Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین دبیر کارگروه بهداشت، درمان و سلامت از کاهش بیش از ۱۰۰درصدی مرگ مادران، نوزادان و شیرخواران بعد از انقلاب اسلامی در خراسان شمالی خبر داد. ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، فریمان ابراهیم زاده در نشست خبری کارگروه‌های تخصصی ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، توجه به حقوق شهروندی را از مهمترین وظایف دولت ها دانست و اظهار داشت: امید به آینده، مطالبه‌گری و بهداشت حق مردم است و لازم است با تبیین این شاخص‌ها در بعد از انقلاب اسلامی، مردم را با دستاوردهای انقلاب بیشتر آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب در البرز برگزار می‌شودامام جمعه ایلام: معرفی دستاوردهای انقلاب مهم‌ترین رویکرد امیدآفرینی و تقویت غرور ملی استاستاندار کردستان خواستار تبیین ‌دستاوردهای 40 ساله انقلاب برای جوانان شد

وی در ادامه به بیان آمارهای سلامت، بهداشت و درمان خراسان شمالی در قبل و بعد از انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: امید به زندگی در قبل از انقلاب، 57 سال بوده است که این آمار بعداز انقلاب اسلامی به 75 سال ارتقا یافته است.

ابراهیم‌ زاده مرگ شیرخواران را مهم‌ترین شاخص بررسی سلامت در دنیا عنوان کرد و گفت: قبل از انقلاب در خراسان شمالی به ازای هر 1000شیرخوار، 120نفر قبل از یک سال فوت می‌کردند که این آمار بعداز انقلاب به 15 شیرخواره در 1000نفر رسیده است. همچنین میزان مرگ مادران نیز قبل انقلاب 130 در 1000بوده است که بعداز انقلاب به 17نفر در 1000 نفر کاهش پیدا کرده است.

جانشین کارگروه سلامت در ادامه با اشاره به هزینه‌های بالای دندانپزشکی خاطرنشان کرد: طی 6ماهه گذشته در بین 100هزار دانش آموز استان در جهت پیشگیری از بیماری‌های دندانی، فلوراید‌زنی انجام شده است.

وی به بیان برنامه‌های این کارگروه در ایام جشن چهل سالگی انقلاب پرداخت و افزود: برگزاری اردوی جهادی توسط دانشجویان و هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در روستاهای عرب و شیخ تیمور و ارائه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی از برنامه‌های محوری این دانشگاه است. برپایی چادر سلامت و تست قندخون و فشار خون نیز از دیگر برنامه‌های این کارگروه می‌باشد.

انتهای پیام/

R7719/P4001/S6,55/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۹۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۰۰درصدی مرحله اول طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: مرحله اول طرح واکسیناسیون طرح تکمیلی فلج اطفال در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با پوشش ۱۰۰درصدی جمعیت هدف کودکان زیر ۵ سال اجرا شد.
حامد جزجلالیان افزود: با توجه به اینکه بیماری فلج اطفال در کشور‌های همسایه به‌خصوص همسایگان شرقی، به‌صورت اپیدمی درآمده است و از طرفی جابه‌جایی‌های جمعیتی، شهروندان نیشابوری نیز در معرض خطر ورود ویروس فلج اطفال هستند.

وی گفت: در مرحله اول طرح واکسیناسیون تکمیلی که ۲ تا ۴ اردیبهشت‌ماه اجرا شد، ۱۱۸ کودک نیشابوری و ۹۰ کودک غیرایرانی زیر ۵ سال علیه این بیماری واکسینه شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، گفت: اجرای عملیات تکمیلی واکسیناسیون خانه به خانه فلج اطفال را ۱۴ تیم عملیاتی در مناطق به‌صورت تیم‌های سیار و بیش از ۳۰ مرکز خدمات جامع سلامت دارای جمعیت اتباع به‌عهده داشتند.

جزجلالیان افزود: مرحله دوم طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال از ۳۰ اردیبهشت‌ تا اول خرداد در نیشابور اجرا خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • اجرای ۱۰۰درصدی مرحله اول طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • اشک مادران روستای نوده در جاماندن فرزندانشان از کنکور
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • راهپیمایی جمعی از کودکان و مادران قمی در هفته سلامت و زمین پاک
  • پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود
  • دیدار ۶۴ نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی
  • تبعیض‌ها در بخش‌های مختلف باید به حداقل برسد