴ میلیارد ریالی برای بهسازی و توسعه پایانه باقوشخانه
  • کشف رود؛ اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین عامل سکونت در مشهد 
  • ۱۳۰ هزار میلیارد تومان، اعتبار مورد نیاز طرح دارویار
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • رفع بیش از ۵۳ هزار حادثه آب و فاضلاب همدان 
  • رفع بیش از ۵۳ هزار حادثه آب و فاضلاب در همدان
  • شهرستان رزن در حوزه آب نیاز به توجه ویژه دارد
  • افزایش ۲ برابری ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد تا ۲ سال دیگر