Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، چهار نفر در فرانسه به اتهام تلاش برای فروش گوشت یخ‌زده اسب در کشور‌های مختلف اروپایی دادگاهی شدند.

این افراد قصد داشتند با برچسب تقلبی، گوشت یخ زده اسب را به جای گوشت گاو به فروش برسانند.

در میان متهمان دو مدیر سابق شرکت فرانسوی «اسپانگرو» (Spanghero) --که در عرصه تولید انواع گوشت چرخ‌کرده، سوسیس، گوشت نیم‌پز، ناگت و گوشت یخ زده فعالیت دارد—به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی بازرسان معتقدند این شرکت فرانسوی گوشت اسب را خریداری کرده و با برچسب تجاری گوشت گاو از آن برای تهیه غذا‌های آماده استفاده کرده است.

مصرف گوشت اسب در کشور‌های اروپایی رایج نیست. گوشت اسب خطرناک نیست، اما به طور سنتی این نوع گوشت در اروپا مصرف نمی‌شود. این گوشت نوعی فرآورده غذایی است که در کشور‌های آسیای میانه همچون جمهوری‌های تازه استقلال یافته شوروی سابق، مغولستان و افغانستان مصرف می‌شود. سالانه ۴ میلیون راس اسب در این کشور‌ها کشتار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرانسه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۹۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سیدمرتضی قریشی گفت: گشت نظارتی بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی هسته کلانشهر اهواز با حضور ارگان‌های از قبیل؛ فرمانداری، تعزیرات حکومتی، پلیس نظارت بر اماکن، بازرسی اصناف، صمت، جهاد کشاورزی شهرستان اهواز آغاز گردید.

وی افزود: در این گشت مشترک بیش از ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی شامل: قطعات گوشت تازه بدلیل تغییرات ارگانولپتیک،  گوشت قرمز حاصل از کشتار غیرمجاز و گوشت چرخ شده با سنگدان مرغ  از چرخه مصرف انسانی خارج گردید.

قریشی ادامه داد: در این بازدید‌های مشترک ۴ واحد متخلف بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع معرفی و دستور پلمب ۲ واحد متخلف صادر شده است.

رئیس اداره دامپزشکی اهواز اضافه کرد: امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته، مواد خام دامی با سطح کیفی بهداشتی مطلوبی به دست مصرف کنندگان برسد و مردم با اطمینان خاطر نسبت به خریداری و مصرف محصولات مذکور اقدام کنند.

قریشی در پایان به شهروندان توصیه کرد: از خرید هرگونه گوشت، مرغ خام و فرآورده خام دامی در خارج از بسته بندی‌های مجاز خودداری نموده و در صورت مشاهده این اقلام مراتب را سریعا به اداره دامپزشکی اهواز اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • یادگیری زبان فرانسوی
  • معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز
  • حمایت مردم فرانسه از عملیات تنبیهی وعده صادق
  • آقای گل تاریخ فرانسه قدم در راه مسی گذاشت!‏
  • به دلیل مصدومیت: ستاره فرانسه در یورو غایب است
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است
  • فروش نخی سیگار، ممنوع
  • مرگ سالانه ۵۰ هزار ایرانی به دلیل دخانیات/ فروش سیگار به صورت نخی غیرقانونی است
  • گوشت قرمز وارداتی در راه بازار | سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • گوشت قرمز وارداتی در راه بازار/ سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور چقدر است؟