Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری برنا؛ مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه خلیج فارس در این آئین گفت: از 13 محصول رونمایی شده چهار محصول در زمینه فناوری اطلاعات و 9 محصول در حوزه زیست فناوری است.

احمد شیرزادی افزود: محصولات حوزه فناوری شامل گیت وی بیرونی LoRaWAN، نود چند سنسوره LoRaWAN، گیت وی قابل حمل LoRaWAN و ردیاب LoRaWAN است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: محصولات پژوهشکده خلیج فارس‌ نیز شامل آگار، قیر چوب، غذای فراسودمند میگو حاوی عصاره جلبک، غذای ماهی دریایی حاوی آرد جلبک، کود آلجیلایزر، فوکوئیدان، فیلم بایوکامپوزیت خوراکی از جلبک(توضیحات و کاربردهای هر محصول)، کود نانوسیلیس قابل استفاده در کشاورزی و ساپونین متابولیت ثانویه استخراج شده از خیار دریایی (برای استفاده دارویی) 9 محصول دیگری است که در این آئین رونمایی شد.

مدیرپژوهش و فناوری دانشگاه خلیج فارس ادامه داد: این دانشگاه برای حمایت از طرح های مختلفت از جمله فناورانه، پسا دکتری و خلیج فارس پژوهی حمایت ویژه می کند.

دانشگاه خلیج فارس با حدود هفت هزار دانشجو در 29 رشته کارشناسی، 48 رشته کارشناسی ارشد و 13 رشته دکترا، جهت گیری خود را در حوزه کار آفرینی قرار داده و ااز طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان پایلوت دانشگاه کار آفرین انتخاب شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سفر یکروزه خود به استان بوشهر از واحدهای فناور گروه صنعتی پلیمر، شرکت دانش بنیان شاخه زیتون لیان، صنایع شیمیایی، پایلوت مرکز بین المللی توسعه نرم افزار خلیج فارس، مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و شرکت های مستقر در ساختمان جدید پارک علم و فناوری این استان بازدید می کند.

افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه خلیج فارس، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و شرکت در نشست شورای اداری استان از دیگر برنامه های سفر ستاری به بوشهر است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جلبک خلیج فارس علمی و فناوری کارشناسی معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۹۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی شهر هوشمند عربستان از یک استراحتگاه تالابی جدید

نئوم، شهر هوشمند عربستان سعودی، از یک استراحتگاه تالابی جدید با عنوان تریام رونمایی کرده است که تجربیات سلامت و تندرستی پیشرفته‌ای را با بهره‌گیری از فناوری ارائه می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، نئوم، یک پروژه توسعه گردشگری هوشمند ۵۰۰ میلیارد دلاری در شمال غربی عربستان سعودی، در ماه گذشته از یک استراحتگاه سلامتی به نام النان رونمایی کرده بود که در خط ساحلی خلیج عقبه در محیط واحه قرار دارد و از چشمه‌های طبیعی باستانی تغذیه می‌شود. از دیگر مکان‌های خلیج عقبه آن نیز می‌توان به لیجا، اپیکون، سیرانا، اوتامو، نورلانا، آکوئلوم، زردون و زاینور اشاره کرد.

نئوم به‌تازگی از توسعه یک استراحتگاه تالابی ۲۵۰ اتاقه به نام تریام خبر و توضیح داده است که این فضا در محلی قرار دارد که در آن چشم‌انداز بیابان با دریا تلاقی می‌کند. استراحتگاه جدید پناهگاه مرتفعی برای استراحت، تجدید انرژی و لذت بردن از یک محیط طبیعی باشکوه است و مناظری پانوراما از تالاب پایین‌دست خود ارائه می‌دهد.

تریام که در یکی از زیباترین تالاب‌های آبی در انتهای جنوبی خلیج عقبه واقع شده است، دروازه‌ای به سوی زندگی لوکس واقع در میان تالاب‌های خیره‌کننده و لاجوردی در انتهای جنوبی خلیج عقبه است و معماری پل‌مانندی دارد که سواحل شمالی و جنوبی را به‌هم متصل و نمای نوآورانه آن تصویری شبیه به غروب خورشید را از فاصله دور ایجاد می‌کند. استخر ۴۵۰ متری روی پشت‌بام این فضا در ارتفاع ۳۶ متری از دریا، در کنار خدمات بهداشتی و سلامتی پیشرفته و امکانات تناسب اندام، از ویژگی‌های برجسته تریام به‌شمار می‌رود.

نئوم همچنین در حال توسعه جزیره‌ای مجلل به نام سنداله است که در خود، شهر کربن‌صفر «لاین» با ساختمان‌های «لایه‌ای عمودی»، شهر بندری شناور اکساگون و پیست اسکی تروجنا را جای داده است. این توسعه بخشی از بزرگ‌ترین سایت ساختمانی جهان از کوه تا دریا را نشان می‌دهد و نئوم طرح‌های گسترده‌ای برای توسعه و پیشرفت آن‌ها دارد.

کد خبر 739846

دیگر خبرها

  • رونمایی شهر هوشمند عربستان از یک استراحتگاه تالابی جدید
  • شبکه‌سازی کارآفرینان برای ایجاد خطوط تولید فناورانه در تحقق جهش تولید
  • صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به یک و نیم میلیارد دلار افزایش یافت
  • صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به یک و نیم میلیارد دلار افزیش یافت
  • ارتفاع ۲.۵ متری موج خلیج فارس در سواحل استان بوشهر
  • سواحل جنوبی استان بوشهر میزبان گردشگران نوروزی + تصویر
  • ایده‌ها و طرح‌های فناورانه صنعت غذا حمایت می‌شوند
  • حمایت از پایان‌نامه‌های فناورانه حوزه صنایع غذایی
  • خلیج فارس تا پایان هفته مواج و متلاطم است
  • ۲ محصول دارویی تا پایان امسال تجاری‌سازی می‌شود