Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، فریدون آرمانفر در جلسه بررسی تهدیدات محیطی سلامت آب در آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان از استان های بسیار کم آب کشور است، افزود: ناهنجاری های بصری، بستر مناسب برای رشد ناقل های بیماری زا، تمایل برای استفاده از آب های نامطمئن و خشکی هوا از اثرات کمبود آب در این خطه است.

وی اظهار داشت: اغلب رودخانه ها و سفره های زیرزمینی آذربایجان شرقی آلوده و یا در معرض آلودگی هستند و آلودگی مخازن سدهای استان هم در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کیفیت تولید محصولات کشاورزی استان را نگران کننده خواند و تاکید کرد: کمبود آب سلامت جامعه را به مخاطره انداخته است.

مدیر دفتر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی در عین حال یادآوری کرد: از ۱۷۵ میلیون متر مکعب فاضلاب تولیدی در استان حدود ۱۰۰ میلیون متر مکعب تصفیه می شود.

وی ادامه داد : سالانه ۴۲ میلیون متر مکعب فاضلاب صنعتی نیز در استان تولید می شود که ۲۸ میلیون متر مکعب آن به صورت اولیه تصفیه و بقیه در محیط رها می شود.

آرمانفر با اشاره به اهمیت موضوع سلامت آب، همگرایی دستگاه های دولتی آذربایجان شرقی، برخورد علمی برای حل چال شهای این بخش و مشارکت همگانی را در این زمینه خواستار شد.

وی گفت: حجم آب مصرفی آذربایجان شرقی ۲.۸ میلیارد مترمکعب در سال است که ۸۷ درصد آن در بخش کشاورزی، ۱۱ درصد در بخش شرب و بقیه در صنعت مصرف می شود.

کد خبر 4519285

منبع: مهر

کلیدواژه: آبرسانی تبریز سامانه آبرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۹۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مجتمع آبرسانی

دریافت 56 MB

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی از مجتمع آبرسانی روستایی شهرستان ورزقان بازدید کرد.

کد خبر 6085057

دیگر خبرها

  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • تورم فروردین ماه؛ تورم سالانه وارد کانال ۳۰ درصد شد
  • صنعت دامپروری در آذربایجان شرقی
  • (تصاویر) پشتو قالاسی، قلعه‌ صخره‌ای آذربایجان شرقی
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه
  • موافقت مجلس با برخورداری سازمان سپند از منابع انسانی و اعتبارات مصوب سالانه
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مجتمع آبرسانی
  • نگران کننده بودن افت سفره‌های زیرزمینی خوشاب