Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی گفت: ۴۱.۸ در صد دانش‌آموزان در رشته فنی‌وحرفه‌ای هستند. در مهارت‌آموزی با سازمان فنی‌وحرفه‌ای در سطح استان و در سطح کشور تفاهم نامه‌ای امضا شده است که دانش آموزان یک مهارت را آموزش ببیند. در مدارس هفته‌ای دو ساعت به دانش آموزان مهارت فنی آموزش داده می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، قاسم‌علی خدابنده در نشست نمایندگان مجلس دانش‌آموزی ‌و منتخبان تشکل‌های دانش‌آموزی که در اداره آموزش‌وپرورش برگزار شد، اظهار کرد: اکنون هفت هزار و ۴۵۸ مدرسه شورای دانش‌آموزی در سطح استان را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
۸۷۰ هزار نفر دانش‌آموز در انتخابات شورا شرکت کردند و ۶۷ هزار نفر به عنوان منتخبان شورای دانش‌آموزی در استان انتخاب شدند.
وی افزود: شوراها تجلی‌گاه خاص و اراده مردم است و شما آینده‌سازان کشور هستید. ما نیاز داریم کشور را با شتاب بیشتری به سمت توسعه پیش ببریم. توسعه پایدار با مشارکت همه افراد جامعه شکل می‌گیرد.   مدیرکل آموزش‌و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: در توسعه علاوه‌بر آموزش مهم‌ترین مسئله پرورش است. در توسعه رفاه اجتماعی، بهداشت، سلامت، اقتصاد، مسائل اجتماعی مطرح می‌شود و برای رسیدن به آن باید همه این ابعاد در نظر گرفته شود. خدابنده ادامه داد: بنیادی‌ترین مسئله در توسعه آموزش و پرورش است. آینده‌سازان از آموزش و پرورش خارج می‌شوند. در همین راستا، در آموزش و پرورش تغییری به نام تحول بنیادی شکل گرفته است. وی تاکید کرد: در اداره آموزش‌و پرورش سندی به همین نام تنظیم شده است که با اجرای این سندآموزش و پرورش از حالت تست‌زنی و کنکورزدگی خارج شود و به سوی مسائل فرهنگی، استعدادیابی و پرورش سوق پیدا کند. مدیرکل آموزش‌و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: این سند شامل ابعاد مختلف تربیتی و فرهنگی است که به آن توجه ویژه‌ای می‌شود. براساس این سند آموزش‌و پرورش به نهاد فرهنگی تبدیل خواهد شد.   خدابنده خاطر نشان کرد: رویکردهای که شامل اخلاقی، عبادی و اعتقادی، هم‌چنین تربیت اجتماعی و سیاسی دانش‌آموزان، تربیت هنری و زیباشناسی، تربیت بدنی، بهداشت و سلامت دانش‌آموزان، تربیت اقتصادی که در آن درآمدزدایی و سرمایه‌گذاری آموزش داده‌ می‌شود.   وی تصریح کرد: رویکرد آموزش و پرورش، محتوای آموزشی وکتب درسی تغییر کرده است. دانشگاه فرهنگیان برای تربیت نیروی انسانی شکل گرفته است. فضا، تجهیزات، محتواو نیروی انسانی مهیا شده و بعد از آن جامعه و خانواده‌ها باید با ما همکاری داشته باشند تا در این روند آموزش و پرورش به نهاد فرهنگی تبدیل شود.   مدیرکل آموزش‌و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: وزرات‌خانه آموزش‌و پرورش گام‌های بسیار خوبی در زمینه کنکور برداشته است که با توجه به سابقه تحصیلی دانش آموز او را در دانشگاه می‌پذیرد.   وی افزود: ۴۱.۸ در صد دانش‌آموزان در رشته فنی‌وحرفه‌ای هستند. در مهارت‌آموزی با سازمان فنی‌وحرفه‌ای در سطح استان و در سطح کشور تفاهم نامه‌ای امضا شده است که دانش آموزان یک مهارت را آموزش ببیند. در مدارس هفته‌ای دو ساعت به دانش آموزان مهارت فنی  آموزش داده می‌شود.  خدا بنده خاطر نشان کرد: عدالت آموزشی در مدارس سر لوحه ماست. طی دو سال گذشته ۶۵ مدرسه و ۴۷۰ کلاس در حاشیه شهر افتتاح کردیم و توجه ویژه ای به مناطق محروم داشته‌ایم. در ۲۲ شهر ۷۰۰ هزار دانش آموز عشایر داریم وحدود ۶۵۰ معلم دراختیار آنهاست. مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: در سال گذشته ۵ هزار و هشتصد دانش آموز ترک تحصیل کرده بودند که ما حدود چهار هزارو ۲۰۰ نفر  را به مدرسه برگردانده‌ایم. وی ادامه داد: طرحی به نام مفلحون (امر به معروف و نهی از منکر) در مدارس داریم. در حوزه تربیت بدنی و فرهنگی در خراسان رضوی بالاترین رتبه ها را داشته ایم.   منبع: ایسنا انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مدارس غیرانتفاعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۹۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، رضا سابکی گفت: علاوه بر محکوم کردن اقدام یادشده، آن را مغایر با کرامت انسانی، حقوق دانش‌آموزان، اصول و اخلاق فرهنگی می‌دانم.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلگان افزود: بر اساس بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های آموزش و پرورش، برخورد با دانش‌آموزان در صورت تخلف از پوشش مدرسه، باید مبتنی بر اقدام‌های تربیتی و ارشادی باشد و در صورت نیاز با دعوت از اولیای دانش‌آموز، نسبت به اصلاح پوشش اقدام شود.
سابکی ادامه داد: به دانش‌آموزان و اولیاء اطمینان می‌دهیم که با عاملان این اقدام غیرقانونی برخورد قاطع و قانونی خواهد شد و اجازه نمی‌دهیم حقوق دانش‌آموزان در هیچ مدرسه‌ای نادیده گرفته شود.
وی از  اولیاء دانش‌آموزان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مدارس، مراتب را از طریق مجاری قانونی به اطلاع مسئولان آموزش و پرورش برسانند.

دیگر خبرها

  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • پیگیری جدی برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن کودکان
  • بازماندگی از تحصیل، بهانه آموزش‌وپرورش برای حفظ نهضت سوادآموزی/ سوخت‌بری، دانش‌آموزان را برای فرار از مدرسه وسوسه می‌کند
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • مدارس و دانش‌بنیان‌ها پلی به سوی شکوفایی استعداد
  • اجرای برنامه‌های ارتقای سلامت دانش‌آموزان در مدارس همدان