Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور جوانان گفت: بسترسازی فرهنگی، تغییر الگوی ازدواج تجملاتی و تشریفاتی از راهکار‌های مقابله و کنترل ازدواج سفید است. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، امید محدث مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور جوانان، در هفتاد و دومین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان به جمع بندی نظرات و پیشنهادات اعضا در موضوع ازدواج سفید و آسیب‌های آن پرداخت و گفت: لغتی که می‌توانیم به جای ازدواج سفید از آن استفاده کنیم «هم باشی» است، ولی این مفهوم را عوض نمی‌کند، اما در مطالعات و پژوهش‌های علمی از لغت هم باشی برای cohabitation استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تاکید کرد: در بررسی یک مسئله مهم‌ترین محور، شناخت خود مسئله است که به نظر می‌رسد باید بودجه‌هایی برای تحقیقات علمی و پژوهشی برای شناخت جنبه‌های مختلف و آسیب‌های فراوان ازدواج سفید تخصیص داده شود.

محدث با بیان اینکه نمی‌توانیم وجود این واقعیت را در جامعه انکار کنیم، افزود: اگر به چاره‌جویی برای این آسیب اجتماعی در جامعه نپردازیم در سال‌های بعد پدیده هم باشی فراگیرتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه پذیرش اصل موضوع یکی از مهمترین قدم‌ها در کنترل ازدواج سفید است، توضیح داد: توزیع و مصرف مواد مخدر در کشور ما جرم است، اما مراکزی هم برای ترک اعتیاد، مشاوره و توانبخشی معتادین وجود دارد در واقع با پذیرش اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی برای رفع آن سیاستگذاری می‌کنیم. بنا بر این پیشنهاد ما این است که باید پدیده «هم باشی» را به عنوان آسیب اجتماعی بپذیریم تا بعد بتوانیم در خصوص آن سیاست گذاری کنیم.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور جوانان تاکید کرد: باید در خصوص آسیب‌های ازدواج سفید برجسته سازی رسانه‌ای انجام دهیم و در افکار عمومی آسیب‌های آن را به مردم و جوانان آگاهی رسانی کنیم.

وی بسترسازی فرهنگی و تغییر الگوی ازدواج تجملاتی و تشریفاتی را از راهکار‌های مقابله و کنترل ازدواج سفید دانست و گفت: الگو‌های ازدواج تشریفاتی، جشن‌های پر هزینه، مهریه‌های سنگین و ... باعث فراری شدن جوانان از ازدواج شده است که امیدوارم با بازنگری در قانون تسهیل ازدواج و افزایش وام ازدواج در این خصوص قدم‌های خوبی برداریم و بتوانیم با جمع‌بندی نظرات همه اعضا به پیشنهاد جامعی در این زمینه برسیم و آن را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هزینه ازدواج ازدواج جوانان هزینه های گران آسیب ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۹۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه شصتی های متاهل، تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مراسم تجلیل از زوجین دهه شصتی که در سال ۱۴۰۲ ازدواج نموده اند برگزار شد. در این مراسم از ۲۹ نفر از زوجین شهرستان قزوین و ۴ نفر از بانوان دهه شصتی دارای فرزند تجلیل به عمل آمد.
مدیر کل امور بانوان استانداری در این مراسم گفت: طبق پژوهش‌های انجام شده دهه شصتی‌ها جزو سرمایه‌های این کشور هستند و مسائل و مشکلات خودشان را هم دارند و امیدواریم با توجه به مهارت‌هایی که دارند زندگی آرام و پر مهری را تجربه کنند.
علیخانی گفت: مرکز خدمات ازدواج در حال راه اندازی است و خدماتی در حوزه مشاوره و تسهیلات و مسائل ازدواج به افراد تعلق می‌گیرد که به زودی انجام خواهد شد. افرادی که وارد مرحله زندگی مشترک شده اند می‌توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند. چون افراد از دو خانواده متفاوت هستند نیاز به گذشت و مهارت زیادی هست تا زندگی‌ها دوام پیدا بکند و شرایط آرامش برای تربیت خودمان و فرزندانمان فراهم شود.
حجت الاسلام محمد حسینی کارشناس امور خانواده هم در این آیین گفت: مادران امانت داران فرزندانشان هستند و به گفته شهید مطهری هیچ مقامی بالاتر از مادری برای یک زن نیست.
وی بهترین زمان برای فرزند آوری بعد از ازدواج را شناخت قابلیت‌های لازم برای والد شدن، پذیرش روانی برای بچه دار شدن هر دو زوج، پشتیبانی از همسر عنوان کرد.
خیری فر مشاور امور بانوان اداره کل ثبت اسناد استان گفت: با توجه به کاهش آمار ازدواج جوانان دهه شصت تصمیم شد برای ترغیب به ازدواج از زوجینی که در سال ۱۴۰۲ ازدواج کرده اند تجلیل به عمل آید و برای حمایت از فرزند آوری این افراد هدیه‌ای به مبلغ دو میلیون و پانصد هزارتومان به صورت بن خرید سیسمونی به افراد اهدا شد.

دیگر خبرها

  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • ۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند
  • توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
  • همکاری کمرنگ برخی بانکها برای پرداخت تسهیلات ازدواج در بویراحمد
  • دهه شصتی های متاهل، تجلیل شدند
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای